نوشته شده توسط : ایران ماداس

 

خواب سیگار استحمام 5 عمل خطرناکی که بعد از غذا خوردن نباید به آنها پرداخت

 

 

خواب

رفتن به رختخواب و خوابیدن بعد از صرف غذا به خصوص شام یک عمل کاملا اشتباه است. به این دلیل که نفخ معده سوخت و ساز بدن را مختل می کند. شما خواب راحتی نخواهید داشت اگر با شکم پر بخوابید. احتمال سکته مغزی نیز افزایش می یابد. پس حتما بین ساعت خواب و غذا خوردن چند ساعتی فاصله قرار دهید.

 

سیگار

متاسفانه بعضی از افراد سیگاری استعمال سیگار بعد از غذا خوردن را لذت بخش می دانند. این مسئله یکی از مخرب ترین حالاتی است که شما به بدن تان تحمیل می کنید. نیکوتین موجود در سیگار اکسیژن زیادی را که برای هضم غذای شما در بدن فعال است از بین می برد. مواد غذایی حالت طبیعی خود را از دست می دهند و سبب بروز سرطان ریه و روده می شود.

 

فروش ویژه انواع میز مایو وینکل پلاس

 

استحمام

در استحام جریان خون در دست ها و پاها بیشتر می شود. بنابراین مقدار جریان خون مورد نیاز معده کفایت نخواد کرد. این عمل سبب تضعیف دستگاه گوارش می شود. معده درست عمل نمی کند و شما دچار درد معده خواهید شد.

خوردن میوه

شاید شما فکر کنید خوردن میوه در هر زمان می تواند مفید باشد. بهترین زمان خوردن میوه زمانی است که معده خالی است. میوه ها جهت هضم نیاز به آنزیم های مختلف و زیادی دارند تا به راحتی قندهای موجود در میوه توسط بدن جذب شود. زمانی که معده خالی باشد تولید و رساندن این آنزیم ها به میوه بسیار بهتر و بیشتر انجام می شود. در غیر این صورت شما دچار سوهاضمه، سوزش سر دل، آروغ زدن و دیگر ناراحتی ها خواهید شد.

نوشیدن چای

نوشیدن چای بعد از غذا یکی از عادات اشتباه ایرانیان است. چای بعد از صرف غذا تداخل زیادی در جذب آهن غذا ایجاد می کند و در برابر پروتئین و آهن و مواد مغذی موجود در غذا مقاومت کرده و مانع جذب آن ها می گردد. کمبود آهن می تواند باعث کم خونی، کمبود سلول های قرمز، خستگی شدید، رنگ پریدگی، ضعف شدید، درد قفسه سینه و سرگیجه شود. کمبود آهن حتی می تواند در بی اشتهایی و شکنندگی ناخن ها نیز دخیل باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع تراکستومی کلیک کنید

این چند علت می تواند در هضم سالم غذا تداخل ایجاد کند. بهتر از هر نوع واکنش را چند ساعتی بعد از صرف غذا انجام دهید تا مواد مغذی به راحتی جذب شوند.

منبع: آشپزباشی

 


منبع: https://www.hidoctor.ir/222953_5-%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%ae%d8%b7%d8%b1%d9%86%d8%a7%da%a9%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%ba%d8%b0%d8%a7-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%86%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

آشنایی با بیماری eb

 

آسیب های لثه و دندان در کودکان مبتلا به EB بسیار مهم است

 

EB یا اپیدرمولایزیس بولوزا یک اختلال ژنتیکی پوست است که باعث شکنندگی پوست و در برخی موارد آسیب به غشای مخاطی و اندام ها می‌شود. شکنندگی پوست به گونه ای است که کوچکترین اصطکاک یا آسیبی لایه‌های پوستی را جدا کرده و ایجاد تاول و زخم‌های باز می‌کند. کودکان پوست پروانه‌ای، اصطلاحی است که برای بیماران با سن پایین به کار می رود (علت این نام گذاری این است که پوست کودکان همچون بال‌های پروانه شکننده می شود).

 

 

فروش ویژه انواع چراغ معاینه پایه دار وینکل پلاس

 

از هر یک میلیون تولد نوزاد زنده، 50 نوزاد مبتلا به EB تشخیص داده می‌شود. تخمین زده می‌شود که در سراسر جهان 500000 بیمار مبتلا به EB وجود داشته باشند. این بیماری در سراسر دنیا و در هر نژادی شایع بوده و هر دو جنس را مبتلا می‌کند. شدت این بیماری از خفیف تا کشنده متغیر است.

 

لایه خارجی پوست (اپیدرم) و لایه داخلی پوست توسط قلاب های پروتئینی از جنس کراتین یا کلاژن به هم متصل شده‌اند و این قلاب‌ها مانع حرکت مستقل این دو لایه می‌شوند. در افراد مبتلا به‌ EB، این قلاب‌ها به درستی ساخته نمی شوند. لذا کوچکترین عملی که باعث اصطکاک بین دو لایه شود(مثل مالیدن یا فشار) ایجاد تاول و زخم های دردناک می‌کند.

 

EB به سه دسته اصلی تقسیم می شود: Simplex EB, Junctional EB, Dystrophic EB

 

جهت مشاهده و خرید انواع ماشین بیهوشی کلیک کنید

مشکلات مرتبط با تغذیه بیمار:

تاول هایی که در دهان و مری در بعضی از افراد مبتلا به EB شکل می گیرند احتمال دارد که سبب اشکال در جویدن و بلعیدن غذا و نوشیدنی ها باشند.یبوست: در بیماران مبتلا به EB به علت کم بودن مقادیر فیبر و مایعات در رژیم غذایی و وجود تاول هایی در نواحی مقعدی، یبوست به وجود می آید. آنمی: کودکان مبتلا به EB به علت از دست دادن مزمن خون از طریق تاول ها و ضایعات زخم های باز و همچنین عدم هضم و جذب ترکیبات لازم برای ساختن خون، با مشکل آنمی روبرو هستند.زخم شدن،تاول زدن، کشیدگی پوست و به هم چسبیدگی انگشتان دست و پا از مشکلات بیماران مبتلا به EB است.مشکلات مرتبط با دندان ها: آسیب های لثه و دندان در کودکان مبتلا به EB بسیار مهم است.آسیب های چشمی

 

 

EB یک اختلال ژنتیکی پوست است که باعث شکنندگی پوست می شود

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کامفورت کلیک کنید

 

شکایات بیماران مبتلا به EB چیست؟تاول‌های روی پوست، نشانه‌های اولیه بیماری EB است که معمولا به دنبال مالش یا فشار روی دست و پا ظاهر می‌شوند. مهم ترین علائم بالینی و شکایات بیماران شامل:• تاول زدن پوست• نقص یا از دست دادن ناخن های دست و پا• ایجاد تاول های داخلی از جمله ایجاد تاول در گلو، مری، راه هوایی فوقانی، معده، روده و مجاری ادراری• ضخیم شدن پوست در کف دست و پا (هایپرکراتوز)• ایجاد تاول در پوست سر، زخم و ریزش مو• ظاهر پوست نازک و شکننده می شود.• برجستگی ها و جوش های سفید کوچک• ناهنجاری های دندانی مثل پوسیدگی دندان ناشی از مینای دندان ضعیف تشکیل شده• عرق کردن بیش از حد• دشواری در بلع غذا

 

آیا بیماری EB قابل پیشگیری است؟بیماری EB یک بیماری ارثی است. متخصص ژنتیک می‌تواند با فراهم آوردن اطلاعاتی در مورد احتمال انتقال ژن بیماری EB از والدین به فرزندان، کمک قابل توجهی به افراد مبتلا به EB و والدین آن‌ها کند.

 

درمان بیماری EBتاکنون درمان قطعی و اختصاصی برای بیماری EB تعریف نشده است. مراقبت‌ها بیشتر شامل مراقبت از زخم‌ها است. پیشگیری از ایجاد تروما به پوست باعث کاهش ایجاد تاول می‌شود. رژیم غذایی سبک می‌تواند مشکلات مرتبط با جویدن و بلعیدن را کاهش دهد. از مصرف استروئید‌ها باید اجتناب کرد و عفونت‌های به وجود آمده باید درمان شوند.

 

 

فروش ویژه انواع صندلی همراه بیمار وینکل پلاس

 

مراقبت از زخم‌‌هاافراد مبتلا به EB دارای زخم‌های حاد و مزمن در بدن خود هستند. دلیل ایجاد زخم در پوست بیماران EB، به درستی ساخته نشدن ساختار‌های پروتئینی اتصال دهنده لایه خارجی و داخلی پوست است. لذا کوچکترین تماس یا ضربه می‌تواند ایجاد زخم در پوست کند. بهبود زخم‌ها یک فرآیند پیچیده است و چند هفته طول می‌کشد. زخم‌های سطحی بعد از چند روز تا یک هفته بهبود می‌یابند، اما زخم‌های عمقی تر که لایه داخلی پوست را درگیر می‌کنند، ممکن است ماه‌ها طول بکشد.نظارت بر زخم‌های مزمن اهمیت زیادی دارد. این نوع از زخم‌ها پتانسیل تبدیل به سرطان سلول‌های سنگفرشی را دارند.

مواردی که می توانند برای محافظت از آسیب پوستی انجام شوند:• اجتناب از گرمای بیش از حد با نگه داشتن اتاق در یک درجه حرارت یکنواخت• استعمال پماد تجویز شده توسط پزشک متخصص پوست برای کاهش سایش و مرطوب نگه داشتن پوست• استفاده از لباس ساده، آزاد و نرم• استفاده از پوشش نرم برای نشستن روی سطوح سخت• پوشیدن دستکش در زمان خواب برای پیشگیری از آسیب به پوست

 

تماس فیزیکیتماس فیزیکی اهمیت زیادی برای بیماران مبتلا به EB دارد. بیماران مبتلا به EB با پوشیدن لباس مناسب خود را در برابر تماس فیزیکی محافظت می‌کنند. استعمال پمادهای تجویز شده توسط متخصص پوست به منظور جلوگیری از چسبیدن دستکش به پوست دست توصیه می‌شود.

بلند کردن نوزادنوزاد مبتلا به EB باید روی پدهای نرم قرار گیرد. بهتر است نوزاد همراه با این پدها جابجا شود تا آسیب به حداقل برسد. در صورتی که نوزاد بدون پد جابجا شود، باید نحوه جابجایی با دقت انجام شود. در این شرایط باید با قرار دادن یک دست پشت گردن و قرار دادن دست دیگر زیر کفل، نوزاد را جابجا کنیم. نوزاد مبتلا به EB هرگز نباید از زیر بازوها بلند شود.

 

 

فروش ویژه انواع ترالی حمل دو کشو وینکل پلاس

 

 

کودکان مبتلا به بیماری ای بی باید از لباس ساده، آزاد و نرم استفاده کنند

حمام کردن نوزادحمام کردن نوزادان عامل مهمی در جلوگیری از ایجاد عفونت است. حمام کردن باید به صورت یک روز در میان و توسط بتاایزودونا (نسبت 1:10 آب) انجام شود. آب مورد نیاز برای حمام کردن باید ولرم باشد، چرا که آب گرم برای پوست مناسب نخواهد بود. مدت زمان حمام کردن باید بین 15 تا 20 دقیقه باشد. حمام کردن باید در تمام قسمت‌های بدن انجام شود. بعد از حمام کردن نوزاد را روی یک پد نرم قرار دهید و برای لباس پوشیدن آن از یک نفر کمک بگیرید.

تغذیهتغذیه با شیر مادر اهمیت بسیاری در نوزادان مبتلا به EB دارد. در صورتی که نوزاد با شیر مادر تغذیه می‌شود و صورت نوزاد دچار آسیب پوستی است، باید بوسیله‌ی مصرف پماد از پوست نوزاد محافظت کرد. اگر پوست داخل دهان نوزادان مبتلا به EB دچار آسیب شود، استفاده از پستانک‌های ویژه مصرف شیر توصیه می‌شود. زمانی که نوزاد به سن غذا خوردن رسید، باید با افزودن مایعات به غذای پوره شده بلعیدن را آسان‌تر کرد. آب گوشت، شیر، سیب زمینی‌های نرم شده، فرنی و پودینگ را می توان به نوزادان داد. باید دقت کرد که غذا خیلی داغ سرو نشود.

 

آیا بیماری EB مسری یا قابل انتقال است؟قطعا این طور نخواهد بود. اما گاهی تاول‌ها می توانند حاوی میکروب‌هایی باشند که در بیمار عفونت ایجاد می‌کند.

 

مشخصات و قیمت انواع پالس اکسیمتر

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

منبع:debra.ir


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/understanding-diseaseeb2-treatment.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

ADHD بزرگسالان را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. علائم ADHD در بزرگسالان: تاخیر در کارها علائم ADHD در بزرگسالان: رانندگی پرخطر بيش فعالي در بزرگسالان (ADHD)

 

اختلال بیش فعالی-کم توجهی منحصر به کودکان نیست ۳۰٪ تا ۷۰٪ از کودکان مبتلا به ADHD همان طور که رشد میکنند علائم این بیماری نیز همراه آنها باقی می مانند. علاوه بر این، افرادی که این بیماری در دوران کودکی آنها تشخیص داده نشده است ممکن است در بزرگسالی علائم آشکارتری را نشان دهند، این علائم در کار و یا در روابط آنها مشکل ایجاد میکند. بسیاری از بزرگسالان نمی فهمند که ADHD دارند، رها کردن علائم این بیماری موجب میشود این افراد در مورد دلیل دست نیافتن به اهداف خود سردرگم شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با این مقاله از راستینه همراه شوید.

 

ADHD بزرگسالان را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.

 

 

علائم ADHD در بزرگسالان: تاخیر در کارها

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دیالیز چهار شکن الکتریکی کلیک کنید

 

ADHD در بزرگسالان الگویی را دنبال میکند که نسبت به کودکان کمی متفاوت تر است. بزرگسالان ممکن است به طور دائم برای کار و یا رویدادهای مهم دیر برسند. بزرگسالان ممکن است متوجه شوند که تاخیر، رسیدن به اهداف آنها را تحت الشعاع قرار میدهد، اما به نظر میرسد آنها نتوانند افرادی باشند که به موقع به کارهای خود میرسند.

 

 

علائم ADHD در بزرگسالان: رانندگی پرخطر

یکی از نشانه های ADHD در بزرگسالان مشکل در حفظ تمرکز بر روی کاری که در دست انجام است، می باشد. این مسئله هنگامی که نوجوانان و بزرگسالان از یک وسیله نقلیه استفاده میکنند، موجب بروز مشکلاتی خواهد شد. مطالعات نشان می دهند که افراد مبتلا به ADHD بیشتر احتمال دارد با سرعت برانند، تصادف کنند و گواهینامه رانندگی خود را از دست بدهند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع فرز الماسه رند شنک طلایی کلیک کنید

 

علائم ADHD در بزرگسالان: حواس پرتی

بزرگسالان مبتلا به ADHD ممکن است مشکلاتی در اولویت بندی، شروع، و اتمام وظایف خود داشته باشند. آنها مستعد آشفته شدن و بی قراری هستند، و به راحتی پریشان میشوند. برخی از افراد مبتلا به ADHD در تمرکز کردن در هنگام مطالعه مشکل دارند. عدم توانایی آنها در متمرکز ماندن و به انجام رساندن وظایف میتواند حرفه، آرزوها، و روابط آنها را تحت الشعاع قرار دهد.

 

 

علائم ADHD در بزرگسالان: تمرکز شدید

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت جراحی مکانیکی کلیک کنید

 

برخی از بزرگسالان مبتلا به ADHD می توانند مشتاقانه در هر چیزی که لذت میبرند و یا برای آنها جالب است تمرکز کنند ( توانایی تمرکز شدید) . اما برای توجه به وظایفی که آنها بر عهده دارند، با چالش مواجه هستند. مشکل این است که بسیاری از کارهای لازم برای موفقیت در زندگی روزمره کسل کننده هستند، از تهیه لیست مواد غذایی گرفته تا مرتب سازی اسناد در محل کار. افراد مبتلا به ADHD تمایل دارند کارهای خسته کننده را به خاطر فعالیت های لذت بخش تر به تعویق بیندازند.

 

 

چند وظیفه ای یا ADHD؟

به نظر برسد ظاهرا افراد مبتلا به ADHD این روزها مثل هرکس دیگری چندین کار داشته باشند، همانند ما به پیام های متنی، ایمیل، تماس پاسخ دهند، و در محیط های کاری مشغول به کار باشند. در حالی که همه اینها می توانند عامل حواس پرتی باشند، بسیاری از افراد تمرکز بر روی مسئولیت های مهم را مدیریت میکنند. در افراد مبتلا به ADHD، حواس پرتی در تکمیل وظایف حیاتی در خانه و در محل کار تداخل ایجاد میکند.

 

 

فروش ویژه انواع کامپوزیت نانو وینکل پلاس

 

 

ADHD یا بیماری دیگر؟

اگر شما اغلب بی قرار هستید و در تمرکز مشکل دارید، این استنباط را نداشته باشید که حتما دچار ADHD هستید. این علائم در بیماری دیگر نیز دیده میشوند. تمرکز ضعیف نشانه قدیمی افسردگی است. بی قراری و اضطراب می تواند نشانه پر کاری تیروئید یا اختلال اضطراب نیز باشد. پزشک، شما را معاینه خواهد کرد و تشخیص خواهد داد که آیا این شرایط می توانند باعث بروز علائم شما شوند یا دچار ADHD هستید.

 

 

چه عواملی باعث ADHDمیشوند؟

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ماساژ پرتابل کلیک کنید

 

در افراد مبتلا به ADHD، مواد شیمیایی مغز تحت عنوان انتقال دهنده های عصبی، در برخی نواحی مغز که توجه و تمرکز را کنترل میکنند، کمتر فعال هستند. محققان دقیقا نمی دانند که چه چیزی موجب این عدم تعادل شیمیایی میشود، اما آنها گمان می کنند ژن میتواند در این مسئله نقش داشته باشد، چرا که ADHD اغلب در خانواده ها جریان می یابد. پژوهش ها نیز ADHD را با مصرف سیگار و الکل در دوران بارداری مرتبط دانسته اند.

 

 

آیا این بیماری یک مزیت تکاملی به شمار میرود؟

یک تنوع ژنتیکی که موجب صفاتی مانند ADHD میشود در مردم عشایر جهان شایع تر است. محققان فکر می کنند که صفاتی از قبیل رفتار تکانشی، اخبار جویی، و غیر قابل پیش بینی بودن میتوانند به عشایر کمک کنند غذا و دیگر منابع را پیدا کنند. بنابراین همان ویژگی هایی که بهتر بودن در کار دفتری را به چالش میکشند، میتوانند مزیتی برای اجداد عشایری بوده باشند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت بستری کلیک کنید

 

تشخیص ADHD در بزرگسالان

بسیاری از بزرگسالان تا زمانی که برای مشکل دیگری، مانند اضطراب یا افسردگی درخواست کمک نمیکنند، متوجه نمیشوند که ADHD دارند. بحث در مورد عادات بد، مشکلات در محل کار، و درگیری های زناشویی اغلب نشان می دهند که ADHD عامل این مشکلات است. برای تایید تشخیص، این اختلال باید در دوران کودکی بوده باشد، حتی اگر هرگز تشخیص داده نشده باشد. مرور خاطرات قدیمی و یا صحبت کردن با بستگان می تواند مشکلات دوران کودکی، مانند تمرکز ضعیف و بیش فعالی را تایید کند.

 

 

آزمایش برای ADHD

 

فروش ویژه انواع شیردوش مدلا وینکل پلاس

 

در طول ارزیابی برای ADHD، برخی از متخصصان بهداشت روانی از آزمایشات عصبی استفاده میکنند. این آزمایشات می توانند شامل آزمایشات مبتنی بر کامپیوتر و زمان باشند که توجه و مهارت حل مساله را اندازه گیری میکنند. تست اعصاب و روان برای تشخیص مورد نیاز است، اما می تواند چگونگی تاثیر ADHD بر زندگی روزانه فرد را روشن تر سازد. همچنین می تواند بیماریهای توام با ADHD مانند ناتوانی های یادگیری را کشف کند.

 

 

گرفتاری های بزرگسالان مبتلا به ADHD

در حقیقت مقابله با نشانه های ADHD بزرگسالان می تواند خسته کننده باشد. در عین حال، بسیاری از بزرگسالان مبتلا به این اختلال با افسردگی، اضطراب، و یا اختلال وسواسی جبری نیز دست و پنجه نرم میکنند. همچنین بیشتر احتمال میرود سیگار بکشند و یا دچار سوء مصرف مواد مخدر باشند. افراد مبتلا به این اختلال می توانند این مشکلات را با دنبال کردن درمان مناسب، محدود کنند.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ماساژ آلومینومی کلیک کنید

 

 

داروهایی برای ADHD

رایج ترین داروها برای این اختلال محرک ها هستند. ممکن است مضحک به نظر برسد افرادی که بی قرار و بیش فعال هستند از محرک ها کمک بگیرند. این داروها با تنظیم مدارهای مغز که توجه و تمرکز را تحت تاثیر قرار میدهند، میتوانند تمرکز را قویتر کنند و از حواس پرتی ها جلوگیری کنند. اگر محرک ها به اندازه کافی کمک نمی کنند، پزشک شما میتواند برای ایجاد ثبات خلق و خوی داروی ضدافسردگی تجویز کند یا یک مهار کننده انتخابی بازجذب نوراپی نفرین، نظیر اتوموکستین، پیشنهاد دهد که می تواند به کنترل رفتارهای تکانشی کمک کند.

 

 

چگونگی اثربخشی داروهای ADHD

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی کوادریسپس فیزیوتراپی کلیک کنید

مطالعات بسیار کمتری از داروهای ADHD در بزرگسالان نسبت به کودکان وجود دارند، اما تحقیقات تا به امروز امیدوار کننده هستند. مطالعات نشان داده اند بزرگسالانی که از محرک ها استفاده میکنند علائم ADHD کمتری دارند و برخی از افراد ممکن است احساس کنند می توانند در عرض حدود ۳۰ دقیقه تمرکز بهتری داشته باشند.

 

 

مشاوره برای ADHD

اغلب بزرگسالان مبتلا به این اختلال زمانی که دارو های خود را شروع میکنند، بهبود می یابند، اما ممکن است به مبارزه با عادات نامطلوب و عزت نفس پایین ادامه دهند. مشاوره برای ADHD روی سازمان دهی کارها، تنظیم روال کاری مفید، بهتر کردن روابط، و بهبود مهارت های اجتماعی تمرکز دارد. شواهدی وجود دارند که نشان میدهند درمان شناختی رفتاری به طور ویژه در مدیریت مشکلات زندگی روزمره که با ADHD مرتبط هستند، کمک کننده است.

 

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی حمل فلزی

 

 

ADHD در محل کار

به عهده گرفتن شغل می تواند برای افراد مبتلا به این اختلال دشوار باشد. آنها اغلب در به اتمام رساندن وظایف، دنبال کردن دستور العمل ها، سازماندهی کارها، و سر موعد انجام دادن کارها، مشکل دارند. همچنین مستعد تاخیر و اشتباهات بی دقتی هستند. در یک نظرسنجی ملی، تنها نیمی از بزرگسالان مبتلا به ADHD در مقایسه با ۷۲ درصد از بزرگسالان بدون این اختلال، تمام وقت مشغول به کار بودند. افراد مبتلا به اختلال نیز به درآمد کمتر از همسالان خود تمایل دارند.

 

 

فرصتهای شغلی برای بزرگسالان مبتلا به ADHD

 

فروش ویژه انواع دستگاه CR آگفا وینکل پلاس

 

هنوز تحقیقات زیادی در مورد مشاغلی که احتمالا در آن مشاغل استعداد افراد ADHD شکوفا شود، وجود ندارند. اما راسل ای. بارکلی، کارشناس ADHD ، می گوید، بیماران وی در فروشندگی، بازیگری، ارتش، عکاسی، مربیگری ورزشی، و بسیاری از مشاغل تجاری بی نظیر بوده اند. فرد مبتلا به این اختلال تقریبا می تواند هر گونه حرفه ای که به آن علاقه دارد را دنبال کند.

 

 

تمرین شغلی برای ADHD

افراد مبتلا به این اختلال میتوانند با تمرین و یا نظارت قادر به افزایش عملکرد کار خود باشند. مربی در مهارت های سازمانی، از جمله یادداشت برداری، ادامه یک برنامه ریزی روزانه و اولویت بندی لیستی برای انجام کارها به شما کمک خواهد کرد. یک فضای کاری آرام با کمی حواس پرتی میتواند کمک کند. این اختلال براساس قانون معلولیت آمریکایی های نوعی ناتوانی به شمار میرود. این بدان معناست که کارفرمایان باید انطباقاتی برای پشتیبانی از نیازهای یک کارگر تنظیم کنند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع فشارسنج کلیک کنید

 

ADHD در بزرگسالان و ازدواج

این اختلال می تواند ازدواج و روابط دیگر را بر هم زند. این بیماری به یاد داشتن تعهدات اجتماعی، تولد، و یا سالگرد ازدواج، کارهای روزمره خانه و پرداخت به موقع قبوض، را دشوار می سازد. بزرگسالان مبتلا به این اختلال ممکن است به راحتی عصبانی شوند و یا رفتارهای بی پروا از خود نشان دهند. این مسئله به میزان بالا به جدایی و طلاق منتهی میشود.

 

 

تمرین زندگی برای ADHD

 

فروش ویژه انواع سرنگ وینکل پلاس

 

مانند داشتن یک مربی در محل کار، برخی از افراد مبتلا به این اختلال از داشتن یک مربی برای زندگی روزمره بهره می برند. تمرین توسط مربی به طور کلی مکملی برای مشاوره روانی رسمی تر می باشد. مربی کمک می کند تا بیمار مهارت های تازه برای عمل در شرایط زندگی واقعی، اعم از سازماندهی خانه و یا برنامه ریزی یک سفر بیاموزد.

 

 

مهارت های سازماندهی برای ADHD

تلفن های هوشمند اپلیکیشن “سازمان دهنده (organizer)” دارند که به طور ویژه میتواند برای افراد مبتلا به این اختلال مفید باشد. از یک اپلیکیشن برای ایجاد لیستی جدید برای انجام کارها در هر شب استفاده کنید، میتوانید همیشه این برنامه را بر روی تلفن خود به همراه داشته باشید. لیست خود را با استفاده از چهار دسته سازماندهی کنید: تماس ها، ایمیل ها، وظایف، و ماموریت ها. برنامه های دیگر می توانند به شما کمک کنند برنامه خود را به روز نگه دارید، بنابراین رویدادهای مهم را از دست نخواهید داد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع سطل پدال دار کلیک کنید

 

راهنمای رژیم غذایی برای بزرگسالان مبتلا به ADHD

برخی از کارشناسان معتقدند خوراکی های با کیفیت که سوخت مغز را تامین میکنند می توانند نشانه های این اختلال را کاهش دهند. خوراکی هایی با پروتئین بالا، از جمله آجیل، گوشت، دانه ها، و تخم مرغ، میتوانند تمرکز را بهبود بخشند. کربوهیدرات های ساده را با کربوهیدرات های پیچیده مانند ماکارونی سبوس دار یا برنج قهوه ای جایگزین کنید، این کار می تواند به رفع نوسانات خلقی و ثبات سطح انرژی کمک کند.

 

 

آیا قند ADHD را بدتر می سازد؟

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه قند خون کلیک کنید

این ایده که قند باعث می شود افراد بیش فعال شوند پرطرفدار است، اما هیچ مستندی وجود ندارد که شیرینی موجب ADHD میشود یا علائم آن را بدتر میکند. پژوهش روی کودکان نشان می دهد تغییر برای جایگزینی قند، مانند آسپارتام، علائم این اختلال را کاهش نمی دهد.

 

 

چشم انداز آینده برای بزرگسالان مبتلا به ADHD

بیماری ADHD در بزرگسالان فراتر نمی رود، اما بسیاری از این افراد مدیریت موفق این بیماری را یاد میگیرند. درمان طولانی مدت می تواند مشکلات موجود در خانه و محل کار را کاهش دهد، و موجب میشود بیماران به خانواده و اهداف حرفه ای خود نزدیک تر شوند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ICU – CCU کلیک کنید

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع WebMD منبع تصاویر  White Packert/The Image Bank PM Images/Taxi Michael Krasowitz/Photographer’s Choice Kaz Chiba/Stockbyte Fuse WIN-Initiative Jetta Productions/Blend Images ZenShui/Frederic Cirou Courtesy of Brookhaven National Laboratory Ian Griffiths/Robert Harding World Imagery Ed Kashi / Corbis William King/The Image Bank images.parenting.mdpcdn Chris Gallagher / Photo Researchers, Inc. Peter Dazeley/Photographer’s Choice Geoff Manasse / Photodisc Ron Chapple / Photolibrary Vicky Kasala/Photodisc Medioimages / Photodisc ak6.picdn Peter Dazeley/Photographer’s Choice Purestock Dorling Kindersley Jamie Grill/Blend Images Purestock

  • WebMD

منبع تصاویر 

  • White Packert/The Image Bank
  • PM Images/Taxi
  • Michael Krasowitz/Photographer’s Choice
  • Kaz Chiba/Stockbyte
  • Fuse
  • WIN-Initiative
  • Jetta Productions/Blend Images
  • ZenShui/Frederic Cirou
  • Courtesy of Brookhaven National Laboratory
  • Ian Griffiths/Robert Harding World Imagery
  • Ed Kashi / Corbis
  • William King/The Image Bank
  • images.parenting.mdpcdn
  • Chris Gallagher / Photo Researchers, Inc.
  • Peter Dazeley/Photographer’s Choice
  • Geoff Manasse / Photodisc
  • Ron Chapple / Photolibrary
  • Vicky Kasala/Photodisc
  • Medioimages / Photodisc
  • ak6.picdn
  • Peter Dazeley/Photographer’s Choice
  • Purestock
  • Dorling Kindersley
  • Jamie Grill/Blend Images
  • Purestock

 

 


منبع: https://rastineh.com/adult-adhd-attention-deficit-hyperactivity-disorder/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

تاثیر پذیری زیبایی از ژنتیک

 

 

ژنتیک تا چه حد بر ویژگی های پوستی ما تاثیرگذار است می خواهیم نقش ژنتیک را بر زیبایی و پوست و موی خود بدانیم چه ویژگی هایی در پوست و موی ما به صورت ارثی در ما شکل میگیرند نظر متخصصین پوست و مو در این باره چیست ؟در این باره تحقیقات گسترده ای انجام داده ایم که در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

 

چند بار در زندگی‌تان با آدم‌هایی برخورد کرده‌اید که بسیار جوان‌تر یا پیرتر از سن شناسنامه‌ای‌شان بوده‌اند؟ تا به حال چند بار با دیدن کسی گفته‌اید پوستش به پدرش یا مادرش رفته است؟ مثال‌هایی از این دست نشان می‌دهد که ما حتی ژن جوانی پوست‌مان را هم از والدین به ارث می‌بریم و بیراه نیست که مثال کنایه‌آمیزی چون «اگر می‌خواهید پوستی زیبا، سالم و البته بدون چروک داشته باشید، پدربزرگ خوبی انتخاب کنید!» گفته می‌شود.دکتر الهیار طاهری؛ متخصص پوست، مو و زیبایی درباره نقش ژنتیک در انتقال ویژگی‌های تأثیرگذار بر سن پوست و ظاهر آن می‌گوید: «ژنتیک بر پوست و ارگان‌های مختلف بدن تأثیر می‌گذارد. در واقع ذخیره ژنتیکی که نیمی از آن از پدر و نیمی از آن از مادر به ما به ارث می‌رسد، نه تنها بر بسیاری ارگان‌های داخلی بدن و عملکردشان تأثیر می‌گذارد؛ بلکه حتی پوست ما را هم درگیر تأثیرات خود می‌کند».

این متخصص پوست با اشاره به این نکته که ژنتیک حتی بر حساسیت‌ها و استعداد ما در ابتلا به بیماری‌ها در آینده نیز نقش ثابت‌شده‌ای دارد، ادامه می‌دهد: «اگر دقت کنید در بعضی خانواده‌ها زمینه ابتلا به بعضی بیماری‌ها مانند بعضی سرطان‌ها بیشتر است». اما آیا ژنتیک می‌تواند واقعا بر جوانی پوست ما آن‌قدر تأثیر بگذارد که زودتر یا دیرتر از موعد دچار پیرپوستی بشویم؟ دکتر طاهری در پاسخ به این سوال می‌گوید: «در بدن ما در هر لحظه و هر ثانیه هزاران و شاید میلیون‌ها جهش صورت می‌گیرد که اگر مهار و کنترل نشوند، منجر به سرطان می‌شوند. بدن انسان مجهز به سیستم ایمنی است که وظیفه آن، حذف این جهش‌هاست. در واقع این سپر دفاعی نه تنها از بدن در برابر عوامل مخرب بیرونی مانند خطرسازهای باکتریایی، ویروسی، میکروبی و… محافظت می‌کند؛ بلکه از بدن در برابر همین اتفاقات مخرب و جهش‌های درونی هم محافظت می‌کند. این جهش‌ها متأثر از رادیکال‌های آزاد است که نه تنها عواملی بیماری‌زا هستند، بلکه ساختار سلولی پوست را هم تخریب می‌کنند».

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تیلت الکتریکی کلیک کنید

 

این متخصص ادامه می‌دهد: «رادیکال‌های آزاد با تأثیر بر دی‌ان‌آ و آران‌آی سلولی، باعث تغییر در آنها می‌شوند که اگر این تغییرات کنترل نشوند، منجر به سرطان می‌شوند. از طرف دیگر، سیستم ایمنی به مهار و کنترل این تغییرات سلولی کمک می‌کند و مانع فعالیت‌های خطرساز و تخریب‌کننده رادیکال‌های آزاد می‌شود. درست در همین جا به نقش مؤثر ژنتیک در قدرت سیستم ایمنی می‌رسیم. در واقع بعضی افراد سیستم ایمنی بسیار قوی‌تری دارند که از آنها در برابر بسیاری بیماری‌ها محافظت خوب و کاملی به عمل می‌آورد. برعکس، افرادی هستند که سیستم ایمنی آنها در برابر ابتلا به بعضی بیماری‌ها ضعیف است. مثلا در خانواده‌هایی بروز سرطان سینه، کولون یا… بیشتر دیده می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد با جهش‌های ژنی مختلف از سیستم ایمنی متفاوتی برخوردارند. سیستم ایمنی از جهاتی در جلوگیری از سرطان‌های پوستی و بیماری‌های پوستی نقش دارد و با تأثیری که ارث بر سیستم ایمنی می‌گذارد، افراد واکنش‌های متفاوتی نسبت به تخریب‌ها و عوارض پوستی نشان می‌دهند. مثلا زگیل یکی از عوارض پوستی است که به شکل ارثی منتقل می‌شود».

دکتر طاهری با اشاره به اینکه هر قدر سیستم ایمنی بدن بیشتر بتواند تأثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد را بر سلول‌های بدن از بین ببرد، پیری پوست به تعویق می‌افتد، ادامه می‌دهد: «پیری پوست در واقع چیزی نیست جز مستمر شدن تأثیرات رادیکال‌های آزاد بر پوست که منجر به Damage یا آسیب‌های سلولی در طول زمان می‌شوند. در این میان عوارض و سندروم‌هایی وجود دارند که به آنها سندروم پیری زودرس می‌گوییم و نقش ژنتیک در آن کاملا آشکار است. برای مثال، بچه‌ای متولد می‌شود و با همین انتقال ژنی، پوستش از دوسالگی دچار عوارض پیری می‌شود».

این متخصص زیبایی با تاکید بر اینکه پیری پوست اثر خود را بر تمام قسمت‌های سطحی، میانی و عمقی پوست که به آنها اپیدرم، درم و هایپودرم می‌گوییم، می‌گذارد، درباره آنها توضیح می‌دهد: «پیری پوست باعث کاهش سرعت ساخت‌وساز سلولی در اپیدرم می‌شود. در واقع روند ایجاد رنگدانه‌های پوستی در سطح پوست کند و کم می‌شود. در ناحیه درم که پوست میانی است، ساخت‌وساز الاستین و کولاژن -که عوامل مؤثر و اساسی در حفظ، قوام، کش‌آمدگی و لطافت پوست هستند- با پیری پوست کاهش می‌یابد. همچنین، تأثیرات پیری پوست باعث می‌شود که چربی زیر پوست کم شود و قوام اولیه را نداشته باشد که پوست‌ را به‌اصطلاح دچار ریزش می‌کند؛ طوری که مثلا در قسمت صورت با ریزش بافت چربی، شاهد بروز پف زیر چشم، آویزان شدن کناره‌های چانه‌ها، پایین‌آمدن گونه‌ها و خط خنده خواهیم بود». دکتر طاهری می‌گوید: «پوست در ناحیه میانی که به آن درم می‌گوییم، دو ماده اساسی دارد: کولاژن و الاستین که با افزایش سن تولید و قوام آنها کاهش می‌یابد. اگر بخواهیم مثالی ساده درباره درک تأثیرات این دو ماده در پوست بزنیم، باید چادری را تصور کنید که وقتی برپا می‌شود، ضمن وجود ساختار فلزی یا چوبی زیر آن، طناب‌هایی هم در اطراف چادر نصب می‌شوند که به زمین متصل شده‌اند. وقتی بادی می‌وزد و چادر را تکان می‌دهد، این طناب‌ها مانع از تغییر شکل چادر می‌شوند و آن را سر جای اولش برمی‌گردانند. این بندها در پوست، عملکردی مشابه الاستین دارند که در واقع ایجاد حالت کشسانی پوست بر عهده آن است. میله‌هایی که چادر روی آنها استوار شده، چیزی مشابه کولاژن پوست هستند. در افراد پیر، ساخت‌وساز الاستین کمتر می‌شود و خاصیت کش‌آمدن پوست کاهش می‌یابد. از آن‌سو، با کم شدن ساخت کولاژن، قوام پوست کاهش می‌یابد که هر دوی این مواد متأثر از نقش ژنتیک در پوست هستند. زیرا کم شدن این مواد به علت تأثیرات رادیکال‌های آزاد است که گفتیم اگر فرد به لحاظ ژنتیکی سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد، در مبارزه با رادیکال‌های آزاد ناتوان‌تر است».

این متخصص زیبایی ادامه می‌دهد: «باید به این مسئله مهم توجه کنیم که در روند پیری به جز مسئله ژنتیک، عوامل محیطی هم نقش قابل توجهی دارند. استرس، تغذیه نامناسب، عدم رسیدگی به پوست مانند استفاده نکردن از ضدآفتاب، مصرف سیگار و… در روند پیری پوست نقش قابل تأکیدی دارند و اگر با مسئله ژنتیک همراه شوند روند، پیری را سریع‌تر می‌کنند. برای مثال، اشعه آفتاب یکی از عوامل ایجاد و تقویت‌کننده رادیکال‌های آزاد در بدن هستند. اگر فردی به شکل موروثی، سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد و بدون ‌محافظ جلوی آفتاب بماند و این مسئله تکرار شود، ضمن افزایش تأثیرات رادیکال‌های آزاد در بدن، از آنجا که توان کافی برای مقابله با این عوامل را ندارد، پوستش را سریع‌تر وارد مراحل پیری می‌کند. ضمن آنکه باید بدانیم آفتاب به تنهایی یکی از عوامل مهم در ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن هم هست».

دکتر طاهری توضیح می‌دهد: «به شکل طبیعی، همیشه مقداری آب در سطح پوست وجود دارد. در واقع اسیدهای آمینه‌ای در پوست ساخته می‌شوند که در سطح اپیدرم قرار می‌گیرند و کارشان جذب آب مانند اسفنج است. به عبارتی لطافتی که ما در پوست می‌بینیم، به علت وجود این اسیدهای آمینه است. میزان ساخت‌وساز اسیدهای آمینه در دوران نوزادی و کودکی زیاد است؛ برای همین نوزادان پوستی مخملی دارند. هر چه سن بالاتر می‌رود، ساخت‌وساز این اسیدها کم و پوست رفته‌رفته خشک‌تر می‌شود. در سالمندان پوست کاملا خشک می‌شود و باید گفت برخلاف تصور عموم، این مسئله به علت کم شدن چربی پوست نیست؛ زیرا چربی پوست وظایف دیگری دارد. این عارضه به علت کم شدن آب سطح پوست است. ژنتیک می‌تواند وجود اسیدهای آمینه و حفظ آب پوست را هم تحت تأثیر قرار دهد و پوست زودتر به این مرحله برسد».

او در پایان عنوان می‌کند: «یکی از عوارضی که پیری پوست را با آن می‌سنجند، ایجاد چروک‌های پوستی است. در واقع چروک نتیجه ناخوشایند تأثیر کاهش کولاژن و الاستین در پوست میانی است. وقتی این دو ماده نتوانند قوام خود را حفظ کنند، پوست به‌تدریج دچار شکست و فرورفتگی می‌شود که به آن چروک می‌گوییم. از آنجا که عضلات به پوست فشار می‌آورند، اگر کشسانی پوست آسیب ببیند، پوست دیگر نمی‌تواند فشارها را تحمل کند و تغییر حالت می‌دهد و نمی‌تواند در قسمت‌هایی به‌خصوص که فشار زیاد است، به راحتی به حالت اول خود بازگردد. در این نواحی فشارها به شکل خطوطی ظاهر می‌شوند که به مرور افزایش می‌یابند. سیستم ایمنی در مسئله کاهش کولاژن و الاستین نقش دارد و به عبارتی ژنتیک باعث بروز چروک‌های عمقی و سطحی زودرس هم می‌شود».

 

فروش ویژه انواع اسپکلوم واژینال وینکل پلاس

 

 


منبع: https://www.hidoctor.ir/195333_%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%da%98%d9%86%d8%aa%db%8c%da%a9.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

افزایش دهنده متابولیسم بدن؛ چای سبز: آب کننده چربی‌ها؛ چای اولانگ: همچنین بخوانید: چای لاغری تن فیت بهترین چای لاغری چیست؟

 

 

یک فنجان چای داغ، نوشیدنی مناسبی برای تسکین درد گلو یاگرم شدن در یک شب سرد زمستانی است. اما برخی از چای‌ها برای انجام کارهای دیگر نیز عالی هستند. مثلا شما می‌توانید از خواص چای‌ها برای کاهش وزن خود استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از بهترین چای‌های لاغر کننده را معرفی کنیم. هر کدام از این چای‌ها دارای خواص جادویی هستند و می‌توانند هورمون‌های افزایش اشتها را سرکوب کنند. همچنین نوشیدن این چای‌ها برای سلامت قلب شما مفید خواهد و از بروز بیماری‌های قلبی و دیابت جلوگیری می‌کند.

  • افزایش دهنده متابولیسم بدن؛ چای سبز:

افزایش دهنده متابولیسم بدن؛ چای سبز:

نوشیدن چای سبز می‌تواند سلول‌های چربی را از بین ببرد. قبل از انجام تمرینات ورزشی، شما می‌توانید تاثیر چربی سوزی ورزش را با نوشیدن چای سبز افزایش دهید.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد، افرادی که روزانه ۴ الی ۵ فنجان چای سبز را به تمرینات ورزشی خود اضافه کرده‌اند، تقریبا ۴ الی ۵ کیلوگرم بیشتر از سایر افراد وزن کم کرده‌اند.به خاطر ترکیباتی به نام کاتچین که در چای سبز وجود دارد، چربی شکم می‌تواند کاهش پیدا کند.

 

مشخصات و قیمت انواع صندلی انتقال

 

  • آب کننده چربی‌ها؛ چای اولانگ:

آب کننده چربی‌ها؛ چای اولانگ:

این چای می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد. اولانگ یک نام چینی برای اژدهای سیاه است. چای اولانگ نیز همانند چای سبز با کاتچین‌های بسیاری پر شده است و می‌تواند فرآیند کاهش وزن را با افزایش متابولیسم تسریع کند.

مطالعات انجام شده در چین نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم از چای اولانگ استفاده می‌کنند، کاهش وزن بیشتری خواهند داشت.

همچنین بخوانید: چای لاغری تن فیت
  • کاهنده اشتها؛ چای نعناع:

کاهنده اشتها؛ چای نعناع:

شما می‌توانید یک قوری بزرگ را با برگ‌های نعناع پر کنید و از آن برای کاهش وزن خود استفاده نمایید. در حالیکه برخی از بوها و عطرها می‌تواند باعث تحریک اشتها شود، برخی دیگر می‌توانند اشتها را سرکوب نمایند.

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات اتاق عمل کلیک کنید

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افردی که هر دو ساعت بوی نعناع را استشمام می‌کنند، هر ماه به طور متوسط ۲.۲ کیلوگرم وزن خود را از دست خواهند داد. همچنین می‌توانید چند قطره روغن نعناع را روی بالش خود بریزید تا از مزایای آن به خوبی بهره مند شوید.

  • مسدود کننده چربی؛ چای سفید:

مسدود کننده چربی؛ چای سفید:

این چای از تشکیل سلول‌های چربی جدید جلوگیری می‌کند. چای سفید به صورت طبیعی خشک است به همین خاطر کمتر از سایر موارد فرآوری و پردازش می‌شود. این چای سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلفی است.

مطالعات منتشر شده در مجله تغذیه و متابولیسم نشان می‌دهد که چای سفید می‌تواند به طور همزمان لیپولیز (شکستن چربی‌ها) را افزایش دهد و از تشکیل سلول‌های چربی جلوگیری نماید. اینکار معمولا به خاطر وجود موادی است که فعالیت بسیار بالایی بر روی سلول‌های چربی انسان دارند.

  • کاهنده گرسنگی؛ چای رویبوس:

کاهنده گرسنگی؛ چای رویبوس:

این چای هورمون‌های ذخیره کننده چربی را تنظیم می‌کند.

جهت مشاهده و خرید انواع کالسکه سی پی CP کلیک کنید

از برگ‌های این گیاه برای ساخت چای استفاده می‌شود.این گیاه به طور انحصاری در نزدیکی کیپ تاون آفریقای جنوبی رشد می‌کند. چیزی که این چای را برای کاهش چربیهای شکمی عالی کرده این است که دارای یک فلاونوئید منحصر به فرد و قدرتمند به نام Aspalathin است.

تحقیقات نشان می‌دهد که این ترکیب می‌تواند هورمون‌های استرسی که باعث افزایش گرسنگی و ذخیره سازی چربی می‌شود و به پرفشاری خون، سندروم متابولیک، بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت مرتبط است را کاهش دهد. شما می‌توانید با نوشیدن این چای از مزایای بی‌شمار آن بهره مند شوید.


منبع: https://www.majalesalamat.com/fitness/weight-loss/5-best-teas-weight-loss/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

 

درد – نشانه اول سرطان در آقایان ۱۵ نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند

 

درصورتیکه آقایان از بعضی از نشانه های سرطان آگاه باشند و با هشیاری این نشانه ها را زیر نظر گرفته و در صورت اطلاع و آگاهی از هر نشانه خطرناک و جدی سرطان در بدن، سریعا به پزشک مراجعه نمایند، شانس بهتری برای درمان آن سرطان و شفا یافتن، دارند.

بعضی از نشانه های سرطان در مردان، مخصوص است. این علایم براحتی نشان دهنده مشکل در بعضی از قسمت های بدن می باشند، اما بقیه انواع سرطان و علایمشان، ممکن است گنگ بوده و براحتی قابل تشخیص نباشند.

 

 

درد – نشانه اول سرطان در آقایان

هرچه افراد سنشان بالا می رود، میزان انواع درد و خشکی در آنها بیشتر می شود. هرچند درد نشانه‌ای مبهم و پیچیده است و معمولا کم تر بیشتر انواع درد نشانه سرطان نیستند، اما با اینحال امکان دارد بعضی از انواع درد نشانه های اولیه ابتلا به سرطان در آقایان باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع تراکستومی فلزی کلیک کنید

طبق توصیه جامعه سرطان آمریکا هر درد ادامه دارد و مزمن باید توسط پزشک بررسی شود. حتی اگر مشکل و درد شما از سرطان نباشد، بازهم شما از مراجعه به دکتر سود می برید، چراکه ممکن است پزشک بتواند برای درد شما و مشکلی که باعث آن شده، درمانی مناسب پیدا نماید.

 

 

تغییرات در بیضه ها – نشانه دوم سرطان در آقایان

سرطان بیضه معمولا بین سنین ۲۰ تا ۳۹ سال در آقایان رخ می دهد. جامعه سرطان آمریکا توصیه می کند که مردان مرتب برای ابتلا به این سرطان آزمایش داده و همچنین خودشان نیز ماهانه نشانه های ابتلا به این سرطان را بررسی نماید. هر تغییر در سایز بیضه ها از قبیل رشد یا کوچک شدن آنها می تواند نگران کننده باشد. بعلاوه هرگونه ورم، برجستگی و یا احساس سنگینی در کیسه بیضه نیز باید مدنظر قرار داد. اگر هرگونه توده ی سختی در بیضه خود احساس کردید سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

 

 

فروش ویژه انواع تخت سه شکن وینکل پلاس

 

 

تغییرات در غدد لنفاوی – نشانه سوم سرطان در مردان

اگر هرگونه برجستگی و یا ورم در غدد لنفاوی خود که زیر بقل، روی گردن و جاهای دیگر بدنتان وجود دارند، حس کردید باید نگران شوید. اگر غده لنفوی شما به تدریج بزرگ می شود و هم اکنون بزرگ تر از یک ماه پیش است، باید به پزشک مراجعه نمایید. دکتر غدد لنفاوی شما را بررسی کرده و مشخص می کند مشکل شما بدلیل سرطان است و یا به مشکل دیگری همچون ورم غدد لنفاوی دچار شده اید.

 

 

توده پستان – نشانه چهارم سرطان در مردان

 

مشخصات و قیمت انواع تخت سی پی ار

 

اگر شما مثل اکثر آقایان فکر می کنید، احتمالا هیچگاه خطر ابتلا به سرطان پستان در آقایان را جدی نمی گیرید. هرچند این سرطان در آقایان معمول نیست، اما امکان رخ دادن آن وجود دارد. هر توده در نواحی پستان آقایان باید با دقت بررسی شود. همچنین جامعه سرطان آمریکا چندین علامت خطرناک دیگر بجز توده سرطانی در این ناحیه را مورد اشاره قرار می دهد، این نشانه ها شامل:

  • فرورفتگی و یا چروک پوست سینه
  • تو رفتن نوک پستان
  • سرخ شدن و یا پوسته پوسته شدن پوست پستان
  • ترشحات چرکی از پستان

 

 

تب – نشانه پنجم سرطان آقایان

اگر شما بدون دلیل دچار تب شدید ممکن است ای تب نشان دهنده ابتلا به سرطان باشد، البته تب می تواند نشانه مشکلات دیگر همچون ذات الریه و یا عفونت باشد. خیلی از انواع سرطان در مراحل رشدشان ممکن است باعث تب شدن، برای مثال انواع سرطان های خون شامل لوسمی و لنفوم باعث ایجاد تب می شوند.

 

 

مشخصات و قیمت انواع فرز الماسه رند شنک طلایی

 

 

کاهش وزن غیرعادی – نشانه ششم سرطان مردان

در صورت از دست دادن ۱۰ درصد وزن بدن در ۳ تا ۶ ماه بدون اینکه ورزش کنید و یا رژیم بگیرید، باید حتما به پزشک مراجعه کنید؛ وی معتقد است که این کاهش وزن تا زمانیکه خلافش ثابت نشده، نشانه سرطان است. از پزشکتان بخواهید که شما را آزمایش و یا حتی سی‌تی اسکن کند تا معلوم شود که کاهش وزن شما نشانه، سرطان است و یا مشکلات دیگر، مثلا تیروئید پرکار!

 

 

درد شدید شکمی و افسردگی – نشانه هفتم سرطان در آقایان

جهت مشاهده و خرید انواع اسپکلوم کلیک کنید

بعضی از پزشکان معتقداند هر مردی که درد شدیدی در ناحیه شکم دارد و احساس افسردگی هم می‌کند، نیاز به معاینه دارد، چراکه بعضی تحقیقات نشان می دهند بین سرطان پانکراس و افسردگی ارتباطی وجود‌ دارد.

 

 

خستگی – نشانه هشتم سرطان در آقایان

خستگی و فرسودگی می‌تواند یکی از نشانه‌های مبهم سرطان باشد. این خستگی ممکن است ناشی از رشد غده سرطانی بوده و می تواند نشان دهنده ابتلا به بعضی از سرطان‌ها مانند سرطان خون، سرطان معده و یا سرطان روده بزرگ باشد.

 

 

فروش ویژه انواع تخت اتاق عمل وینکل پلاس

 

 

سرفه‌های مداوم – نشانه نهم سرطان در مردان

هرچند که سرفه معمولا از نشانه‌های بیماری‌هایی چون سرماخوردگی، آنفولانزا و آلرژی بوده و یا حتی از عوارض جانبی بعضی از داروها می باشد، اما سرفه طولانی مدت که بیشتر از ۳ تا ۴ هفته طول بکشد، بخصوص در افراد سیگاری می‌تواند خطرناک باشد.

 

 

مشکل در بلعیدن و خوردن – نشانه دهم سرطان در آقایان

جهت مشاهده و خرید انواع کلاه یکبار مصرف آکاردئونی کلیک کنید

مشکلی که در زمینه بلعیدن و فرودادن غذا رخ می‌دهد، می‌تواند نشانه سرطان دستگاه گوارش، مثلا سرطان مری باشد.

 

 

تغییرات پوستی – نشانه یازدهم سرطان در آقایان

اکثر ما میدانیم که تغییرات خال‌های گوشتی و خال‌های سیاه نشانه‌ی مشخص سرطان پوست هستند. خونریزی یا پوسته‌ پوسته شدن بیش از حد پوست نیز یکی از علایم خطرزا می‌باشد. هرچند تعیین کردن اینکه چه مدت این مشکلات طول بکشد، بایست به پزشک مراجعه کرد، مشکل است، اما پزشکان معتقدند اگر این علایم بیشتر از چند هفته طول بکشد، می‌بایست حتما به پزشک مراجعه کرد.

 

 

فروش ویژه انواع صندلی وینکل پلاس

 

 

خونریزی غیرطبیعی – نشانه دوازدهم سرطان در مردان

هر زمانیکه در بخش هایی از بدن خود که سابقه نداشته و منطقی نیست خونریزی دیدید به پزشک مراجعه نمایید. بالاآوردن خون، خون در آب دهان، خون در ادرار و خون در مدفوع از نشانه های خطرناک می باشند. بطور مثال خون در مدفوع می تواند نشانه ابتلا به سرطان کولون (روده بزرگ) باشد.

 

تغییرات دهانی – نشانه سیزدهم سرطان در آقایان

همه بخصوص افراد سیگاری همیشه باید نسبت به تکه‌های سفید درون دهانشان و یا نقاط سفید برروی زبانشان حساس باشند، چرا که هردو این نشانه‌ها می‌توانند عوامل پیش‌سرطانی، بنام لکوپلاکیا باشند.

جهت مشاهده و خرید انواع چراغ اتاق عمل کلیک کنید

 

 

سوءهاضمه – نشانه چهاردهم سرطان در مردان

سوء هاضمه بدون هیچ‌دلیلی خطرناک است و می‌تواند نشانه‌های اولیه بیماری‌های خطرناکی چون سرطان مری، معده و یا دهان باشد.

 

 

 

فروش ویژه انواع شیردوش برقی وینکل پلاس

 

مشکلات ادراری – نشانه پانزدهم سرطان در آقایان

هرچه سن مردان افزایش می یابد، مشکلات ادراری شامل افزایش تعداد دفعات ادرار (بخصوص در شب)، احساس نیاز به ادرار کردن، احساس خالی نشدن کامل مثانه، عدم توانایی در ادرار، ریختن ادرار هنگام خندیدن و یا سرفه و یا ضعف شدت ادرار کردن بیشتر می شوند.

هر مردی با افزایش سن دچار این مشکلات می شود. اما در صورتیکه این به این مشکلات دچار شدید باید به پزشک مراجعه کنید، چرا که ممکن است این مشکلات ناشی از سرطان پروستات باشد. پزشک با انجام آزمایش از اینکه شما به این سرطان مبتلا هستید یا خیر اطمینان حاصل می کند.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

 

  • WebMD

منبع تصاویر 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دیالیز چهار شکن الکتریکی کلیک کنید

  • helpfulpharmacist
  • vkool
  • menshealth
  • images.wisegeek
  • cdn.thedailybeast
  • big-rostov
  • images.agoramedia
  • cheatsheet
  • ocukrzycy
  • americannursetoday
  • squarespace
  • health-weekly
  • belmarrahealth
  • cankersorereport
  • nestlehealthscience
  • vkool

 


منبع: https://rastineh.com/15-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%87-%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%85%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b1%d9%86%d8%af/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

اگر این نشانه ها را دارید، سکته مغزی در راه است! اگر این نشانه ها را دارید، سکته مغزی در راه است!

 

اگر این نشانه ها را دارید، سکته مغزی در راه است!

 

بی‌حسی و ضعف صورت از علائم سکته مغزی است

 

سکته مغزی از آن دست بیماری‌هایی است که به یکباره فرد را مبتلا می‌کند و تا بخواهید بجنبید همه چیز تمام شده است. تازه بعد از سکته است که متوجه می‌شوید چه شده و چه عوارضی را باید تحمل کنید.

 

 

مشخصات و قیمت انواع ژل ضد عفونی کننده دست

 

اکثر افرادی که سکته مغزی کرده‌اند، عنوان می‌کنند که همه چیز در عرض چند دقیقه اتفاق افتاده و برای چند دقیقه نمی‌توانستند هیچ کاری برای بهبود خود انجام دهند. جالب است که همین عارضه چند دقیقه‌ای که مشکلات بسیاری را به همراه دارد، عللی طولانی‌مدت و حتی به اندازه طول عمر دارد.

 

یعنی عوامل گوناگونی در طول عمر دست به دست هم می‌دهند و روی هم انباشته می‌شوند تا سرانجام خود را به شکل چنین عارضه‌ای نمایان می‌کند. شاید نتوانیم زمان سکته مغزی را پیش‌بینی کنیم اما مسائل زیادی وجود دارد که با درنظر گرفتن‌شان می‌توانیم حدس بزنیم سکته مغزی انتظارمان را می‌کشد یا نه.

 

برای بیماری سختی مثل سکته مغزی این موضوع می‌تواند یک امیدواری بزرگ باشد، چراکه با در‌نظر گرفتن این عوامل و جست‌وجوی آن در خودمان می‌توانیم مراقبت بیشتری از خودمان داشته باشیم. ممکن است شما هم درمعرض خطر باشید، پس تا دیر نشده دست به کار شوید و یکی‌یکی عوامل ایجاد خطر را از زندگی خود حذف یا حداقل تاثیرشان را کاهش دهید. ما به شما می‌گوییم که چه چیزهایی را باید جدی بگیرید.

 

 

فروش ویژه انواع ترالی غذا خوری وینکل پلاس

 

سکته مغزی چیست؟سکته مغزی را اغلب به‌نام «حمله مغزی» هم می‌شناسند چون آنچه واقعا رخ می‌دهد شبیه چیزی است که طی حمله قلبی اتفاق می‌افتد. در شایع‌ترین اشکال سکته مغزی، وقوع یک گرفتگی باعث مسدود شدن جریان خون در رگ‌هایی می‌شود که منبع تامین خون مغز هستند. رسوبات چربی در دیواره رگ‌های خونی اغلب شروع می‌کند به مسدود شدن، سپس لخته‌های خون در ناحیه این رسوبات شکل گرفته و این انسداد را بدتر می‌کنند. از طرفی لخته‌های خون می‌تواند در جای دیگری از بدن شکل بگیرد و از طریق جریان خون، خود را به مغز برساند، جایی که می‌تواند مسبب سکته مغزی شود.

 

چرا سکته می‌کنیم؟تقریبا ۸۷‌درصد از سکته‌های مغزی، سکته مغزی ناشی از لخته‌های خون (سکته‌های مغزی ایسکمیک) هستند. از طرفی آنها زمانی رخ می‌دهند که رگ‌های خونی دچار پارگی شده و در مغز خونریزی می‌کنند (سکته مغزی هموراژیک). با آگاهی از عوامل شاخصی که ممکن است شما را در معرض سکته مغزی قرار دهد، می‌توانید از وقوع ناتوانی‌ها و معلولیت‌های بالقوه و حتی مرگ پیشگیری کنید.

 

به چه چیزهایی توجه کنید؟هنگامی که سکته مغزی رخ می‌دهد، سلول‌های مغزی شروع به مردن می‌کنند، بنابراین شناسایی نشانه‌های سکته مغزی و تماس فوری با اورژانس ضروری است. زمان نقش مهمی در نجات بافت مغزی دارد. درمان فوری می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی از آسیب ناشی از سکته مغزی کم کند.

 

 

مشخصات و قیمت انواع رولیتر واکر

 

برای اینکه بتوانید علائم سکته مغزی را تشخیص دهید، این چهار علامت را درنظر داشته باشید:

صورت: از شخص بخواهید لبخند بزند. آیا یک طرف صورتش کج می‌شود؟بازوها: از شخص بخواهید هر دو بازویش را بالا ببرد. آیا یکی از بازوها پایین می‌افتد؟گفتار: از شخص بخواهید عبارت ساده‌ای را تکرار کند. آیا صدای صحبت کردن فرد عجیب و غریب شده است و لکنت دارد؟زمان: اگر بروز این نشانه‌ها را شاهد بودید، زمان زنگ زدن فوری به اورژانس فرا رسیده است.بی‌حسی و ضعف صورت، بازو و پا به‌خصوص اگر یکطرفه باشد، گیجی، اختلال در درک و تکلم ناگهانی، اختلال یکطرفه یا دو طرفه ناگهانی در دید، اختلال ناگهانی در راه رفتن، سرگیجه، عدم تعادل و هماهنگی حرکتی، سردردهای شدید و ناگهانی بدون علت مشخص همگی از‌جمله علائم سکته مغزی هستند که باید به آنها توجه کنید. در ادامه به برخی از شاخص‌ترین عوامل خطرزای سکته مغزی و راهکارهای لازم برای بهبود شرایط و پیشگیری از آن می‌پردازیم.

 

سکته مخصوص کهنسالان نیست!باور غلطی که وجود دارد این است که سکته مغزی، بیماری پیرمردهاست، اما حقیقت این است که آمار وقوع آن بین زنان بیشتر از مردان است. در‌واقع بیش از ۶۰‌درصد مرگ‌های ناشی از سکته مغزی بین زنان رخ می‌دهد.

 

سابقه خانوادگی‌تان را بررسی کنیداگر مادر، پدر،‌ خواهر یا برادرتان سابقه سکته مغزی داشته باشند، خطر بروز این سکته در شما یک‌سوم بیشتر خواهد بود. در برخی مواقع، این خطر به خاطر اختلالی ژنتیکی رخ می‌دهد که می‌تواند به سکته مغزی بینجامد. بیماری سلول‌های داسی‌شکل یک نمونه از این اختلالات است.

جهت مشاهده و خرید انواع یخچال نگهداري دارو کلیک کنید

 

یک جهش ژنی که آن را CADASIL می‌نامند (اتوزومال غالب سرخرگی مغزی با انفارکتوس و لولکو) هم اختلالی دیگر از این دست محسوب می‌شود. به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید ژن‌های‌تان را تغییر دهید، اما می‌توانید سبک زندگی خود را تغییر دهید، بنابراین هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا عادات بد و مخرب مربوط به شیوه زندگی‌تان را تغییر دهید.

 

فراموش نکنید که قومیت شما هم در بروز سکته مغزی نقش مهمی ایفا می‌کند. خطر بروز سکته مغزی در نژاد‌های آمریکایی-‌آفریقایی نسبت به نژادهای آسیایی بیشتر بوده و علت این مسئله تاحدودی به این خاطر است که درصد وقوع خطرات قلبی-‌عروقی که مسبب سکته مغزی می‌شود بین آنها بیشتر است. احتمال وقوع نخستین سکته مغزی بین نژادهای آفریقایی-‌آمریکایی تقریبا دو برابر نژاد‌های آسیایی است؛ از طرفی میزان مرگ و میر آنها هم بیشتر به‌دلیل سکته مغزی خواهد بود.

 

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات تصویر برداری پزشکی کلیک کنید

 

 

دود به بدن‌تان می‌رسانید؟سیگار کشیدن به سلول‌هایی که باعث ترتیب و قرارگیری رگ‌های خونی می‌شوند آسیب وارد کرده، سرخرگ‌ها را ضخیم و نازک می‌کند و شرایط را برای شکل‌گیری لخته‌های خون فراهم می‌کند. از طرفی فشار خون را افزایش داده، کلسترول HDL (خوب) را کاهش داده و تری‌گلیسیرید را افزایش می‌دهد که همه و همه احتمال بروز سکته مغزی را بالا می‌برد. سعی کنید از مصرف انواع تنباکو خودداری کنید و در معرض دود آن هم قرار نگیرید.

 

تحقیقات نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران، خطر سکته مغزی را حتی بین افراد غیرسیگاری تا ۳۰درصد افزایش می‌دهد. اگر نمی‌توانید سیگار را به خاطر خودتان ترک کنید، لااقل این کار را به خاطر دیگران و بچه‌های اطراف‌تان انجام دهید. البته به یاد داشته باشید که فقط سیگار نیست که به‌عنوان دود و تنباکو عنوان می‌شود، قلیان هم می‌تواند همین تاثیرات را ایجاد کند یا حتی بدتر از سیگار محسوب شود.

 

تپل هستید؟داشتن شاخص حجم بدن (BMI) ۲۵ یا بیشتر از آن، خطر بروز مشکلات قلبی-‌عروقی را افزایش می‌دهد. این عوامل عبارتند از: فشار خون بالا، مقاومت انسولین و تری‌گلیسیرید بالا. به خاطر داشته باشید که حتی کاهش ۵کیلوگرم از وزن‌تان می‌تواند به شکل بارزی به کاهش عوامل خطرزای مربوط به سکته مغزی مانند کاهش فشار خون و ارتقای میزان کلسترول منتهی شود. خوردن میوه‌ و سبزیجات بیشتر هم در برنامه کاهش وزن، نقش کلیدی بازی می‌کند. رژیم غذایی مدیترانه‌ای را هم فراموش نکنید. این رژیم سرشار از آجیل، روغن‌زیتون و غلات کامل است که خطر بروز سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

جهت مشاهده و خرید انواع ماده قالبگیری ایمپلنت کلیک کنید

تنبل هستید؟داشتن سبک زندگی ساکن و کم‌تحرک می‌تواند باعث افزایش خطر سکته مغزی و بسیاری عوامل دیگر شود که مسبب آن هستند. در واقع، افرادی که می‌گویند معمولا در طول هفته ورزش نمی‌کنند -درواقع یک‌سوم جمعیت ۲۷۰۰۰نفری از افراد تحقیقی که در دانشگاه آلاباما در این زمینه انجام شد- خطر بروز سکته مغزی در آنها ۲۰درصد بیشتر است. بهتر است حداقل ۵روز در هفته تمرینات متعادلی مانند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری انجام دهید. اگر نمی‌توانید برنامه ۳۰دقیقه ورزش روزانه را در برنامه‌ روزانه‌تان بگنجانید، بهتر است آن را به ۱۵۰ساعت ورزش در هفته تغییر دهید.

 

فشار خون‌تان را اندازه گرفته‌اید؟فشار خون بالا می‌تواند تنها عامل خطرزای مهم قابل‌ درمان در سکته مغزی باشد. علتش آن است که فشار خیلی زیاد داخل رگ‌های خونی می‌تواند به جداره داخلی‌شان آسیب وارد کند. این مسئله باعث ضخیم و سفت شدن دیواره سرخرگ‌ها می‌شود که در نهایت به بروز انسدادهای مختلف و لخته شدن و سکته مغزی ایسکمیک منتهی می‌شود. از طرفی فشار خون بالا می‌تواند مسبب خون‌مردگی در دیواره سرخرگ‌ها شود که منجر به پارگی و خونریزی می‌شود و از عوامل شایع سکته مغزی هوراژیک است. به خاطر داشته باشید که فشار خون بالا هیچ علامت مشخصی ندارد، بنابراین مادامی که وضعیت سلامت خود را چک نکنید، متوجه وجود آن نخواهید شد.

 

سعی کنید سالی یک ‌بار هم که شده به پزشک مراجعه کنید تا سلامت بدن‌تان را چک کند. معیارهای مربوط به شیوه زندگی مانند رژیم غذایی همراه با مصرف مقدار زیاد میوه و سبزیجات و مصرف نمک به مقدار کم هم باعث می‌شود فشار خون کاهش یابد. اگر فکر می‌کنید کارهای بیشتری در این زمینه لازم است، مصرف داروها هم می‌تواند موثر باشد. به خاطر داشته باشید که درباره داروها و علائم مربوط به فشار خون با پزشک‌تان صحبت کنید چرا‌که او می‌تواند درباره عوارض جانبی برخی از آنها اطلاعات کافی به شما بدهد.

 

 

فروش ویژه انواع تخت لاپاراسکوپی ژنیکولوژی وینکل پلاس

 

 

قومیت هم در بروز سکته مغزی نقش مهمی ایفا می‌کند

 

قلب‌تان تند می‌زند؟این بیماری را به‌نام فیبریلاسیون دهلیزی یا AFib می‌شناسند که طی آن دو دریچه فوقانی قلب (دهلیزها) به جای آنکه به‌طور کامل منقبض شوند، دچار لرزش و ارتعاش خواهند شد. این مسئله باعث می‌شود جریان خون در دهلیزها دچار هم‌فشردگی شود، خطر لخته شدن خون افزایش پیدا کند و درنتیجه خون لخته‌شده به مغز رفته و به سکته مغزی بینجامد. به خاطر داشته باشید که عدم کنترل فشار خون بالا یکی از دلایل عمده فیبریلاسیون دهلیزی است، بنابراین کاهش فشار خون می‌تواند باعث کاهش خطر سکته مغزی ناشی از AFib شود.

 

داروهای تنگ‌کننده رگ‌ها یا داروهای ضدانعقاد خون هم می‌تواند خطرات ناشی از AFib را کاهش دهد. به خاطر داشته باشید که تمام داروها دارای امتیازهای مثبت و منفی هستند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که نمونه‌های جدید داروهای ضدانعقاد خون نسبت به داروهایی که در قدیم برای مشکلات خونی استفاده می‌شد امن‌تر و مطمئن‌تر هستند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع پاراوان بیمارستانی کلیک کنید

 

 

زیادی شیرین هستید؟ابتلا به دیابت به معنای بالا بودن قند خون است و بالا بودن قند خون، به رگ‌های خونی در کل بدن آسیب وارد کرده و منجر به بروز مشکلات فراوانی ازجمله بالا رفتن خطر سکته مغزی خواهد شد. در واقع خطر بروز سکته مغزی در افراد مبتلا به دیابت نسبت به افرادی که این بیماری را ندارند 5/1برابر بیشتر است. به خاطر داشته باشید که کنترل میزان قند خون شامل رعایت اقدامات مشابهی به منظور کاهش خطر سکته مغزی خواهد بود، اقداماتی مانند رژیم غذایی سالم و فعالیت و تحرک فیزیکی.

 

حتی استفاده از داروهای مخصوص دیابت هم که گفته می‌شود، می‌تواند باعث کاهش سکته مغزی شود هنوز به‌طور واضح و آشکار به لحاظ علمی مورد تایید قرار نگرفته است. اخیرا طی تحقیقی محققان دریافتند آن دسته از افرادی که طی یک بازه زمانی ۱۰‌ساله، بیماری‌شان تحت‌نظارت بود، ضرورتا نسبت به افرادی که با جدیت کمتری میزان قند خون خود را کنترل کردند طول عمرشان بیشتر نبوده اما مشکلات قلبی-‌عروقی کمتری داشتند ازجمله سکته مغزی.

 

کلسترول به جان‌تان افتاده؟کلسترول بالا –ماده‌ای چرب و موم‌مانند که در خون جریان دارد– می‌تواند در دیواره سرخرگ‌ها جمع شود تا رسوبات و پلاکت‌ها را شکل دهد. این پلاکت‌ها باعث تنگ شدن رگ‌های خونی شده و موانعی را ایجاد می‌کند، اما از طرفی می‌تواند خون لخته‌شده را به مغز بفرستد. اگر از سایر بیماری‌های قلبی‌-عروقی رنج نمی‌برید، سعی کنید هر پنج سال حداقل یک‌بار کلسترول خود را چک کنید. اگر میزان LDL یا HDL شما نامتعادل باشد، پزشک داروهایی مانند استاتین‌ها را به منظور کاهش کلسترول و کم شدن خطر سکته مغزی برای شما تجویز خواهد کرد.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تشریح

 

 

آیا سکته قابل درمان است؟سکته مغزی براساس علت ایجاد به دو نوع خونریزی‌دهنده و انسدادی تقسیم می‌شود و درمان نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد. در نوع انسدادی‌، ‌اگر کمتر از سه ساعت از شروع علائم گذشته باشد، از داروی خاصی استفاده می‌شود که شانس بهبود و از بین رفتن علائم را افزایش می‌دهد و در موارد نادری نیز ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. تنها درمان دارویی سکته مغزی حاد برای حل کردن لخته در رگ مسدود، آمپولی با عنوان rtpa است.

 

دوره زمانی برای اثر‌بخشی دارو، سه ساعت از زمان شروع علائم و حداکثر 5/4ساعت است که از آن با عنوان زمان طلایی نام می‌برند. در سکته مغزی بر‌اساس آنکه آسیب در کدام ناحیه مغز رخ داده باشد و حجم سکته و رگ درگیر چقدر بزرگ یا کوچک باشد، میزان آسیب متفاوت است. در مورد همه سکته‌ها نمی‌توان فرمول واحدی ارائه کرد‌. بعضی سکته‌ها با ناتوانی دائمی ‌همراه است و بعضی دیگر به شکل قابل‌توجهی بهبود می‌یابد.

منبع:jamejamonline.ir


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/these-symptoms1-stroke.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

همچنین بخوانید: عرق کردن زیاد هنگام ورزش محصولات بهداشتی شخصی‌تان را بررسی کنید حواستان باشد که چه می‌خورید علت بوی بد عرق زیر بغل چیست؟

 

 

عرق کردن در باشگاه طبیعی است و بخشی ضروری از هر فعالیت ورزشی بحساب می‌آید. تمرین باعث می‌شود ضربان قلبتان زیاد شود، همین موضوع باعث می‌شود سریع‌تر تنفس کنید و دمای بدنتان افزایش پیدا کند. تمام این‌ها به شما کمک خواهد کرد تا سالم و خوش اندام بمانید.

هنگامی که بدن شما از درون شروع به گرم شدن کند، عرق خواهید کرد. این روش طبیعی بدن شما برای خنک شدن است. تعریق از گرم شدن بیش از اندازه‌ی شما جلوگیری خواهد کرد، حتی آنطور که برخی می‌گویند، سموم را نیز دفع خواهد کرد.

عرق، به خودی خود بویی ندارد، اما رطوبتش باعث خواهد شد تا محیطی مناسب برای رشد باکتری‌ها فراهم آید، در آنصورت است که عرقتان بو خواهد گرفت. هرچند که کمی بو در حین تمرین طبیعی است، اما بوی بیش از اندازه باعث رنجش دیگران و ناراحتی شما خواهد شد. خوشبختانه، می‌توانید با انجام کارهایی میزان بوی نامطبوع بدنتان در باشگاه ورزشتان را کاهش بدهید.

همچنین بخوانید: عرق کردن زیاد هنگام ورزش

محصولات بهداشتی شخصی‌تان را بررسی کنید

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دو شکن کلیک کنید

 

محصولات بهداشتی که قبل یا بعد از ورزش بر روی بدنتان استفاده می‌کنید، می‌توانند به جلوگیری یا کاهش بوی بدن در طول تمرین کمک کنند. شوینده‌های بدن، حاوی اسانس‌هایی همچون روغن درخت چای هستند، و دارای خواص ضد میکروب و ضد باکتری هستند که به کاهش رشد باکتری‌ها بر روی پوست شما کمک می‌کنند.

ضد عرق‌ها می‌توانند از تعریق شما جلوگیری کنند، بنابراین رطوبت سطح پوستتان و احتمال رشد باکتری ها کاهش پیدا خواهد کرد. دئودورانت‌ها هم حاوی اسانس‌هایی هستند که احتمال بوجود آمدن باکتری‌هایی که باعث بو هستند را کاهش می‌دهد.

حواستان باشد که چه می‌خورید

عرق معمولا بی بوست، اما برخی اوقات آنچه که می‌خورید، مسبب بوی عرق شما خواهد بود و نه باکتری‌ها. غذاهای خاصی آنزیم هایی منتشر می‌کنند که وقتی عرق می‌کنید باعث می‌شوند عرقتان بو بگیرد.

غذاهایی مانند سیر، پیاز، کلم پیچ و کلم بروکلی می‌توانند باعث بد بو شدن عرق شما بشوند. برای کاهش بوی تعریقتان، روزی که تمرین دارید این مواد غذایی را مصرف نکنید.

همچنین بخوانید: بهترین غذاهای آبرسان

جهت مشاهده و خرید انواع رادیوگرافی دندانپزشکی کلیک کنید

ممکن است trimethylaminuria داشته باشید!

اگر با بوی ماهی نفرین شده‌اید، ممکن است یک اختلال ژنتیکی نادر به ‌نام trimethylaminuria داشته باشید، به این معنا که بدنتان نمی‌تواند ترکیبات شیمیایی موجود در آن که در حین هضم غذاهایی مانند تخم‌مرغ، حبوبات و ماهی تولید می‌شود، را تجزیه نماید.

به‌جای‌آن، بدنتان مقادیر زیادی از آن را به‌وسیله‌ی عرق‌کردن، ادرار و تنفس تولید می‌کند، مطابق اعلان موسسه‌ی ملی سلامت، اغلب بویی شبیه به ماهی فاسد، تخم‌مرغ فاسد یا زباله تولید می‌کند.

اگر فکر می‌کنید ممکن است trimethylaminuria داشته‌باشید، با پزشکتان برای رسیدن به بهترین برنامه‌ی درمانی مشورت کنید، که احتمالا شامل پرهیز از این غذاها و خوردن مکمل‌های خاص می‌باشد.

شاید مشکل از لباس ورزشی‌تان باشد

قبل از اینکه تمرینتان را شروع کنید، لباس ورزشی‌تان را بو کنید. آیا بو می‌دهد؟ حتی اگر بوی خیلی ناچیزی بدهد، وقتی که با عرق بدنتان مرطوب شود، بویش دو چندان خواهد شد. برای اینکه لباس‌هایتان بو نگیرد، آنها را پس از تمرینتان بشویید. اگر نمی‌توانید با شستشو بوی لباس‌هایتان را از بین ببرید، آنها را به خشکشویی ببرید یا اینکه قبل از شستشو آنها را در سرکه و جوش شیرین بخوابانید.

 

فروش ویژه انواع تیلت تیبل وینکل پلاس

 

همچنین بخوانید: بوی بد دهان را چگونه از بین ببریم؟

لباس‌هایی بپوشید که برای تمرینات پر تعریق ساخته شده‌اند

پارچه‌های چند لایه برای تمرینات پر تعریق ساخته شده‌اند. این پارچه‌ها عرق بدن را جذب و از بدن دور می‌کند. هرچه عرق کمتری بر سطح پوستتان باشد، باکتری‌های بدبوی کمتری هم ساخته خواهد شد. شاید لباس شما خیس شده و حتی کمی بو بگیرد، اما حداقل پوست شما خشک و بدون بو خواهد ماند.

موهای بدنتان را بکاهید

اگرچه موهای بدن مقصر بوی بد بدن نیست، اما می‌تواند وضع آنرا بدتر کند. مو پر از منفذ است، بدین ترتیب هنگام ورزش هم عرق و هم باکتری‌ها را به خود جذب می‌کند. اگر می‌خواهید بوی بدنتان کم شود، موهای آن نواحی بدنتان که در طول تمرین خیلی عرق می‌کند را بکاهید یا بتراشید.

همچنین بخوانید: عرق کردن زیاد نشانه چیست

 

جهت مشاهده و خرید انواع فشارسنج عقربه ای کلیک کنید

 


منبع: https://www.majalesalamat.com/lifestyle/whats-causing-your-odor-at-the-gym/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

حرکات روزانه برای کسانیکه به باشگاه نمی روند

 

 

بگرد‌ید‌ و خود‌تان آن را پید‌ا کنید‌ چون قرار نیست از آسمان برای‌تان انگیزه ببارد‌. هرکد‌ام از حرکات توصیه‌شد‌ه را به‌طور کامل انجام د‌هید‌، حرکات را با تعد‌اد‌ کم شروع کنید‌ و هرقد‌ر آماد‌گی بد‌نی‌تان بالا رفت، تعد‌اد‌ را افزایش د‌هید‌. برای حد‌ود‌ 30 ثانیه یکی از حرکات هوازی را انجام د‌هید‌، بعد‌ 30 ثانیه هم حرکاتی که ضربان قلب را افزایش می‌د‌هند‌. سپس یک یا د‌و د‌قیقه استراحت کنید‌ و د‌وباره حرکات د‌یگر را تکرار کنید‌.

 

 

– اگر حرکات بد‌نی متناسب د‌ارید‌، هر کد‌ام از حرکات را هفت بار انجام د‌هید‌، 30 ثانیه برای حرکات هوازی وقت بگذارید‌ و 30 ثانیه حرکاتی که ضربان قلب را افزایش می‌د‌هد‌.

– اگر ورزشکارید‌، هر کد‌ام از حرکات را 10 بار انجام د‌هید‌. یک د‌قیقه برای حرکات هوازی صرف کنید‌ و یک د‌قیقه حرکاتی که ضربان قلب را افزایش می‌د‌هد‌.

 

مشخصات و قیمت انواع سینی استیل

 

حرکت شنا

مناطق د‌رگیر: سینه، پشت، بالای بازوها و ماهیچه‌ها

تکنیک

–  به رو قرار بگیرید‌ و د‌ست‌های‌تان را به اند‌ازه عرض شانه‌های‌تان باز کرد‌ه و بلند‌ کنید‌.

– آرنج‌های‌تان را به‌قد‌ری خم کنید‌ که تقریبا قفسه ‌سینه‌تان به زمین بخورد‌.

–  د‌وباره خود‌‌تان را بالا بکشید‌ تا حرکت را تکرار کنید‌.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال کلیک کنید

-انواع د‌یگر حرکت: می‌توانید‌ این حرکت را با تکیه د‌اد‌ن به کابینت آشپزخانه انجام د‌هید‌.

نکته امنیتی

می توانید زانوهای‌تان را روی زمین بگذارید.

نواحی د‌رگیر: باسن و ران‌ها

تکنیک

– پاها را بیشتر از عرض پا باز کنید‌ و بایستید‌.

 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی گردان کلیک کنید

 

– باسن‌تان را به سمت بیرون د‌اد‌ه و روی زانوها خم شوید‌ و خود‌تان را پایین بکشید‌.

– به پشت‌تان فشار بیاورید‌ و بایستید‌ تا د‌وباره حرکت را تکرار کنید‌.

– انواع د‌یگر حرکت: این حرکت را با باز کرد‌ن پاها کمتر از عرض شانه‌ها هم می‌توانید‌ انجام د‌هید‌.

نکته امنیتی

شانه‌های‌تان را رو به عقب نگه د‌ارید‌.

نواحی د‌رگیر: جلو و بالای بازوها

جهت مشاهده و خرید انواع کلاه یکبار مصرف کلیک کنید

تکنیک

– یک د‌مبل د‌ر هر د‌ست‌تان بگذارید‌ و کف د‌ست‌ها را رو به جلو قرار د‌هید‌.

– بالای بازوهای‌تان را سفت کنید‌ و د‌مبل‌ها را از جلو تا شانه‌ها بالا بیاورید‌.

– سپس د‌ست‌های‌تان را به حالت اول برگرد‌انید‌ و حرکت را تکرار کنید‌.

انواع د‌یگر حرکت:

د‌مبل‌ها را طوری قرار د‌هید‌ که کف د‌ست رو به عقب باشد‌ و حرکت را انجام د‌هید‌.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی اتاق عمل کلیک کنید

نکته امنیتی

بازوهای‌تان را چسبید‌ه به بد‌ن‌تان قرار د‌هید.

نواحی د‌رگیر: شانه‌ها

تکنیک

– د‌مبل‌ها را د‌ر هر کد‌ام از د‌ست‌ها نگه د‌ارید‌.

– د‌ست‌ها را از آرنج صاف کنید‌ و د‌مبل‌ها را از پهلوها تا شانه‌ها بالا بیاورید‌.

 

جهت مشاهده و خرید انواع زانو بند کلیک کنید

 

– به آرامی د‌مبل‌ها را پایین بیاورید‌ و حرکت را تکرار کنید‌.

– انواع د‌یگر حرکت: این حرکت را رو به جلو نیز می‌توانید‌ انجام د‌هید‌.

نکته امنیتی

پشت‌تان را صاف نگه د‌ارید.

مناطق د‌رگیر: باسن و ران‌ها

تکنیک

 

جهت مشاهده و خرید انواع ساکشن برقی کلیک کنید

 

– د‌ست‌ها را به کمر بگیرید‌ و یک گام بلند‌ به جلو برد‌ارید‌ و هر د‌و پای‌تان را 90 د‌رجه خم کنید‌ تا جایی که زانو بالای زمین قرار گیرد‌.

–  به عقب بازگرد‌ید‌ تا بتوانید‌ حرکت را بار د‌یگر این بار با پای مخالف تکرار کنید‌.

انواع د‌یگر حرکت:

این حرکت را به پهلو نیز می‌توانید‌ انجام د‌هید‌ منتها باید‌ پاهای‌تان همچنان صاف بماند‌ و به عقب بازگرد‌ید‌.

نکته امنیتی

پشت‌تان را سفت نگه د‌ارید‌ و آن را نچرخانید.

 

مشخصات و قیمت انواع رادیوگرافی دندانپزشکی دیواری

 

نواحی د‌رگیر: پشت و بازوها

تکنیک

– د‌ست‌های‌تان را از پشت به لبه صند‌لی بگیرید‌.

–  بد‌ن‌تان را به جلو هد‌ایت کنید‌، طوری که وزن‌تان روی د‌ست‌های‌تان قرار بگیرد‌. پاهای‌تان باید‌ رو به جلو باشد‌.

– بازوهای‌تان را خم کنید‌ تا به سمت زمین پایین بیایید‌. د‌ر حد‌ی پایین بیایید‌ که بازوهای‌تان زاویه 90 د‌رجه بگیرد‌.

–  سعی کنید‌ به بالا برگرد‌ید‌ تا حرکت را تکرار کنید‌.

جهت مشاهده و خرید انواع استندینگ برد (تخت ایستا) کلیک کنید

انواع د‌یگر حرکت:

با د‌ست‌های‌ بازتر هم می‌توانید‌ این حرکت را انجام د‌هید‌.

نکته امنیتی

پاهای‌تان را صاف‌تر نگه د‌ارید‌ تا قدرتی‌تر حرکت را انجام د‌هید.

حرکت چرخش مچ

نواحی د‌رگیر: شکم و پهلوها

جهت مشاهده و خرید انواع تری قالبگیری کلیک کنید

تکنیک

– د‌رحالی‌که پاهای‌تان را کمی خم می‌کنید‌ بچرخید‌ و د‌ر هر بار چرخید‌ن به راست و چپ د‌ست‌های‌تان را مشت کنید‌ و به راست و چپ ضربه بزنید‌.

حرکت جهش زانو به بالا

تکنیک

– د‌ر یک نقطه د‌رجا بزنید‌ و تا جایی که می‌توانید‌ زانوهای‌تان را بالا بیاورید‌.

نکته امنیتی

 

مشخصات و قیمت انواع صندلی کوادروسپس

 

سریع این کار را انجام د‌هید‌ تا ضربان قلب‌تان بیشتر شود

حرکت پروانه ای

تکنیک

– د‌ست‌ها و پاهای‌تان را کنار هم قرار د‌هید‌.

– پاهای‌تان را به اطراف باز کنید‌ و د‌ست‌های‌تان را هم بالا ببرید‌.

– د‌وباره طوری جهش کنید‌ که پاهای‌تان کنار هم قرار گیرد‌ و بتوانید‌ حرکت را تکرار کنید‌.

 

فروش ویژه انواع تخت جراحی دام وینکل پلاس

 

–  این حرکت را تا می‌توانید‌ با سرعت انجام د‌هید‌ تا ضربان قلب‌تان بالا برود‌.

نکته امنیتی:

بد‌ن‌تان را صاف نگه د‌ارید‌ و اصلا خم نشوید‌.

کرانچ (د‌راز و نشست)

نواحی د‌رگیر: شکم، پشت و بازوها

تکنیک

 

جهت مشاهده و خرید انواع باند سوختگی کلیک کنید

 

– به پشت بخوابید‌ و پاهای‌تان را خم کنید‌، کف پاهای‌تان صاف روی زمین باشد‌ و د‌ست‌ها کنار گوش‌ها.

– به بالا بیایید‌ تا شانه‌های‌تان از زمین بلند‌ شود‌.

– د‌وباره بخوابید‌ و حرکت را بار د‌یگر انجام د‌هید‌.

نکته امنیتی

با گرد‌ن بلند‌ نشوید.


منبع: https://www.hidoctor.ir/49470_%d8%ad%d8%b1%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c%da%a9%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%86%d9%85.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

درمان خانگی گردن درد و کمردرد درمان خانگی گردن درد و کمردرد

 

درمان خانگی گردن درد و کمردرد

راههای درمان کمردرد و گردن درد

در طی چند دقیقه ، شما می توانید انواع داروهای طبیعی را امتحان کنید که می تواند مقداری از درد در گردن و کمر شما را کاهش دهد ، که به شما کمک می کند زندگی آرامش بخشتری داشته باشید. در حالی که همیشه باید در مورد نگرانی های جدی و آسیب های احتمالی با پزشک خود صحبت کنید ، اما می توانید علائم خود را به راحتی در خانه خود درمان کنید.

 

روش 1 :

دریافت امداد فوری 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ICU – CCU الکتریکی کلیک کنید

 

کمردرد و گردن درد می تواند تأثیر زیادی در زندگی روزمره شما داشته باشد

 

اگر با مصدومیت اخیر مواجه هستید از کمپرس سرد استفاده کنید: یک کیسه پلاستیکی را با یخ پر کنید و یک حوله تمیز را در اطراف آن بپیچید. یخ ها را به مدت 10 دقیقه روی منطقه آسیب دیده قرار دهید ، سپس بسته را خارج کنید. اگر درد شما همچنان ادامه دارد ، بیش از 3 بار در روز از یخ درمانی استفاده کنید.

 

کمپرس گرم و درمان کمردرد

 

جهت مشاهده و خرید انواع تیلت تیبل الکتریکی کلیک کنید

 

 

برای درد موجود ، از کمپرس گرم استفاده کنید: یک پد گرمکن یا کمپرس گرم برای منطقه آسیب دیده انتخاب کنید. یک تایمر به مدت 20 دقیقه تنظیم کنید و کمپرس گرم را برای مدت زمان طولانی در منطقه آسیب دیده نگذارید. با پزشک خود صحبت کنید که چه نوع کمپرس (گرما یا سرما) برای علائم خاص شما مناسب است. کمپرس به خصوص برای کمردرد کار می کند.

 

درمان گردن درد و کمردرد با دستگاه TENS

 

برای درمان درد گردن و کمر از دستگاه TENS استفاده کنید: یک دستگاه تحریک عصب الکتریکی از راه پوست (TENS) تهیه کنید ، که از مقادیر کمی برق برای تسکین درد استفاده می کند. الکترودها را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. حتماً دستورالعمل های ارائه شده را رعایت کنید یا در صورت عدم اطمینان از پزشک مشاوره بخواهید. 

 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی کلیک کنید

 

 

برای خلاص شدن از درد خود به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید: ببینید اگر این درمان درد شما را تسکین می بخشد، در این صورت ممکن است بخواهید قرار ملاقات دیگری را تعیین کنید یا یک برنامه درمانی منظم را با متخصص طب سوزنی یا پزشک خود تهیه کنید.

ماساژ و مراقبت کایروپراکتیک را نیز امتحان کنید!

یک قرار ملاقات با یک ماساژ درمانی برای تسکین درد کمر یا گردن موجود خود برنامه ریزی کنید.

 

روش 2 :

 

فروش ویژه انواع کپسول اکسیژن وینکل پلاس

 

کشش و ورزش برای کاهش درد

 

نرمش های تسکین درد کمر و گردن

 

کشش ساده ای را برای کاهش درد گردن خود انجام دهید:  برای انجام این ورزش گردن درد باید سر خود را صاف نگه دارید، سپس به جلو نگاه کنید. چانه خود را به جلو ببرید و سر خود را به عقب در یک خط راست بکشید. هنگامی که سر خود را به عقب بردید، آن را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. این کشش را 5 بار در طول روز تکرار کنید تا اثر کامل حاصل شود. این کشش ها را به صورت روزانه انجام دهید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع پاراوان پارچه ای کلیک کنید

 درمان گردن درد و کمردرد با ورزش

 

یک تمرین پل را برای کشش پشت خود انجام دهید: یک تشک یوگا قرار دهید یا یک سطح راحت دیگر برای استفاده پیدا کنید. روی پشت خود دراز بکشید که هر دو پا روی زمین قرار بگیرد و زانوها را خم کنید سپس باسن خود را از زمین بلند کنید. قبل از پایین آوردن باسن و به زمین 3 بار نفس عمیق بکشید. 

سعی کنید هر روز 5 تکرار از این کار انجام دهید. هرچه احساس راحتی بیشتری نسبت به ورزش می کنید ، چند تکرار دیگر به روال خود اضافه کنید.

هنگامی که باسن خود را بلند می کنید ، باید یک خط مورب از شانه های خود تا بالای زانو ایجاد کنید.

 

 

فروش ویژه انواع اتوکلاو دندانپزشکی وینکل پلاس

 

نرمش های مناسب برای تسکین کمردرد

 

ورزش منظم قلب را در اولویت قرار دهید: در مورد ایجاد یک برنامه تمرینی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید یا برنامه ورزشی را به تنهایی تهیه کنید. تمرینی را انتخاب کنید که قلب شما را پمپاژ می کند ، مانند پیاده روی و طناب زدن. در حالت ایده آل ، هدف داشته باشید که هر هفته حدود 150 دقیقه ورزش کنید ، یا توصیه های خاص پزشک خود را دنبال کنید. 

 

از پزشک خود بخواهید در مورد تمرینات قدرتی خاص صحبت کنید

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع پاراوان بیمارستانی کلیک کنید

 

برای کاهش درد خود مرتباً تمرینات قدرتی انجام دهید: یک سطح راحت برای ورزش پیدا کنید ، سپس روی شکم خود بگذارید. خود را بالا ببرید تا فقط وزن خود را روی انگشتان پا و ساعد قرار دهید ، سپس این حالت تخته را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. 30 ثانیه به خودتان فرصت دهید تا استراحت کنید ، سپس تکرار دیگری از این تمرین را امتحان کنید. 

از پزشک خود بخواهید در مورد تمرینات قدرتی خاص صحبت کنید.

 

برای کاهش درد ستون فقرات مقداری وزن کم کنید

 

برای کاهش علائم، یوگا کار کنید: روی تمرینات آسان که روی کشش و تقویت عضلات اطراف کمر و گردن شما کار می کنند ، تمرکز کنید. به طور خاص ، به دنبال نکات یا ورزش هایی باشید که شما را مجبور به تمرکز روی وضعیت خواب و تنفس کنید. اگر نمی دانید چگونه یا از کجا شروع کنید ، از پزشک خود مشاوره بگیرید.

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات دندان پزشکی و ملزومات

 

 

برای کاهش درد ستون فقرات مقداری وزن کم کنید: روی حفظ یک رژیم غذایی سالم و ورزش روزمره کار کنید ، که ممکن است به شما در کاهش وزن کمی کمک کند. با پزشک خود در مورد یک برنامه تمرین سفارشی که برای نیازهای شما طراحی شده باشد ، صحبت کنید که فشار زیادی روی کمر و گردن شما وارد نکند. اگر بلافاصله نتیجه نمی بینید ، ناامید نشوید ، کاهش وزن یک تلاش بزرگ است و زمان و فداکاری زیادی می طلبد.

 

روش 3 :

ایجاد رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی

 

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کامفورت کلیک کنید

درمان گردن درد و کمردرد با این نسخه ساده

 

برای کاهش درد خود از غذاهایی با خصوصیات ضد التهابی استفاده کنید: رژیم غذایی خود را با مقدار زیادی محصولات تازه ، سبزیجات برگ دار ، آجیل و دانه ها، روغن های سالم و ماهی های چرب پر کنید. این غذاها را به طور مرتب به وعده های غذایی خود اضافه کنید، در حالی که در ابتدا ممکن است احساس متفاوتی نداشته باشید ، ممکن است بعد از چندین هفته یا ماه احساس بهتری داشته باشید. با توجه به این نکته ، به دنبال غذاهای چرب با مقدار زیادی چربی اشباع نباشید ، زیرا این ممکن است التهاب شما را بدتر کند. 

 

به دنبال میوه ها و سبزیجات رنگی مانند چغندر ، زغال اخته ، پرتقال ، گوجه فرنگی و توت فرنگی باشید. علاوه بر این ، سبزیجات برگ دار مانند کلم بروکلی ، کلم و اسفناج مصرف کنید.

ساردین ، ​​ماهی خال مخالی و ماهی قزل آلا برخی از ماهی های چرب عالی هستند که می توانید آنها را امتحان کنید.

جهت مشاهده و خرید انواع سوند یکبار مصرف کلیک کنید

روغن های سالم پر از چربی های اشباع نشده مثل کانولا و روغن زیتون هستند.

سعی کنید از غذاهای تهیه شده با دانه های تصفیه شده مانند نان سفید خودداری کنید.

 

غذاهایی را که مقدار زیادی کلسیم دارند،برای کاهش درد در طول زمان انتخاب کنید: ساردین ، ​​لبنیات کم چرب ، سویا و سبزیجات برگ دار را برای تأمین نیاز روزانه کلسیم خود انتخاب کنید. اگر در دریافت نیاز روزانه به کلسیم خود دچار مشکل هستید ، از پزشک سوال کنید که آیا مکمل ها یا قرص های ویتامین D گزینه خوبی برای شما هستند.

در حالت ایده آل ، شما باید حداقل 1000 میلی گرم کلسیم و 600 میلی گرم ویتامین D هر روز مصرف کنید.

اگر به یک مسئله مرتبط با استخوان مانند پوکی استخوان مبتلا هستید، کلسیم ممکن است به کاهش کمر شما کمک کند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع گاز استریل کلیک کنید

 

 

محدودیت های خود را بدانید: کارهایی را انجام ندهید که فشار زیادی به پشت و گردن شما وارد کند ، مانند بلند کردن جعبه سنگین یا فشار دادن مبلمان. اگر فکر می کنید ممکن است در معرض فشار و آسیب دیدگی کمر قرار داشته باشید ، از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده کمک بخواهید.

 

کفش های راحتی را انتخاب کنید که به پشت شما فشار وارد نکند: از کفشهای پاشنه بلند  خودداری کنید. در عوض ، کفش های صاف و راحت را انتخاب کنید که فشار زیادی به کمر و ستون فقرات شما وارد نکند.

 

با یک بالش و تشک راحت ، یک شب خوب بخوابید: یک بالش و تشک را انتخاب کنید که پشت و گردن شما را پشتیبانی می کند. اگر تختخوابی را با کسی به اشتراک می گذارید ، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای خواب و استراحت هر دو شما وجود دارد.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت خون گیری کلیک کنید

 

در صورت آسیب دیدگی کمر یا گردن ، فوراً به پزشک مراجعه کنید: اگر در هنگام سقوط ، تصادف رانندگی یا رویداد ورزشی ، کمرتان آسیب دید ، سریعاً به پزشک مراجعه کنید تا آسیب شما ارزیابی شود. آنها مطمئن خواهند شد که شما استخوان شکسته یا آسیب جدی تری ندارید. سپس ، آنها به شما کمک می کنند تا یک برنامه درمانی ایجاد کنید تا به شما در بهتر بودن کمک کند.

سعی نکنید به تنهایی صدمه را درمان کنید. در صورت عدم مراقبت صحیح ، ممکن است برخی از صدمات بدتر شود.

 

در صورت بروز علائم جدی ، درمان فوری را انجام دهید

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت سه شکن کلیک کنید

در صورت احساس بی حسی ، سوزن سوزن شدن یا درد شدید به پزشک مراجعه کنید. اگر علائم شدید احساس می کنید نگران نباشید ، زیرا ممکن است عصبی منقسم داشته باشید. برای تشخیص مناسب به پزشک مراجعه کنید تا علائم خود را درمان کنید.

به پزشک خود بگویید که چه مدت این علائم را تجربه کرده اید و فکر می کنید چه چیزی باعث آنها شده است.

 

در صورت بروز علائم جدی ، درمان فوری را انجام دهید: در حالی که نیازی به نگرانی نیستید ، علائم شدید ممکن است نشانه اشتباه بودن بیماری باشد. بهتر است پزشک شما را معاینه کند. برای کمک به بهبودی ممکن است شما نیاز به درمان دیگری داشته باشید. اگر در ادرار مشکل دارید ، به اورژانس مراجعه کنید یا در همان روز قرار ملاقات پزشک خود را بگیرید ، در صورت مشکل در ادرار کردن ، احساس بی حسی در پاها ، تب ، احساس ضعف  یا علائم شدید دیگری را تجربه می کنید.

 

اگر درد شما در مدت 1 هفته بهبود نیابد ، به پزشک مراجعه کنید. در اکثر موارد ، درد پشت و گردن شما با مراقبت از خود در چند روز بهبود می یابد. در صورت تداوم یا بدتر شدن ، به پزشک مراجعه کنید تا دلیل آن را پیدا کند. آنها می توانند علت کمردرد شما را تشخیص داده و به شما در یافتن درمان کمک کنند. 

جهت مشاهده و خرید انواع آچار پین کلیک کنید

 

  

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/treat-neck02-backpain.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

به تعویق انداختن ساعت بیداری اعتیاد به تماشای تلویزیون رژیم غذایی سنگین یا آب درمانی عادت ها و کارهای مضر برای بدن

 

 

این که فکر می کنید چیزی خوب است به معنی خوب بودن یا درست بودن یا سالم بودن آن نیست! به غذاهای مورد علاقه ما به عنوان نمونه توجه کنید. مرغ سرخ شده، همبرگر، پیتزا، کیک های شکلاتی و کوکی ها؛ تمام این خوراکی ها خوشمزه هستند اما برای سلامتی ضرر دارند.

بسیاری از چیزهای دیگر نیز در زندگی وجود دارند که ممکن است به طور موقت رضایت بخش باشند اما در دراز مدت ضرر داشته باشند. مثلا:

  • به تعویق انداختن ساعت بیداری

به تعویق انداختن ساعت بیداری

ممکن است ۱۰ دقیقه خواب بیشتر فوق العاده به نظر برسد اما در واقع باعث اختلال چرخه خواب و احساس خستگی بیشتر می شود. به علاوه، استرس داشتن زمان کمتر برای رسیدن به محل کار یا مدرسه نیز به آن اضافه می شود.

  • اعتیاد به تماشای تلویزیون

اعتیاد به تماشای تلویزیون

 

فروش ویژه انواع تخت دو شکن وینکل پلاس

 

تماشای متوالی تلویزیون اتفاقی جدید است. تماشای یک فصل کامل از فیلم مورد علاقه تان فوق العاده به نظر می رسد زیرا از قسمت های پشت سر هم آن لذت می برید. اما این مسئله باعث افزایش فشار خون و قند خون و کاهش سرعت سوخت و ساز می شود. یک زندگی غیر فعال باعث تجمع چربی ها می شود و سالم ماندن سخت می شود.

  • رژیم غذایی سنگین یا آب درمانی

رژیم غذایی سنگین یا آب درمانی

کاهش وزن اتفاق فوق العاده خوبی است. اما این کاهش وزن به چه صورت انجام شده است؟ اگر از رژیم غذایی سنگین استفاده کرده باشید بیشتر به بدن خود آسیب وارد می کنید.

رژیم غذایی سخت باعث سوزاندن عضلات چسبیده به چربی می شود و تاثیر منفی دارد. آب درمانی باعث افزایش قند خون می شود و هیچ تاثیر مثبتی بر بدن نمی گذارد.

  • یک صبحانه چرب

یک صبحانه چرب

اگر می خواهید روز پس از مصرف الکل بهبود بیابید این روش مناسب نیست. چربی مقداری از الکل را دفع می کند اما باعث افزایش حالت تهوع می شود. همچنین باعث افزایش کالری و افزایش وزن می شود. کالری ناشی از الکل نیز به این کالری افزوده می شود و سوختن چربی ها و کاهش وزن غیر ممکن می شود.

 

فروش ویژه انواع پالس اکسیمتر وینکل پلاس

 

  • استفاده از گوش پاک کن

استفاده از گوش پاک کن

گوش پاک کن ها برای استفاده مناسب نیستند! نه تنها گوش پاک کن گوش را در خطر قرار می دهد بلکه باکتری ها و جرم های بیشتری وارد گوش می کند. پزشکان مخالف تمیز کردن گوش با استفاده از گوش پاک کن هستند.

  • خواب روزانه

خواب روزانه

خواب روزانه به شما کمک کند از بسیاری از بی خوابی های شبانه نجات یابید. اما افرادی که برنامه منظمی برای خواب دارند خواب روز به نظرشان نامفهوم می آید.

شما بدن را آموزش می دهید ساعتی مشخص به خواب برود و ساعتی مشخص بیدار شود و خواب روزانه این نظم را به هم می زند. بهتر است ساعت خوابیدن و بیدار شدن شما ثابت باشد تا بدن به برنامه ای منظم عادت کند.

  • مسواک زدن دندانها:

مسواک زدن دندانها:

 

فروش ویژه انواع تشک بیمارستانی وینکل پلاس

 

خمیر دندان می تواند لایه های جرم دور مینای دندان را از بین ببرد. روزی دو تا سه بار مسواک بزیند و یک دفعه از چند دفعه با آب تنها مسواک بزیند. با دندانهایتان مهربان باشید.


منبع: https://www.majalesalamat.com/lifestyle/things-that-feel-great-but-are-bad-for-you/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

کمک به شخص معتاد باید چگونه باشد

 

 

بسیاری از خانواده‌هايي که يکي از اعضاي آنها دچار سوءمصرف مواد است و دوست دارند  ازاين سوءمصرف رهایی یابد، نمي‌دانند بايد با چه گفتار و حرکاتی با او برخورد کنند تا بتواند مراحل سخت ترک را هرچه سزودتر و آسان ترپشت سر بگذارد. به‌همين علت در اين بخش، اشاره‌اي به ادبيات و گونه های مختلف  رفتار با اشخاصی که قصد ترک سوءمصرف مواد مخدر يا محرک را دارند، خواهيم داشت.

 

با او همدلي کنيد

افرادي که تصميم به ترک مواد مي‌گيرند، نياز زيادي به همدلي خانواده خود دارند. همدلي به معناي توانايي در درک رنج، درد و حتي شادي فرد مقابل است. اين همدلي بايد به مرور زمان، به حمايت کلامي و رفتاري اعضاي خانواده تبديل شود. يعني هرکاري يا حرفي که انگيزه فرد براي ترک را تشديد و تقويت مي‌کند، نبايد از طرف خانواده دريغ شود. به عبارت ساده‌تر، تمام اعضاي خانواده بايد در مسير ترک مواد، همراه و مويد کار فردي باشند که سوءمصرف دارد. مثلا مدام به او يادآور شوند از اينکه تصميمش براي کسب دوباره سلامت را مي‌بينند، خيلي خوشحال هستند و در اين راه، هر کمکي که از دستشان بربيايد براي او انجام مي‌دهند. در عين حال،‌ خانواده‌ها بايد حواسشان باشد که گرفتار امتيازدهي‌هاي غيرموجه براي ترک نشوند و از روش باج‌دهي براي ترک، استفاده نکنند.

صحبت با فردي که مي‌خواهد سوءمصرف مواد را ترک کند، بسيار حساس است و شما بايد حرف‌هاي خود را قبل از بيان، کاملا در ذهنتان مرور کنيد تا نوع کلامتان به‌گونه‌اي نباشد که به شخصيت فرد، توهين شود. گفتار، کردار و رفتار اطرافيان، نبايد شخصيت اين افراد را در هر مرحله‌اي از ترک، زير سوال ببرد. بايد با سوءمصرف مواد در چنين افرادي برخورد كرد نه با شخصيت آنها. به‌طور کلي، حرف‌ها و برخوردهايي که شخصيت فرد را نشانه مي‌گيرند، باعث ايجاد نوعي مقاومت براي ترک در او مي‌شوند زيرا احساس مي‌کند هويت و شخصيت او زير سوال رفته است. اين در حالي است که اگر توجه و تمرکز خود را معطوف به بيماري و مشکل فرد و نه خود او، كنيد، امکان موفقيت در ترک، بالاتر مي‌رود. به‌همين دليل بهتر است خانواده‌هايي که يکي از اعضاي آنها تصميم به ترک مواد مخدر دارد، با يک مشاور در اين زمينه صحبت کنند تا بدانند چگونه بايد با بيمار خود رفتار کنند تا بهترين نتيجه را بگيرند.

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کلیک کنید

حساب گناه و گناهکار از هم جداست

اعتياد، يک گناه و خطاي بزرگ و نابخشودني است که هم به خود فرد و هم به جامعه و خانواده‌اش، آسيب مي‌رساند. با اين حال، حساب اعتياد از حساب کسي که در دام اعتياد گرفتار شده، کاملا جداست؛ يعني با اينکه موضوع اعتياد، امري قابل بخشش و گذشت نيست،‌ اما فردي که گرفتار آن شده، کاملا بخشودني است و در اين مورد بايد، حساب گناه و گناهکار را از هم جدا كرد. خطاکار و گناهکار، کاملا قابل بخشش هستند و بايد اين مساله را در نوع کلام و رفتار خود،‌ رعايت كرد. خانواده‌ها، نبايد با کلام هيجاني و عاطفي شديد، فرد گرفتار را تخريب کنند.

مثلا بيان عبارت‌هايي مانند «تو اصلا آدم نيستي»، «تو درست‌شدني نيستي» و…. در هر مرحله‌اي از ترک، باعث زير سوال رفتن شخصيت و هويت فرد مي‌شود و کار ترک او را دچار اختلال مي‌کند. به‌عبارت ساده‌تر، استفاده از لحن و کلام نادرست و نابجا، فرد را به کسب موفقيت در ترک مواد، بدبين مي‌کند. با اين حساب، خانواده‌ها بايد ابتدا خودشان شخصيت قوي و محکمي داشته باشند تا بتوانند به هدف نهايي‌شان برسند. آنها بايد بدانند درمان اعتياد، درماني طولاني است و تنها به دارودرماني محدود نمي‌شود، بلکه حمايت همه‌جانبه عاطفي و رواني خانواده فرد را هم مي‌طلبد.

تغييرات را به رويش بياوريد

هرچند افراد گرفتار در دام مخدرها و محرک‌ها،‌ از انواع مختلف تيپ‌هاي شخصيتي هستند اما مي‌توان گفت معمولا بيشتر آنها، جزو ايده‌آل‌گرا‌ها محسوب مي‌‌شوند و انتظار بالايي از زندگي دارند. از طرف ديگر، تحمل ناکامي در اين افراد هم پايين است و چندان واقع‌بين نيستند بنابراين رفتار و کلام اطرافيان بايد به‌گونه‌اي باشد که براي شروع ترک، حين ترک و بعد از ترک، واقع‌بيني را در آنها تقويت كند و تحمل ناکامي را در آنها بالا ببرد. بايد بازخورد موفقيت‌هاي اين افراد را به آنها داد.

مثلا اگر همسر، فرزند يا هرکدام از اعضاي خانواده شما، ‌تصميم به ترک گرفتند و مدتي تجربه پاکي را پشت سر گذاشتند،‌ حتما به او بگوييد «تو چقدر بهتر شدي»، «چقدر رنگ و رويت بهتر شده»،‌ «چقدر دوست‌داشتني‌تر شدي» و… بيان اين جملات، مي‌تواند به فرد بفهماند ديگران متوجه تغييرات مثبت او شده‌اند و همين مساله، اثر رواني بسيار مثبت و انگيزه‌بخشي براي او خواهد داشت. البته، خانواده‌ها بايد انتظار لغزش‌هاي احتمالي در ترک را هم داشته باشند و در برابر اين لغزش‌ها با گفتن عبارت‌هايي مانند «ديدي تو درست‌شدني نيستي»، واکنش نشان ندهند. خانواده بايد براي ترک، صبر و تحمل داشته باشند و کمي به بيمار خود، فرصت و اعتماد بدهند. از اين رو، شرکت در جلسات خانواده‌درماني به خانواده تمام افراد گرفتار در دام اعتياد، توصيه مي‌شود. درنهايت، مي‌توان اينطور نتيجه گرفت که لحن کلام و نوع رفتار ما مي‌تواند نتيجه مستقيمي در تسريع روند ترک يکي از اعضاي خانواده‌مان داشته باشد. اين افراد، به تقويت اعتمادبه‌نفس، حمايت رواني، حمايت کلامي و همدلي براي ترک نياز دارند.

 

فروش ویژه انواع تخت تیلت تیبل وینکل پلاس

 

منبع-مجله زندگی مثبت


منبع: https://www.hidoctor.ir/27658_%da%a9%d9%85%da%a9-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%ae%d8%b5-%d9%85%d8%b9%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%d8%af.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

کشش یک پا: حرکت قیچی مانند: حرکت Criss Cross: تمرینات ورزشی مخصوص سوزاندن چربی کمر

 

برای سوزاندن چربی اطراف کمر می توانید از برخی حرکات ورزشی کمک بگیرید، در این بخش می خواهیم شما را با نحوه انجام دادن این حرکات ورزشی آشنا کنیم، چربی های اطراف کمر می توانند تناسب اندام ما را به هم بزنند، تنها با انجام دادن روزی 5 بار از هر یک از حرکات ورزشی زیر می توانید اندامی زیبا و کمری خوش فرم داشته باشید.

 

 

زمانی که انجام تمرینات ورزشی را فراموش می کنیم یا زندگی پر مشغله ای داریم، چربی های مصرفی در اطراف کمر جمع می شود. برای اینکه بتوانید از شر چربی های کمری خلاص شوید تمریناتی که در این مقاله بیان می کنیم را دنبال نمایید. کار خود را با ۵ تکرار از هر تمرین ورزشی آغاز کنید و سپس هر کدام را تکرار نمایید.

کشش یک پا:

به پشت بخوابید و سپس یک زانوی خود را به سمت قفسه سینه بیاورید و خم کنید. سر، گردن و شانه خود را به سمت بالا ببرید و به هسته بدن خود نگاه کنید. به جای اینکه زانوی خود را به سمت شانه بکشید، کار خود را توسعه دهید و آن را نه تنها از هسته بدن بلکه از پایین پای خود بکشید.

جهت مشاهده و خرید انواع ماشین بیهوشی کلیک کنید

حرکت قیچی مانند:

بر روی پشت خود بخوابید و دو پای خود را صاف نگه دارید. یکی از پاهای خود را بلند کنید. اگر نتوانستید بلند شوید و زانوی خود را بگیرید، کافیست ران یا قسمتی از پا را با دست بگیرید. زیاد به خودتان فشار نیاورید. پای دیگر خود را تا جایی که می توانید صاف نگه دارید و سپس آن را تعویض نمایید. برای اینکه بتوانید هسته بدن را در طول تمرین درگیر سازید،سر، گردن و شانه را بالا کنید.

حرکت Criss Cross:

به پشت بخوابید و دستان خود را پشت سر ببرید و آرنجتان را همانند شکل نگه دارید. همانند تمرین کشش یک پا، یکی از پاها را خم کنید و دیگری را صاف نگه دارید. سپس پای خم شده را به سمت قفسه سینه بیاورید. اطمینان حاصل کنید که از طرف هسته بدن خود را می چرخانید. حالا پای خود را عوض کنید.

حرکت قیچی با چرخش:

در این تمرین باید حرکت قیچی مانند را با چرخش ترکیب کنید. به پشت بخوابید. یکی از پاهای خود را صاف نگه دارید و آن یکی را بلند کنید. دستان خود را پشت سر ببرید. بعد از چند ثانیه پای خود را عوض کنید.

 

فروش ویژه انواع تخت بیمارستانی الکتریکی وینکل پلاس

 

مجله سلامت


منبع: https://www.hidoctor.ir/238965_%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%b3%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%86-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%da%a9%d9%85%d8%b1.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

روغن سویا چیست؟ ارزش غذایی روغن سویا روغن سویا چه خواصی دارد؟ فواید و مضرات روغن سویا برای بدن

 

تاریخ ارسال : ۲۸ دی ۱۴۰۰

سویا گیاهی است دارای دانه‌های لوبیایی شکل که حاوی مواد مغذی فراوانی است. گاهی از سویا به‌عنوان جایگزین گیاهی گوشت قرمز یاد می‌شود. از دانه‌های سویا روغن نیز گرفته می‌شود. در این مطلب از مطالب پزشکی سایت سیب ابتدا می‌بینیم روغن سویا چه خواصی دارد و در پایان نیز می‌بینیم که عوارض روغن سویا چیست.

فهرست مطالب

  • روغن سویا چیست؟ارزش غذایی روغن سویا
  • ارزش غذایی روغن سویا
  • روغن سویا چه خواصی دارد؟روغن سویا برای سلامت قلب و عروقروغن سویا از منابع کدام ویتامین است؟روغن سویا منبعی غنی از امگا ۳ و ۶ استجلوگیری از پوکی استخوانخواص روغن سویا برای پوستراحتی استفاده و جذب روغن سویا
  • روغن سویا برای سلامت قلب و عروق
  • روغن سویا از منابع کدام ویتامین است؟
  • روغن سویا منبعی غنی از امگا ۳ و ۶ است
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • خواص روغن سویا برای پوست
  • راحتی استفاده و جذب روغن سویا
  • عوارض روغن سویا چیست؟آیا روغن سویا چاق کننده است؟
  • آیا روغن سویا چاق کننده است؟
  • روغن سویا تراریخته چیست؟

روغن سویا چیست؟

همان‌ طور که گفتیم، روغن سویا یک روغن گیاهی است که از دانه‌های سویا به دست می‌آید و یک روغن همه‌کاره است و کاربردهای مختلفی دارد. روغن سويا براي سرخ كردن و برشته‌کردن استفاده می‌شود. همچنین از روغن سویا در پخت و پز هم می‌توان استفاده کرد.

اسیدهای چرب موجود در روغن‌ها بعد از رسیدن به دمای خاصی، که به آن نقطۀ دود گفته می‌شود، شروع به تجزیه‌شدن و اکسیدشدن می‌کنند و باعث ایجاد ترکیبات مضری می‌شوند. هرچه نقطۀ دود بالاتر باشد آن روغن در دمای بالاتری اکسید می‌شود و در واقع بیشتر می‌توان از آن در پخت‌وپز در دمای بالا استفاده کرد.

جهت مشاهده و خرید انواع استندینگ برد (تخت ایستا) کلیک کنید

نقطۀ دود روغن سویا حدود ۲۳۰ درجه سانتیگراد است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای سرخ‌کردن و پخت‌وپز تبدیل می‌کند.

ارزش غذایی روغن سویا

در هر ۱۰۰ گرم روغن سویا، ۱۶ گرم چربی اشباع‌شده، ۲۳ گرم چربی با یک کربن اشباع‌نشده و ۵۸ گرم چربی با چند کربن غیراشباع وجود دارد.

اسیدهای چرب اصلی موجود در روغن سویا عبارت‌اند از: آلفا لینولنیک اسید (۷ تا۱۰ درصد)، لینولئیک اسید (۵۱ درصد) و اولئیک اسید (۲۳ درصد) که اشباع ‌نشده‌اند.

روغن سویا حاوی اسیدهای چرب اشباع‌شده استئاریک (۴ درصد) و پالمیتیک اسید (۱۰ درصد) نیز هست.

البته باید توجه داشت که، باتوجه‌به روش‌های مختلف فراوری و تصفیه، ممکن است در درصدهای بالا در نمونه‌های مختلف تفاوت وجود داشته باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع دستکش نیتریل نیتکس کلیک کنید

روغن سویا چه خواصی دارد؟

همان ‌طور که گفتیم، روغن سویا نقطۀ دود بالایی دارد که این مورد کاربرد آن را بسیار گسترده می‌کند. حال ببینیم برای بدن ما، روغن سویا چه خواصی دارد.

روغن سویا برای سلامت قلب و عروق

روغن سویا سرشار از اسیدهای چربی است که چندین اتم کربن اشباع‌نشده دارند. مصرف اسیدهای چرب اشباع‌نشده باعث کاهش LDL (کلسترول بد) و افزایش HDL (کلسترول خوب) می‌شوند. به‌این‌ترتیب، باعث بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش فرایند آترواسکلروز (تجمع رسوبات چربی و سایر عناصر خونی در سرخرگ‌ها‌ی بدن که عبور جریان خون را دشوار می‌کند.) می‌شود.

روغن سویا از منابع کدام ویتامین است؟

شاید با شنیدن خواص زیادی که برای روغن سویا گفته می‌شود این سؤال برایتان پیش آمده باشد که روغن سویا از منابع کدام ویتامین است.

 

جهت مشاهده و خرید انواع کیف برزنتی کلیک کنید

 

یک قاشق غذاخوری از روغن سویا حدود ۲۵ میکروگرم ویتامین k دارد که حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانۀ ما را تشکیل می‌دهد. ویتامین k نقش مهمی در متابولیسم استخوان و تنظیم انعقاد خون دارد.

روغن سویا حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین‌های A ،E و C است که این ویتامین‌ها در سراسر بدن نقش‌های متابولیکی مهمی را بر عهده ‌دارند.

 

روغن سویا منبعی غنی از امگا ۳ و ۶ است

روغن‌های امگا ۳ نقش مهمی در سلامت قلب و عروق و بهبود عملکرد سیستم ایمنی دارند. همچنین باعث کاهش التهاب می‌شوند.

روغن سویا دارای مقادیر زیادی از اسیدهای چرب امگا ۶ است. هر دو اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ برای سلامت ما ضروری هستند.

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات پزشکی و سلامت

 

جلوگیری از پوکی استخوان

روغن سویا حاوی ایزوفلوویدهای خوب به نام فیتواستروژن است که خواصی مشابه استروژن دارد. استروژن یک هورمون در بدن زنان و مردان است که عملکردهای مختلفی دارد ازجمله حفظ سلامت و استحکام استخوان‌ها.

در سطح استروژن موجود در بدن زنان بعد از یائسگی کاهش چشمگیری رخ می‌دهد که باعث ایجاد پوکی استخوان می‌شود. روغن سویا با افزایش سطح استروژن موجب تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان می‌شود.

باید توجه داشت که، مقادیر بالای استروژن در بدن مردان موجب بروز عوارضی مثل ژنیکوماستی (بزرگ‌شدن پستان‌ها) می‌شود. البته به‌طور طبیعی مقدار کمی استروژن در بدن مردان وجود دارد که برای سلامت بدن ضروری است.

خواص روغن سویا برای پوست

در بیشتر فراورده‌های مراقبت از پوست (مانند انواع لوسیون‎‌ها، ژل‌ها و کرم‌ها) معمولاً از روغن سویا استفاده می‌شود. طبق مطالعات انجام‌شده مشخص ‌شده است، که روغن سویا برای پوست خواص زیادی دارد.

 

فروش ویژه انواع ژل ضد عفونی کننده وینکل پلاس

 

استفاده از روغن سویا موجب حفظ رطوبت پوست و کاهش التهاب ناشی از تابش اشعۀ فرابنفش می‌شود. همچنین به‌علت داشتن مقادیر زیاد ویتامین E، این روغن می‌تواند به ترمیم و بهبود وضعیت پوست کمک کند.

روغن سویا برای مو نیز خواص زیادی دارد ازجمله: بهبود وضعیت فولیکول موها و حفظ رطوبت موها که باعث حالت‌پذیری و جلوگیری از شکستگی موها می‌شود.

 

راحتی استفاده و جذب روغن سویا

روغن سویا طعمی خنثی دارد و تقریباً بدون بو است که باعث می‌شود بتوان از این روغن تقریباً در هر دستور غذایی استفاده کرد.

جذب روغن سویا به مواد غذایی هنگام سرخ‌کردن، به‌دلیل اینکه نقطۀ دود بالایی دارد، نسبت به بیشتر روغن‌های گیاهی کم‌تر است و این نکته روغن سویا را به یک گزینۀ سالم برای پخت‌وپز تبدیل می‌کند.

 

مشخصات و قیمت انواع پاراوان پزشکی

 

عوارض روغن سویا چیست؟

تا اینجای مطلب درمورد خواص روغن سویا صحبت کردیم؛ اما، ببینیم عوارض روغن سویا چیست.

باوجود مزایای زیادی که روغن سویا دارد، مصرف منظم، زیاد یا روزانۀ روغن سویا ممکن است موجب ایجاد تأثیرات منفی بر سلامت بدن شود.

روغن سویا مقادیر زیادی از چربی‌های امگا ۶ دارد. باتوجه‌به اینکه، میزان روغن‌های امگا ۶ در اغلب مواد غذایی بیشتر است؛ این تعادل‌نداشتن بین روغن‌های امگا ۳ و ۶ ممکن است موجب ایجاد التهاب مزمن شود.

در مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد، نشان داد که مصرف روغن سویا در مقایسه با روغن نارگیل موجب تغییرات متابولیکی، افزایش چربی بدن و افزایش قند خون می‌شود.

بهتر است در رژیم غذایی توازن مناسبی بین اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ برقرار باشد و منابع چربی رژیم غذایی محدود به امگا ۶ نباشد.

 

مشخصات و قیمت انواع فشارسنج

 

آیا روغن سویا چاق کننده است؟

درکل مصرف زیاد چربی‌ها و روغن‌ها به‌دلیل اینکه کالری بیشتری در وزن یکسان (نسبت به مواد غذایی دیگر) تولید می‌کنند موجب افزایش وزن می‌شود.

همان ‌طور که گفتیم، روغن سویا مقادیر بیشتری امگا ۶ نسبت به امگا ۳ دارد. براساس مطالعات انجام‌شده، در نمونه‌های حیوانی مصرف طولانی‌مدت روغن سویا موجب تغییر متابولیک و افزایش چربی شکمی می‌شود.

البته هنوز کاملاً نمی‌توان بر این موارد استناد کرد و تحقیقات بیشتری لازم است‌‌.

روغن سویا تراریخته چیست؟

برای پاسخ به این سؤال که، روغن سویا تراریخته چیست، ابتدا ببینیم تراریخته به چه معناست و به چه چیزی تراریخته گفته می‌شود.

 

فروش ویژه انواع ترالی اتاق عمل وینکل پلاس

 

ویژگی‌های هر سلول زنده را مادۀ وراثتی آن تعیین می‌کند. در مهندسی ژنتیک و کشاورزی، با استفاده از تکنولوژی و روش‌هایی خاص، در مادۀ ژنتیکی سلول‌های گیاهی تغییراتی ایجاد می‌شود تا یک ویژگی از آن اصلاح شود یا بهبود یابد.

روغن سویا تغییر ژنتیک یافته، روغنی است که از سویاهای تراریخته به دست می‌آید. این سویاها اصلاح شده‌اند تا روغن بیشتری داشته باشند. در سال ۲۰۱۴، حدود ۸۲ درصد از کل سطح کشت سویا را سویای تراریخته تشکیل می‌داد.

 

پرسش‌وپاسخ

  • روغن سویا چیست؟ روغن سویا از دانه‌های گیاه سویا به دست می‌آید و یک روغن خوب و مناسب برای پخت‌وپز و سرخ‌کردن است.
  • روغن سویا از منابع کدام ویتامین است؟ روغن سویا مقادیر زیادی ویتامین D, A، E و K دارد.
  • روغن سویا تراریخته چیست؟ روغن سویا تراریخته روغنی است که از دانه‌های سویایی، که اصلاح ژنتیک شده است، استخراج می‌شود.

 

منابع

 

جهت مشاهده و خرید انواع تری قالبگیری کلیک کنید

 

https://www.healthline.com

https://www.lybrate.com


منبع: https://seebmagazine.com/benefits-and-harms-of-soybean-oil-for-the-body/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

 

اسید فولیک و نحوه استفاده از آن توسط اقوام مختلف جهان رابطه بین قومیت و مصرف اسید فولیک در دوران بارداری

 

این مطالعه نشان می دهد زنان باردار اقلیت های قومی کمتر احتمال دارد در دوران بارداری از مکمل اسید فولیک بعنوان یک ابزار پیشگیرانه در برابر نقایص جنین استفاده کنند. به زنان باردار توصیه می شود از مکمل اسید فولیک به منظور پیشگیری از نقایص لوله ی عصبی نوزاد استفاده کنند.شکل ناقص لوله ی عصبی ، ویژگی اصلی نقایص تولد نظیر اسپینا بفیدا و بی مغزی است.استفاده از مکمل اسید فولیک به طور قابل توجهی خطر بدشکلی لوله ی عصبی را کاهش می دهد.

 

 

 

اسید فولیک و نحوه استفاده از آن توسط اقوام مختلف جهان

در نروژ ، به زنان توصیه می شود ، در فاصله ی یک ماه قبل از بارداری تا سه ماه بعد از تشکیل جنین مکمل اسید فولیک مصرف کنند.علیرغم این توصیه ها مطالعات قبلی نشان داد تنها ۱۲ درصد از زنان نروژی مکمل اسید فولیک را قبل از بارداری استفاده می کنند اما حداقل ۷۰ درصد آنها تا حدودی در دوران بارداری این مکمل را استفاده می کنند.مطالعات قبلی همچنین نشان داد زنان مهاجر غیر غربی در مقایسه با زنان غربی کمتر احتمال دارد مکمل اسید فولیک را مصرف کنند.پژوهشگران نروژی مطالعه ی جدیدی را برای بررسی این پدیده با استفاده از طبقه بندی های بیشتر مختص به گروه های قومی و برای سازگاری با عوامل موثر بیشتر مثل سطح تحصیلات و مهارت های زبان انجام دادند.کارهای آنها در مجله ی بارداری و تولدِ BMC در ماه می ۲۰۱۷ چاپ شده است.

 

فروش ویژه انواع پاراوان پارچه ای وینکل پلاس

 

در این مطالعه که از نوع هم گروهی است، تعداد ۸۱۱ زن غیر دیابتی سالم از گروه های قومی اصلی در اسلو انتخاب شدند. شرکت کنندگان در مطالعه زنان بارداری بودند که برای مراقبت های پیش از تولد به کلینیک بارداری مراجعه کرده بودند.با زنان در هفته ی ۱۷-۱۹ بارداری در مورد سابقه ی مصرف مکمل اسید فولیک و اطلاعات زمینه ای مثل قومیت سطح تحصیلات و مهارت در زبان نروژی مصاحبه شد.در صورت نیاز از مترجم نیز استفاده شد.

 

 

قومیت در ۵ گروه طبقه بندی شد: اروپایی/آمریکای شمالی، خاورمیانه ای، آفریقایی، جنوب آسیایی و شرق آسیایی.از زنان اروپایی/ امریکای شمالی بعنوان مرجع مقایسه استفاده شد. به منظور تعیین اثر عوامل گیج کننده بر ناهمخوانی مصرف میان گروه های قومی، چندین مدل و آزمون آماری برای کنترل داده ها بکار گرفته شد.

قبل از بارداری، استفاده از مکمل اسید فولیک در بین گروه اروپایی/ امریکایی نسبت به گروه های اقلیت بالاتر بود(۱/۳۰ درصد در مقابل ۱/۷ تا ۶/۱۳ درصد). در طول بارداری ، این روند ادامه داشت(۷/۶۵ درصد در مقابل ۴۲/۲۹ درصد). اما در میان زنان تحصیلکرده از نظر مصرف مکمل اسید فولیک تفاوت آشکاری در میان گروه های قومی وجود نداشت.به طور کلی، زنان با سطح تحصیلات پایین تر و مهارت زبان پایین تر ، کمتر احتمال دارد از مکمل اسید فولیک استفاده کنند.

در این مطالعه مهارت پایین تر در زبان نروژی ممکن است در سوگیری اطلاعاتی دخیل باشد ، زیرا احتمال دارد زنان این گروه علیرغم استفاده از مترجم سوالات مطالعه را درست متوجه نشده باشند. محدودیت دیگر این مطالعه استناد به داده های گزارش شخصی استفاده از مکمل بود که ممکن است کاملاً با تاریخ های دقیقی که زنان شروع به مصرف مکمل کرده یا مصرف را متوقف کرده اند ، منطبق نباشد.

 

فروش ویژه انواع تخت ماساژ پرتابل وینکل پلاس

 

بر مبنای این مطالعه ، پژوهشگران چند توصیه ی مختصر سلامت عمومی ارائه کردند. زنان گروه های اقلیت در سنین بارداری بعنوان گروه های اولویت برای کمپین های آگاهی در مورد مصرف اسید فولیک تشخیص داده شوند.به منظور افزایش مصرف مکمل در این گروه های اقلیت، اطلاعات باید به زبان قابل فهم آنها ارائه شود.نهایتاً به دلیل اینکه زنانی که برای بارداری برنامه ریزی نکرده اند کمتر احتمال دارد مصرف زودهنگام مکمل اسید فولیک را آغاز کنند، کمپین های سلامت عمومی باید بر مصرف این مکمل در زنان سنین بارداری تاکید کند.

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

 

  • medicalnewsbulletin

منبع تصاویر 

  • medicalnewsbulletin
  • media.npr
  • s2.hdstatic

 

 

فروش ویژه انواع تیغ بیستوری وینکل پلاس

 

 


منبع: https://rastineh.com/ethnicity-and-folic-acid-supplement-use-during-pregnancy/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

پیامدهای افراط در تذکر و وسواس در نوجوانان آیا نوجوان در این دوره ، به تناسب اندام می اندیشد ؟ پیامدهای افراط درتذکر و درس اخلاق به نوجوانان!

 

یکی از مشکلات اصلی در ارتباط بین والدین با نوجوانان این است که معمولا والدین، شرایط دوران نوجوانی خود را با نوجوانان ، در حال حاضر مقایسه می کنند و اصرار دارند که الگوها و معیارهای مورد نظرشان مو به مو اجرا شود.

 

پیامدهای افراط در تذکر و وسواس در نوجوانان

والدین معتقدند که آنها حرف گوش کن تر بوده اند ، در حالی که به هر حال دوره ها عوض شده و والدین امروزی طوری فرزندانشان را تربیت می کنند که در جامعه مستقل باشند و بعد انتظار دارند نوجوان کاملا به حرف آنها گوش دهد و در اصطلاح ، بله قربان گو باشد. زندگی جوانان امروز بسیار متفاوت با گذشته است . نوجوانان امروز حواسشان به گفتار والدین است و میخواهند بدانند این گفتار ، استقلال آنها را زیر سوال می برد و تحقیر شان می کند یا نه؟ والدین امروزی معتقدند حرفی نمی زنند که کودک یا نوجوان ناراحت شود ولی خود متوجه نیستند و برخی صحبت ها واقعا برای نوجوان سنگین و آزاردهنده است. برخی مادران چشم غره می روند یا مثلا می گویند : قرار بود نخوری… چقدر می خوری… هیکلت زشت شده … گلابی شدی ، شلواری که دوست داری از پات بالا نمی یاد … دوستانت را ببین و … تحقیر و مقایسه لحنی نیست که به واسطه آن والدین بتوانند نوجوان را تحت تاثیر خود قرار دهند. تمام نوجوانان در پایان نوجوانی و با ورود به دانشگاه متوجه اضافه وزن خود می شوند و تلاش می کنند، لاغر شوند. گاهی این کار برای نوجوان سخت است و والدین با گفتن جملاتی مانند اینکه ما که به تو گفتیم … کار را خراب تر می کنند . این جملات اثر منفی دارد. قرار است والدین کنار فرزندانشان باشند و نباید با تحقیر و توهین ، آنها را به سمتی بکشند که معتقدند به نفع آینده شان است … زیرا نوجوان با استدلال هایی که دارد، نمی تواند این موضوع را بپذیرد.

 

مقاله مرتبط : انواع اندام بانوان و لباس های مناسب آنها

 

جهت مشاهده و خرید انواع پاراوان بیمارستانی کلیک کنید

 

 

 

آیا نوجوان در این دوره ، به تناسب اندام می اندیشد ؟

نوجوانان در این دوره ، از خوردن تنقلات در کنار هم لذت می برند و به دلیل استرس هایی که دارند به دنبال مصرف مواد غذایی چرب و شور یا شیرین هستند. از افراط درتذکر برای درس خواندن کلافه اند و درس اخلاق برای سبک پوشش و نظافت شخصی ، گریه ی آنها را در می آورد . گاهی با کوچکترین انتقاد مانند ابر بهار اشک می ریزند و شکایت رفتار والدین را پیش مادربزرگ می برند . بابا زور میگه : این پوستر فلان بازیگر رو چرا زدی به دیوار اتاق ؟ یا تلفنم رو دائم چک میکنه … مامان میگه رژ لب پررنگ زدی ، فوری پاکش کن . چرا جوراب نپوشیدی ؟ و بابام میگه اگه اینکار رو نکنم تو جمع ، منو ضایع میکنه .

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع شیردوش مدلا کلیک کنید

چگونه باید عمل کرد ؟

نوجوانان ، به اعتقاد خودشان دلایل منطقی دارند و گفتار والدین هم جالب نیست و آن را نمی پذیرند. اگر نوجوان شما کاری می کند که به ضررش است غیر مستقیم به او بگویید. به جای اینکه به اندامش اشاره کنید، بگویید: فلان لباس زیباست ولی به سایز فلان می خورد … می توان نوع تغذیه و عادت های غذایی را در خانه اصلاح کرد. به این موضوع هم توجه داشته باشید که گاهی اشکال از رفتار ما والدین است.

نکته : گاهی نیز والدین در کودکی فرزندشان را بیش از حد تغذیه می کنند و بعد که به مرز چاقی رسید، او را از خوردن منع می کنند. گاهی هم انتظار دارند در خانه مواد غذایی پرکالری باشد اما کودک نخورد. اگر متوجه شدید نوجوانتان در حال خوردن چیپس و پفک است، حرفی نزنید. نگویید: آنقدر بخور تا چاق شوی و دو روز دیگر در خیابان مسخره ات کنند… این جملات واقعیاتی است که من از زبان خیلی از مراجعان شنیده ام.

 

والدین چگونه باید از اضافه وزن صحبت کنند ؟

والدین بهتر است بگویند : به هر حال عزیزم به جایی میرسی که بخواهی وزنت را کم کنی اما اگر الان کمکی از دست من برمی آید، بگو. من در کنارتم. مرتب به نوجوانان در مهمانی ها یا وقتی با دوستانشان بیرون می روند نگویید: نخور… بلکه سعی کنید در خانه تغذیه آنها را اصلاح کنید. به هر حال نوجوان برای خودنمایی در سنی است که به این نتیجه می رسد که باید وزنش را کم کند. وقتی به این نقطه رسید که کاهش وزن مطلوب است به او کمک کنید. گفتن نرو، نخور و نکن ، به نوجوان باعث می شود گمان کند قصد محدود کردن او را دارید. زدن بعضی حرف ها به نوجوان باعث می شود خیلی سریع به او بر بخورد. نوجوان تحریک پذیر است. ملاحظه کنید و حتما غیر مستقیم به فرزندتان بگویید اضافه وزن دارد و باید لاغر کند. با گفتن جملاتی که بار تحقیر و تمسخر دارد، نوجوان را آزار ندهید. حتی می توانید به او پیشنهاد بدهید با هم پیاده روی کنید یا به کلاس ورزش بروید. افراط در تذكر دادن ، باعث تفکر وسواسی در نوجوان می شود و حتی اگر لاغر کند، بعد دچار اختلالات کم خوری خواهد شد تا مبادا مجدد چاق شود.

 

فروش ویژه انواع ترالی اورژانس وینکل پلاس

 

 

مقاله مرتبط : اگر می خواهی زنی موفق باشی!

 

 

  • کتابخانه راستینه
  • دکتر پروین ناظمی

منبع تصاویر 

  • middleearthnj
  • whatinindia
  • health.usnews
  • slate

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تشریح جسد کلیک کنید

 

 


منبع: https://rastineh.com/the-extreme-outcomes-in-teaching-and-ethics-to-teens/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

۱. روند کاهش وزنتان را کامل کنید همچنین بخوانید: خواص زعفران برای سلامتی ۲. به طبیعت نگاه کنید راه های افزایش سلامتی بدن با رعایت سبک زندگی سالم

 

 

یک نقل قول از چین باستان، که منسوب به فیلسوف «لائو تزو» است می‌گوید: «یک سفر چند هزار مایلی، تنها با یک قدم آغاز می شود.»

مطمئنا درست است. اما چند نفر از ما اهمیت تلاش‌های اولیه را فراموش می‌کنیم! ما اغلب بجای اینکه چیزهای امکان پذیر را بعنوان هدفمان انتخاب کنیم،  بیش از حد روی چیزهای بزرگ تمرکز می‌کنیم. ما به سرعت به جلو حرکت می‌کنیم، تصمیم می‌گیریم که بدن، شغل و روابطمان را تغییر دهیم و در نهایت،  هرگز به هدفمان نمی‌رسیم. اهداف بلند مدت و بزرگ را کنار بگذارید و چیزهای کمتر و کوچکتری انتخاب کنید.

کریستین کارتر،  دکتر و جامعه شناس مرکز علوم دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: موفقیت‌های کوچک، اغلب منجر به موفقیت‌های بزرگتر می‌شوند و می‌توانند پایه و اساس یک تغییر اساسی باشند.

دلایل آن می‌تواند مستقیم (بیشتر خوابیدن و رابطه جنسی بیشتر، هر دو می‌توانند برای سلامتی مفید باشند) یا غیر مستقیم (یک انتخاب مثبت می‌تواند برای انجام کارهای دیگر به ما انگیزه دهد) باشد. بنابراین به توصیه‌هایی که باعث افزایش سلامتی و شادی شما می‌شوند، توجه کنید: قدم‌های کوچک که می‌تواند در این سال و سال‌های دیگر، تاثیر بزرگی روی ذهن، بدن و روح شما داشته باشد.

۱. روند کاهش وزنتان را کامل کنید

 

مشخصات و قیمت انواع سوند یکبار مصرف

 

آمار نشان می دهد که کاهش وزن در صدر فهرست تصمیماتی قرار دارد که مردم اتخاذ می‌کنند. اگر این کار، جزئی از لیست برنامه‌های امسال شما هم هست، یک یا چند گزینه‌ی گیاهی را که می‌تواند به افزایش شانس موفقیتتان کمک کند، بررسی کنید.

بعنوان مثال، معلوم شده که کتون موجود در تمشک (که یک ترکیب تولید شده توسط تمشک قرمز است) می‌تواند باعث افزایش از دست دادن چربی شود و همچنین جلوی تجمع چربی‌ها را بگیرد و مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد که در برابر آسیب سلولی و بیماری هم از ما محافظت می‌کند.

همچنین مشخص شده که زعفران جلوی اشتها را می‌گیرد و باعث افزایش سطح سروتونین می‌شود – هورمونی که خلق و خو، خواب و اشتها را کنترل می‌کند – و اما قهوه! البته نه به شکلی که شما فکر می‌کنید. تحقیقات اخیر که در نشریه‌ی دیابت، سندرم متابولیک و چاقی منتشر شده است، نشان داده که افراد مورد آزمایشی که عصاره دانه‌ی قهوه مصرف کردند، در طول دوره‌ی مطالعه ۲۲هفته‌ای، بطور متوسط ۸کیلو وزن کم کرده‌اند.

همچنین بخوانید: خواص زعفران برای سلامتی

لیندسی دانکن، پزشک و متخصص تغذیه مشهور در آستین تگزاس می‌گوید: یک ترکیب طبیعی بسیار فعال به نام «اسید کلروژنیک» با مهار ترشح گلوکز در بدن، اینکار را انجام می‌دهد، و باعث می‌شود که از چربی بعنوان سوخت استفاده شود (چربی سوزی). این دو مکانیزم ترکیبی، برای جلوگیری از جذب چربی و از بین بردن وزن اضافه باهم همکاری می‌کنند.

۲. به طبیعت نگاه کنید

 

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال بیمار کلیک کنید

 

تحقیق درباره‌ی اینکه گذراندن وقت در فضای طبیعی بیرون از خانه چه فوایدی برای سلامتی دارد، همچنان ادامه دارد، مخصوصا توسط پژوهشگران ژاپنی. بطوریکه بعضی از شرکت‌های ژاپنی شامل «جنگل تراپی» برای سلامتی کارکنانشان هستند و در جنگل‌های ژاپن برنامه‌های سلامتی با معاینات رایگان وجود دارد.

در یک مطالعه که توسط موسسه تحقیقات محصولات جنگلی و جنگلداری در ژاپن انجام شد، مشخص شد که گذراندن وقت در محیط‌های جنگلی باعث سطوح پایین‌تر از کورتیزول (هورمون استرس)، آهسته شدن ضربان قلب، کاهش فشار خون و احساس آرامش بیشتر می‌شود.

دیگر مطالعات ژاپنی نشان داده‌اند که پیاده روی در جنگل به کنترل سطح قند خون (نه فقط بخاطر اینکه نوعی ورزش است) و افزایش پروتئین‌های ضد سرطانی و همچنین تقویت ایمنی سلول‌های کشنده‌ی طبیعی کمک می‌کند. «سارا سیمپرمن» که یک پزشک درمان طبیعی در شهر نیویورک است، می‌گوید: توضیح کامل درباره‌ی مزایای جنگل تراپی سخت است اما مناظر سرسبز، صدای آرام رودخانه‌ها و آبشارها و رایحه‌ی چوب،گیاهان و گلها، همه در این اکوسیستم پیچیده نقشی ایفا می‌کنند.

جنگل تراپی، مثال خوبی است از اینکه چطور سلامت ما به سلامت محیط طبیعی اطرافمان وابسته است، همچنین یک دلیل عالی برای پیاده روی در جنگل است. سیمپرمن می‌گوید: اگر نمی‌توانید به جنگل بروید، می‌توانید چنین محیطی را در خانه ایجاد کنید، از طریق نگهداری از گیاهان آپارتمانی، گوش دادن به سی‌دی‌های طبیعت و استفاده از روغن با کیفیت و ۱۰۰درصد خالص درخت سرو، کاج، صنوبر یا سرو کوهی.

گیاهان آپارتمانی برای سلامتی ما نیز مفیدند زیرا به پاکسازی هوا و جداسازی مواد شیمیایی مضر مانند بنزن، فرمالدئید، تری کلرو اتیلن و تولوئن کمک می‌کنند. فهرستی از بهترین سم زداها: سرخس بوستون، پیچک انگلیسی، ارکیده پروانه‌ای، ارکیده دندروبیوم، درخت فیکوس، آفتابگردان ژربرا، شیپوری پیچی آمریکا، زنبق صلح، گیاه مار،گیاه عنکبوت و چندین گونه از گیاه خون سیاوشان.

۳. از جایتان بلند شوید

 

جهت مشاهده و خرید انواع گارو کلیک کنید

 

ایالات متحده، کشور مردم کم تحرک است و به این دلیل مردم در معرض خطر مشکلات سلامتی و حتی مرگ زودرس قرار دارند. استیون بلر، استاد علوم ورزشی و اپیدمیولوژی در دانشگاه کارولینای جنوبی می‌گوید: عدم فعالیت بدنی امریکایی‌ها،  بزرگترین مشکل بهداشت عمومی در قرن ۲۱است.

او به تحقیقاتی اشاره می‌کند که نشان می‌دهند حدود ۲۵تا ۳۵درصد از بزرگسالان آمریکایی، فعالیت بدنی ندارند ــ این بدین معنی است که آنها شغل کم تحرک دارند یا هیچ برنامه‌ای برای فعالیت بدنی منظم ندارند و بطور کلی در اطراف خانه یا حیاط تحرکی ندارند – این ۴۰تا ۵۰میلیون نفر در معرض خطر بی تحرکی قرار دارند.

بر طبق مطالعات طولانی مدتی که در مورد تمرینات هوازی در مجله‌ی پزشکی بریتانیا منتشر شد، عدم تناسب اندام، حدود ۱۶درصد از مرگ و میرهای زنان و مردان را به خود اختصاص می‌دهد ( این عدد با تخمین تعداد مرگ و میرهایی که با ۳۰دقیقه پیاده روی قابل پیشگیری بودند، محاسبه شده است)

بلر می‌گوید: برای این مقایسه، چاقی بعنوان دلیل ۲تا ۳درصد از مرگ‌ها در نظر گرفته شد. فعالیت بدنی برای مغز و سلامت روانی نیز ضروری است. در واقع مطالعات نشان می‌دهد که ورزش منظم می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی و زوال عقل را در فرد کاهش دهد.

بنابراین با خودتان قرار بگذارید که هرگز بیشتر از یک ساعت در یک جا ننشینید و هر از چند گاهی چند دقیقه بلند شوید. بر طبق یک تحقیق، ایجاد وقفه در بی تحرکی، می‌تواند به کاهش قند خون، تری گلیسیرید، شاخص توده‌ی بدنی و اندازه‌ی دور کمر کمک کند و همچنین متعهد شوید که هر روز حداقل ۳۰دقیقه را به فعالیت بدنی اختصاص دهید مانند پیاده روی.

۴. چیز جدیدی یاد بگیرید

 

فروش ویژه انواع تخت احیا یا تخت CPR وینکل پلاس

 

فرا گیری علم و دانش، مغز شما را تحریک و از آن محافظت می‌کند، مخصوصا اگر چیزی مانند نواختن یک ساز یا یادگیری زبان دوم را انتخاب کنید. مطالعات متعددی ارتباط بین درس‌های موسیقی و افزایش توانایی‌های شناختی و هوش را نشان داده‌اند.

بر اساس تحقیقات دانشگاه نورث وسترن، کسانی که به دو زبان صحبت می‌کنند نسبت به کسانی که به یک زبان حرف می‌زنند، شاید راحت‌تر بتوانند تمرکز، الویت بندی و چند کار همزمان را انجام دهند. مطالعات دیگری نشان می‌دهند که صحبت کردن به دو زبان، خطر ابتلا به زوال عقل در سنین بالای ۶۵سال را کاهش می‌دهد.

علاوه بر مزایای عقلی، فواید عاطفی‌ای نیز در این رابطه وجود دارد. روانشناس «گری مارکوس» رئیس مرکز دانشگاهی زبان و موسیقی توضیح می‌دهد: دستیابی به یک مهارت جدید و با دوام ــ که می‌تواند نواختن گیتار یا صحبت به زبان فرانسه باشد ــ می‌تواند لذت مغز برای یادگیری چیزهای جدید را مهار کند و به شما ارزشی دائمی بدهد: یک حس رضایت و شادی که روانشناس پیشگام «آبراهام مزلو» آن را «خودشکوفایی» نامیده است.

مارکوس توضیح می‌دهد که دو نوع لذت وجود دارد: لذت لحظه‌ای و لذت طولانی مدتی که در جستجوی کمال در زندگی وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که احساس هدف و رشد شخصی بیشتر، به لذت نوع دوم مربوط است و باعث کاهش سطح کورتیزول، عملکرد بهتر سیستم ایمنی، و خواب با کیفیت می‌شود.

برای شروع، به دنبال کلاس‌های موسیقی یا زبان که در کالج یا مکان‌های دیگر برگزار می‌شود بروید، و در هر کدام که علاقمندید، ثبت نام کنید. مارکوس اشاره می‌کند: مهم‌ترین چیز بعد از نظم و انضباط خود شخص، داشتن یک معلم عالی است، اما بهترین معلم لزوما بهترین موسیقیدان یا زبان شناس نیست.

کسی را پیدا کنید که با شما بخوبی ارتباط برقرار کند، به آنچه که شما در آن نیاز به تمرین دارید، توجه کند و برای رفع نقاط ضعفتان، پیشنهادات خوبی داشته باشد. همچنین کتاب، دی وی دی و دیگر منابع آموزشی بسیاری در دسترس شما هستند. درباره‌ی چیزی که می‌خواهید یاد بگیرید، یک جستجوی سریع اینترنتی انجام دهید و اجازه دهید که تغییر و تحول آغاز شود.

 

مشخصات و قیمت انواع سرنگ انسولین

 

۵. مقداری شاهدانه بخورید

شاهدانه گیاهی است که می‌تواند برای ساختن کاغذ، پلاستیک، طناب و پارچه مورد استفاده قرار گیرد و همچنین بعنوان یک غذای فوق العاده مغذی نیز مشهور است. «اشلی کوف» متخصص تغذیه در لس آنجلس می‌گوید: شاهدانه یکی از معدود منابع پروتئین کامل گیاهی است. بدین معنا که حاوی مقادیر کافی از همه نوع اسید آمینو است، از جمله آنهایی که برای سم زدایی سلولی، تولید آنزیم‌های حیاتی، رشد و بازسازی عضلات و حتی ترمیم DNA لازم هستند.

شاهدانه همچنین اسیدهای چرب ضروری‌تان را فراهم می‌کند – از جمله  «اسید لینولئیک گاما» که کمیاب است اما برای خانم‌ها ضروری است ــ و باعث می‌شود که شاهدانه، یک بخش مهم از رژیم غذایی ضد التهاب را تشکیل دهد و برای تعادل هورمون‌ها موثر باشد.

اگر نمی‌دانید که چطور این ماده‌ی بسیار عالی را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، مقداری شاهدانه روی سالادتان بپاشید یا شیره‌ی شاهدانه‌ی بدون شکر را درون چای یا قهوه‌تان بریزید. همچنین می‌توانید دستور غذاهای مختلفی در یک کتاب آشپزی با عنوان «آشپزی با شگفت انگیزترین مواد غذایی طبیعی» که بتازگی توسط جولی موریس منشر شده، پیدا کنید.

از جمله حموس شاهدانه و شاهدانه‌ی شکلاتی با جو دوسر و … کوف اضافه می‌کند: من انواع آجیل و دانه‌ها را پیشنهاد می‌کنم، بنابراین مجبور نیستید که همیشه شاهدانه مصرف کنید. اما این ماده می‌تواند در ترکیب رژیم غذایی شما جایی داشته باشد.

۶. رابطه جنسی داشته باشید

 

فروش ویژه انواع صندلی انتقال وینکل پلاس

 

کمی خوشگذرانی می‌تواند برای شما مفید باشد. «برایان کلمنت» و «ماریا کلمنت» متخصصان تغذیه، پزشکان درمان طبیعی و مشاوران سلامت در موسسه‌ی بهداشت بقراط در غرب پالم پیچ، می‌گویند: رابطه‌ی جنسی سالم، یک داروی قوی است. فعالیت جنسی، افسردگی، عصبانیت، اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد.

این کار، نوعی مواد شیمیایی در بدن آزاد می‌کند که سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند، حتی با تولید مواد شیمیایی که به ساخت دندریت‌های جدید کمک می‌کنند و ارتباط نورون‌ها در مغز را تسهیل می‌کنند، باعث بهبود حافظه می‌شود. در واقع محققان دانشگاه Wilkes متوجه شدند کسانی که در هفته یک یا دوبار رابطه جنسی دارند، نسبت به کسانی که رابطه جنسی کمتری دارند، به میزان ۳۰درصد بیشتر دارای ایمونوگلوبولین A ( یک آنتی بادی برای مبارزه با ویروس و باکتری) هستند.

اما کسانی که شریک زندگی ندارند چطور؟ مشکلی نیست! محققان مطالعه‌ی دیگری انجام دادند و دریافته اند که نوازش یک حیوان خانگی به مدت ۱۸دقیقه در روز، همان اثرات را دارد.


منبع: https://www.majalesalamat.com/lifestyle/6-easy-ways-improve-your-health/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

نشانه های روحی و جسمی زنان در دوران پیش از قاعدگی : توصیه کارشناسان برای کاهش تغییرات رفتاری پیش از قاعدگی : حالات روحی زنان در دوران قاعدگی چگونه است ؟

 

اغلب دختران و زنانی را دیده اید که عصبانی و تندخو هستند ٬ با اندک نارضایتی گرفتار بغض می شوند و داد و فریاد راه می اندازند ، دوستان و آشنایان و اطرافیان خود را مورد تحکم قرار می دهند و تندی می کنند یا به عکس عدم رضایت خود را با یک حالت خمودگی و افسردگی نشان می دهند . این دسته از زنان ، گرفتار عوارض مخصوص بدخلقی و حالات روحی خاص در دوران قاعدگی هستند .

 

نشانه های روحی و جسمی زنان در دوران پیش از قاعدگی :

  • بی قراری و اضطراب همراه با تنش .
  • تغییرات روحی و رفتاری ، گاهی با گریه کردن زیاد .
  • احساس خشم و افزایش تعارض های بین فردی .
  • کاهش علاقه به فعالیت های روزانه که حتی ممکن است با کنارگیری فرد از روابط اجتماعی نیز همراه باشد .
  • عدم تمرکز ، خستگی و خواب آلودگی ، کاهش انرژی جسمانی .
  • تغییر در اشتها ، که ممکن است با پُرخوری و تمایل زیاد به غذاهای خاص همراه باشد .
  • بی خوابی و یا خواب بیش از اندازه .
  • احساس از پا افتادگی و عدم کنترل .
  • تغییرات جسمانی آشکار ، حساسیت بیش از اندازه ، بزرگ شدن سینه ها ، سر درد و افزایش وزن .

 

توصیه کارشناسان برای کاهش تغییرات رفتاری پیش از قاعدگی :

  • ماساژ و حمام آب گرم .
  • تنظیم قند خون . ( توصیه می شود در تمام روزهای ماه ، قند خون خود را متعادل نگاه دارید).
  • در میان غذاها ، مصرف ماهی که سرشار از امگا ۳ می باشد به دفعات توصیه می شود .
  • نوشیدنی های کافئین دار ( مثل قهوه و چای ) به خاطر وجود کافئین و حتی شکری که دارند ، در نوسانات هورمونی و افزایش تغییرات خلقی مؤثرند .
  • مطلوب است چای سبز را که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد جایگزین نوشیدنی های کافئین دار معمول کنید .

بهتر است در دوران پیش از قاعدگی ، ورزش را کنار نگذارید . ورزش و فعالیت جسمانی ، در رفع افسردگی و واکنش آرامتر به محرک ها نتیجه ی مطلوبی دارد . با وجود آنکه اثرات ورزش در تأمین سلامتی بسیار زیاد است ، برخی افراد به آن رغبتی نشان نمی دهند . توصیه ی کارشناسان به خانم ها این است که از ورزش های هوازی : پیاده روی ، شنا و دوچرخه سواری بهره بگیرید .

جهت مشاهده و خرید انواع گارو کلیک کنید

بسیاری از خانم ها به دلیل خونی که در این دوران از دست می دهند احساس کمبود انرژی و خستگی می کنند . برای بهبود این حالت توصیه می شود از مواد غذایی حاوی آهن مانند : تخم مرغ ، لوبیا ، اسفناج ، غلات سبوس دار و آجیل استفاده کنید .

دیده شده در برخی از خانم ها مصرف گروهی از مواد غذایی شامل شیر و ماست که کلسیم فراوان دارند می تواند به کاهش احساس خستگی بیفزاید .

یادآور می شویم استفاده از قرص آهن در دوران قاعدگی مؤثر و مفید است .

 

 

نحوه ی برخورد آقایان با همسرشان در دوران قاعدگی

 

فروش ویژه انواع تخت جراحی وینکل پلاس

 

گاهی برای آقایان مشکل است که وضعیت روحی همسرشان را در دوران عادت ماهیانه درک کنند و از همین رو نتوانند به او کمک کنند .

باید دانست در زمان عادت ماهیانه ، خانم ها در چه شرایطی بسر می برند . قطعاً هیچ یک از آقایان قادر نخواهند بود که خود را به جای همسرشان قرار دهند و او را درک کنند . اما با آگاهی از نشانه های روحی و جسمی : بی قراری ها ، خستگی ها ، دل دردها و سردردها … بخوبی می تواند کمک حال همسر خود باشند . خانم هایی که دوران قاعدگی سنگین دارند ، رنج بیشتری می کشند زیرا به سبب خون ریزی زیاد ، مجبورند دائم به فکر تعویض پدهای بهداشتی خود باشند .

همیشه طوری برخورد کنید که همسرتان احساس کند در زمان قاعدگی هم ، مانند دیگر روزها جذاب و زیباست . به او اعتماد به نفس بدهید و تغییرات روحیه ای او را در عادت ماهیانه بروز ندهید تا احساس بهتری داشته باشد .

در منزل به او کمک کنید تا استرس او کم شده و بیشتر بتواند استراحت کند . کار کردن در خانه ، تنها شستن ظرفها و لباسها نیست ، و اگر همسرتان بیرون از منزل کار می کند نگهداری بچه ها نیز به آن اضافه می شود .

ماساژ دادن ، بوسیدن ، و در آغوش گرفتن همسرتان احساس خوبی به او می دهد . سعی کنید با گفتن کلمات محبت آمیز از عشق سرشارش کنید و تنش های عصبی او را کاهش دهید .

گاهی برای صرف غذا او را به رستوران دعوت کنید هر چند که ممکن است بیرون رفتن برای او دشوار باشد امّا این عمل برای او لذت بخش خواهد بود و تا حدی او را از فکرکردن به عادت ماهیانه اش دور می کند .

 

فروش ویژه انواع سطل پدال دار وینکل پلاس

 

فراموش نکنید بحث کردن ، در این ایام برای همسرتان ناخوشایند است بنابراین تا می توانید ، با آرامش و مهربانی با او صحبت کنید .

 

 

  • کتابخانه راستینه

منبع تصاویر 

  • cloudfront
  • womenshealthmag

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه CR کلیک کنید


منبع: https://rastineh.com/%d8%ad%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%ad%db%8c-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%a7%d8%a6%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a7/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

زمستان آغاز درگیری با سینوزیت زمستان آغاز درگیری با سینوزیت

 

زمستان آغاز درگیری با سینوزیت

 

 

 

معنی ساده‌ این بیماری آن است که سینوس‌های شما عفونی یا ملتهب شده‌اند، اما این فقط اندکی از درد و گرفتاری‌ای را که در این شرایط تحمل می‌کنید، نشان می‌دهد.

سینوزیت، به‌خصوص سینوزیت مزمن، از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه تنفسی در کل دنیاست.با شروع سرمای زمستان و سرماخوردگی‌هایی که گاه و بی‌گاه در این فصل گریبان گیر افراد می‌شود، نکته‌هایی که دکتر سید حامد سجادی، متخصص گوش و حلق و بینی درباره سینوزیت بیان می‌کند شنیدنی خواهد بود.

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه ونتیلاتور کلیک کنید

آیا هر سرماخوردگی‌ای منجر به سینوزیت می‌شود؟باید گفت سینوزیت مثل سرماخوردگی است، با این تفاوت که سرماخوردگی بعد از یک هفته خوب می‌شود، ولی سینوزیت خیر. سرماخوردگی‌ای که بعد از 5 الی 6 روز به جای بهتر شدن، بدتر شود، ممکن است نشان دهنده ی عفونت سینوس ها باشد.ما به این عفونت، "سینوزیت حاد" می‌گوییم؛ یعنی بیمار از قبل هیچ مشکلی نداشته و با یک‌بار سرماخوردگی شدید دچار سینوزیت شده ‌است. به‌ طور کلی شمار کمی از سرماخوردگی ‌ها به سینوزیت منجر می‌شوند. یعنی به‌ دنبال سرماخوردگی، در چه مواردی با شک به سینوزیت باید به پزشک مراجعه کرد؟اگر علائم سرماخوردگی بیش از 10 تا 14‌روز طول بکشد یا به‌تدریج بدتر شود؛ با سردرد شدید همراه باشد؛ ورم صورت یا تغییرات چشمی ظاهر شود؛ درد صورت بیش از 2 تا 4 روز باقی بماند؛ تب بالای 38‌ درجه بیشتر از سه روز ادامه یابد؛ ترشحات بینی پس از گذشت 5 تا 7 روز از شروع سرماخوردگی، زرد یا سبز رنگ شود؛ ترشحات، از ابتدای سرماخوردگی زرد یا سبز رنگ باشد و بیش از 7 تا 10 روز ادامه یابد؛ 10 تا 14 روز بعد از برطرف شدن سایر علائم، سرفه همچنان باقی بماند، به‌ویژه اگر خلط دار باشد و گوش درد (به‌ ویژه گوش درد یک طرفه) بیش از یک روز باقی بماند، در این صورت بیمار باید حتما به پزشک مراجعه کند و ممکن است این علائم سینوزیت باشند.

سینوزیت مزمن چطور؟این را هم درباره علائم سینوزیت باید اضافه کنم که اکثر سینوزیت‌ها عارضه بینی دارند. گرفتگی بینی ، آبریزش، گاهی اوقات فشارهای داخل سینوس و حفره‌های صورت، سردرد، از دست دادن حس چشایی و در بیشتر مواقع در اطفال بوی بد دهان ممکن است از علائم سینوزیت باشند.در برخی موارد کاهش حس بویایی و احساس مزه ی بد در گلو همراه با ترشحات چرکی پشت گلو هم وجود دارد و حتی ممکن است فرو بردن ترشحات در کودکان به تهوع و استفراغ منجر شود. اما اگر این علائم بیش از 12 هفته طول بکشند، یعنی بیمار علی ‌رغم داروهایی که استفاده کرده بهبود نیابد، در این صورت سینوزیت او مزمن شده است. سینوزیت حاد متناوب هم داریم؟این هم یکی از انواع دیگر سینوزیت‌هاست؛ به این ترتیب که فرد دچار سینوزیت حاد می‌شود و پس از مصرف دارو نیز بهبود می‌یابد، ولی بعد از سه الی چهار ماه دوباره دچار عفونت سینوس می‌شود که درمان این نوع سینوزیت از انواع دیگر آن مشکل‌تر است.

سردردهای ناشی از سینوزیت را چطور باید از سردردهای میگرنی یا سردردهای معمولی تشخیص داد؟اکثر سینوزیت‌ها سردرد ایجاد نمی‌کنند و سردردهای سینوسی- همان‌هایی که مردم اغلب به این نام از آنها یاد می‌کنند- اغلب میگرن یا سردرد‌های غیرسینوسی هستند و با آنتی‌بیوتیک هم بهبود نمی‌یابند. به‌خصوص سینوزیت مزمن اصلا سردرد ندارد. در سینوزیت حاد نیز اغلب گونه‌های فرد دردناک می‌شود تا سر او. این سردرد‌ها به راحتی با مسکن و با استراحت خوب می‌شوند و اصلا عفونی نیستند.

 

سینوزیت به لوزه سوم هم ربط دارد؟همان طور که سینوزیت سبب گرفتگی و ترشحات بینی می‌شود، لوزه سوم هم علائم مشابهی را آشکار می‌کند. در بسیاری از کودکان این دو مورد را به سختی می‌توان از هم تمییز داد، اما معاینه دقیق پزشک می‌تواند علت اصلی را مشخص کند.لوزه سوم با متوقف کردن خروج ترشحات از پشت بینی، فرد را دچار سینوزیت می‌کند. در سینوزیت نیز خروج ترشحات چرکی از پشت بینی موجب تحریک لوزه سوم و تورم آن می‌شود.

چند درصد از سینوزیت‌های مزمن به جراحی نیاز دارند؟درمان این بیماری معمولا طبی است، یعنی ما ترجیح می‌دهیم کسانی که سینوزیت دارند را جراحی نکنیم، مگر آنکه معالجات غیربالینی آنها غیر‌قابل علاج باشد.به ‌طور متوسط کمتر از یک ‌درصد افرادی که سینوزیت دارند و به پزشک مراجعه می‌کنند، به جراحی نیاز پیدا خواهند کرد؛ یعنی درمان دارویی در اولویت است، اما نکته مهم این است که اگر درمان آنتی‌بیوتیکی کامل نشود، فرد در معرض خطر سینوزیت مزمن قرار می‌گیرد و به همین خاطر باید درمان سینوزیت حاد را به ‌طور کامل طبق دستور پزشک انجام شود.

 

فروش ویژه انواع آمالگاماتور وینکل پلاس

 

برای کودکانی که دچار سینوزیت هستند هم جراحی صورت می‌گیرد؟در سال‌های گذشته برای کودکان زیر 10 ‌سال عمل جراحی صورت می‌گرفت، ولی امروزه به خاطر خطرات، عوارض و سخت بودن عمل جراحی روی کودکان، سعی بر این است که جراحی صورت نگیرد. در افراد زیر 10 سال که سینوزیت دارند، اغلب مشکل لوزه سوم وجود دارد که اگر این لوزه همراه با مصرف اسپری و آنتی‌بیوتیک جراحی شود، بهتر از جراحی سینوس است. ولی اگر فرد تا سن 15 سالگی بهبود نیافت، جراحی می‌شود.

برای قبل و بعد از جراحی چه توصیه‌هایی دارید؟هم قبل و هم بعد از جراحی، فرد باید از آلرژی‌زاها از جمله آلودگی هوا دوری کند. همچنین رطوبت منزل باید بین 30 الی 40 ‌درجه باشد، به‌خصوص در فصل زمستان. آب بدن نیز باید به میزان کافی باشد، در غیر این صورت خلط درون بینی غلیظ و خشک می‌شود و راه سینوس‌ها را می بندد.

کسانی که جراحی نمی‌کنند چطور؟این افراد نیز از طریق آنتی بیوتیک درمان می‌شوند، ولی شست‌وشوی بینی با سرم فیزیولوژی یا آب نمک، دو الی سه بار در روز نیز به این بیماران بسیار کمک می کند.منبع:سلامت نیوز


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/winter-conflict-began.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

تجویز داروهای اپیوئید پس از ترخیص تجویز داروهای افیونی پس از مسمومیت

 

داروهای مخدر حتی پس از مسمومیت (اُوردوز) نیز تجویز میشوند.

محققان دریافتند، تعداد کمی از افراد پس از ترخیص از بیمارستان داروهای ضد اعتیاد دریافت میکنند.

 

 

 

تجویز داروهای اپیوئید پس از ترخیص

 

جهت مشاهده و خرید انواع شیلد محافظ متحرک کلیک کنید

 

محققان می گویند، پس از درمان برای اوردوز داروهای اپیوئید (مخدر)، بسیاری از بیماران همچنان نسخه های مشابه همان داروهایی که نزدیک بود آنها را به کشتن دهند، دریافت می کنند.

به علاوه محققان دانشگاه پیتزبورگ دریافتند که برای تعداد کمی از بیماران اُوردوز داروهای ضد اعتیاد پس از ترخیص از بیمارستان تجویز میشود.

محققان بیش از ۶۰۰۰ نفر را که از اوردوز ناشی از داروهای اپیوئید جان سالم به در بردند، مورد بررسی قرار دادند، داروهای اپیوئید دسته ای از داروها شامل مسکن هایی مانند مورفین و اکسین کونتین (اکسیدوئون)، اپیوئید های مصنوعی مانند فنتانیل و هروئین هستند.

جولی دونوهو گفت: ” ۴۰ درصد از افرادی که دچار مسمویت هروئین شدند و ۶۰ درصد از افرادی که با داروهای تجویزی اپیوئید دچار اوردوز شده اند، طی شش ماه پس از اوردوز، هر نوع دارویی که اولین بار در اوردوز آنها نقش داشت، برای آنان تجویز شد.”.

وی گفت که سیستم مراقبت بهداشتی برای پاسخ دادن به این حوادث تهدید کننده زندگی که به طور نامتناسبی بر جوانان تاثیر می گذارد، سازماندهی نشده است.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، بیش از ۳۳۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۵ از مصرف بیش از حد داروهای اپیوئیدی، از جمله داروهای تجویزی مسکن و هروئین، در سال ۲۰۱۵ جان خود را از دست دادند.

 

فروش ویژه انواع دستگاه اکوکاردیوگرافی وینکل پلاس

 

دونوهو گفت، برای هر مرگ ناشی از اُوردوز، ۳۰ بار اُوردوز به مرگ منتهی نمی شود که هر بار فرصتی برای انجام اوردوز را فراهم می آورد.

یک متخصص گفت که درمان با مواد اعتیاد آور به راحتی در دسترس نیست.

دکتر کوری والر، سخنگوی انجمن آمریکایی داروهای اعتیاد آور، گفت: “ما توانایی پیگیری همه افراد را نداریم، زیرا نیروی کار کمتر از نصف اندازه لازم برای رسیدگی به بحران است.”

وی گفت: “علاوه بر این، پزشکان اغلب از تجویز بیمار خود توسط سیستم پزشکی و یا بیماران خود مطلع نیستند. ”

دونوهو موافق است که تغییرات عمده مورد نیاز است.

 

 

مشخصات و قیمت انواع دیلاتور

 

 

دونوهو پیشنهاد داد: “ما باید ظرفیت درمان را افزایش دهیم تا افرادی که تحت درمان مصرف بیش از حد دارو در بیمارستان ها قرار میگیرند بتوانند درمان اعتیاد را در حالی که در بیمارستان بستری هستند شروع کنند، بدنامی مرتبط با این درمان کاهش یابد و ارائه دهندگان آموزش ببینند که چگونه انگیزه بیماران را به این درمان سوق دهند.”

علاوه بر این، پزشکانی که داروهای ضد درد اپیوئیدی را تجویز می کنند، باید بدانند هنگامی که یک بیمار دچار اُوردوز میشود، چطور بتوانند درمان را تغییر دهند.

دونوهو خاطرنشان کرد: “احتمال زیادی وجود دارد که دیگر انواع درمان ضد درد غیر اعتیاد آور، بیشتر برای بیمارانی که در حال بهبودی اوردوز داروهای غیر مهلک هستند، مناسب باشد.”

برای این مطالعه، دونوهو و همکارانش از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ اطلاعات مربوط به قربانیان برای همه بیماران در سن ۱۲ تا ۶۴ سال با اوردوز هروئین یا تجویز داروهای ضددرد مخدر را مورد استفاده قرار دادند.

محققان بر روی مصرف داروهای مسکن درد تجویزی، مدت زمان و میزان درمان با داروهای بوپرنورفین، متادون یا نالترکسون شش ماه قبل و بعد از اوردوز تمرکز کردند.

 

مشخصات و قیمت انواع فرز الماسه رند شنک طلایی

 

یک سوم از ۶۰۰۰ بیمار از اوردوز هروئین جان سالم به در بردند. محققان دریافتند که میزان داروهای تجویزی مخدر از حدود ۱۱ درصد به ۹ درصد کاهش یافته است. از ۴۰۰۰ نفری که دچار اوردوز داروهای اپیوئیدی تجویزی شده اند، نسخه های تجویز شده از حدود ۳۳ درصد قبل از اوردوز به تدریج به بیش از ۲۸ درصد پس از آن کاهش یافت.

در این میان، تعداد بیمارانی که درمان با داروهای کمکی را دریافت میکنند از ۳۰ به ۳۳ درصد پس از اوردوز هروئین افزایش یافت. یافته ها نشان دادند که این افزایش حتی کمتر از ۱۴ تا ۱۵ درصد پس از اوردوز داروهای ضد درد تجویزی بود.

دونوهو گفت: “به طور متوسط، بیماران در اوایل دهه سوم زندگی خود بودند، سه چهارم آنها سفیدپوست بودند و اکثریت آنها توسط پزشک به داشتن اعتیاد به مواد مخدر تشخیص داده شده بودند.”

والر پزشکان را برای تجویز بیش از حد داروهای اپیوئیدی برای بیمارانی که جراحی انجام داده اند و درد مزمن دارند سرزنش کرد.

وی گفت: “ما اکنون شواهد روشنی داریم که نشان میدهند، مواد مخدر برای تسکین درد مزمن کار اشتباهی است. آسیب آن بیشتر از فایده آن است.”

والر گفت: پس از جراحی، اکثریت قریب به اتفاق بیماران تنها سه تا هفت روز به داروهای ضد درد مخدر نیاز دارند کنند.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی فلزی دو کشو کلیک کنید

وی گفت: “با این حال، به طور متوسط، پزشکان برای دو تا سه هفته دارو مسکن درد می نویسند.”

والر تلاش های دولت برای محدود کردن تعداد قرص های درد که پزشکان می توانند تجویز کنند را تحسین میکند.

وی افزود: “وقتی ما خودمان مراقب نباشیم، بنابراین کسی باید این کار را برای ما انجام دهد.”

این گزارش در ۲۲ آگوست در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد.

مقاله مرتبط: ترک اعتیاد

 

جهت مشاهده و خرید انواع فروش ویژه کلیک کنید

  • Julie Donohue, Ph.D., associate professor, health policy and management, University of Pittsburgh Graduate School of Public Health; Corey Waller, M.D., spokesman, American Society of Addiction Medicine, senior medical director, education and policy, National Center for Complex Health and Social Needs, Camden, N.J.; Aug. 22, 2017, Journal of the American Medical Association
  •  medlineplus
  • HealthDay

منبع تصاویر 

  • medimoon
  • media.npr

 

‏‫‬‬‬


منبع: https://rastineh.com/prescribing-opioid-drugs-after-poisoning/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

عدم تعادل فلورای روده کمبود آنزیم ۵ دلیل کاملا منطقی که چرا سیستم گوارش شما به درستی کار نمی کند!

 

به نظر می رسد که این روزها تقریبا همه افراد مشکلات گوارشی دارند. بیماری کرون، سندروم روده تحریک‌پذیر، سلیاک و ده ها اختلال گوارشی دیگر باعث بوجود آمدن صنعت محصولات بدون قند، بدون گلوتن و بدون مواد لبنی شده اند.

پس به چه دلیل افراد مبتلا به مشکلات گوارشی، اغلب نمی توانند بطورکامل مشکل‌شان را برطرف کنند و مجبورند از یک رژیم غذایی بسیار سخت پیروی کنند یا از عواقب دردناک رنج ببرند؟

 

 

 

عدم تعادل فلورای روده

 

مشخصات و قیمت انواع مچ بند

 

یکی از دلایل اصلی که شما قادر نیستید غذاها را بطور درست هضم کنید، عدم تعادل باکتریایی در سیستم روده‌ای‌تان است. نسبت ایده‌آل برای یک روده با عملکرد مناسب، ۸۵ درصد باکتری خوب به ۱۵ درصد باکتری بد است. وقتی این نسبت برقرار باشد، باکتری های خوب فعال می شوند و می توانند وظیفه‌شان که هضم و جذب نشاسته، فیبر و قندهای خاص است را بدرستی انجام دهند. متاسفانه یک عمر داشتن عادت های غلط مانند استفاده از آنتی بیوتیک ها، شکر، الکل،‌ سموم و غذاهای مانده، تعادل مناسبی که ما برای هضم درست مواد غذایی نیاز داریم را از بین برده است. برای بدست آوردن مجدد تعادل مناسب فلورای روده سعی کنید از مواد غذایی و گیاهان ضدباکتری مانند سیر، پیاز، پونه کوهی، میخک و گردوی سیاه استفاده نمایید. در عین حال مصرف مواد غذایی غنی از پروبیوتیک مانند سبزیجات برگدار سبز و غذاهای تخمیرشده مانند کلم ترش، تمپه و کفیر را فراموش نکنید.

 

 

کمبود آنزیم

آنزیم ها با قادر ساختن بدن های ما به هضم و استفاده درست از تمام مواد مغذی مصرفی، یک نقش کلیدی در سلامتی ما ایفا می کنند. اگر از طریق غذای مصرفیمان ‌نتوانیم آنزیم کافی وارد بدنمان کنیم، بمنظور تولید آنزیم برای تجزیه مواد زائد، فشار بیشتری روی پانکراس وارد می شود که در نهایت می تواند آن را فرسوده کند و در تولید آنزیم های مورد نیاز برای تسهیل روند هضم، ناتوان سازد. برای به حداکثر رساندن تولید آنزیم، اول از همه مصرف مواد غذایی خام و ارگانیک مانند پاپایا، آناناس، گرده زنبور، کفیر و سبزیجات تخمیرشده را افزایش دهید. غذایتان را بطور کامل بجوید تا بخوبی با بزاق که غنی از آنزیم است و به روند پیش‌هضم کمک می کند، ترکیب شود.

گرفتن آب میوه ها، یک راه برای افزایش مقدار آنزیم های سریع‌الجذب به داخل سیستم گوارشی شماست. روش دیگر استفاده از مکمل های آنزیم سیستمیک و گوارشی است.

 

جهت مشاهده و خرید انواع قوزک بند کلیک کنید

 

 

 

کمبود منیزیم

قبلا تصور می شد که منیزیم برای ۳۲۵ فرایند آنزیمی در بدن مورد نیاز است اما با توجه به مطالعات جدید، آن عدد به ۸۰۰ نزدیکتر است. این امر، منیزیم را در فرایند گوارشی بسیار مهم می سازد.

همچنین منیزیم، نقش قابل توجهی در عملکرد مناسب ماهیچه ها دارد، ازجمله آنهایی که در پوشش داخلی دستگاه گوارش شما قرار گرفته اند. کمبود منیزیم باعث می شود که حرکت کرم‌ وار در سیستم گوارش شما کند شود. این مساله مانع حرکت مواد زائد می شود و فرایند گوارش را به تعویق می اندازد.

از مکمل های مایع منیزیم استفاده کنید و مصرف سالادهای غنی از سبزیجات برگدار را فراموش نکنید.

 

مشخصات و قیمت انواع دستگاه CR

 

 

 

استرس

استرس، همه نوع مشکل برای سیستم گوارش شما ایجاد می کند. آن بدنتان را از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف (بعنوان مثال ویتامین های گروه ب و منیزیم) تهی می کند، عضلات شما را سفت می کند، حرکات روده‌ای را کند می سازد و مانع جذب آنزیم ها، پروبیوتیک ها و همچنین سایر مواد مغذی می شود.

از طریق مصرف بابونه، ‌قارچ های دارویی، کفیر و اقداماتی مانند سپاسگزاری، مراقبه و ورزش استرستان را تحت کنترل نگه دارید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع پلایر ارتودنسی کلیک کنید

 

مسمومیت با فلزات سنگین

انواع مختلفی از سموم وجود دارند که می توانند باعث ناراحتی گوارشی شوند. با این حال یکی از بدترین سموم روده به دسته فلزات سنگین تعلق دارد.

فلزات سنگین از راه های مختلفی وارد بدن ما می شوند اما برخی از ورودی های مشکل‌سازتر از طریق واکسیناسیون و آمالگام های جیوه هستند. این سموم نه تنها به عملکرد مناسب کبد، کیسه صفرا و لوزالمعده (ازجمله ترشح صفرا برای تسهیل هضم) صدمه می زنند بلکه باکتری های خوب را نیز از بین برده و به این ترتیب اختلال بیشتری در فرایند گوارش ایجاد می کنند.

سم‌زدایی فلزات سنگین یک فرایند ظریف است که باید توسط یک فرد حرفه‌ای انجام شود اما شما می توانید برای کمک به حذف این سموم از بدنتان، از کلرلا و گشنیز استفاده کنید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع کیف احیا کلیک کنید

 

  • naturalnews

منبع تصاویر 

  • noihirek
  • newbeauty
  • theglobeandmail
  • aboutmeditation
  • livestrong

 

 


منبع: https://rastineh.com/5-perfectly-good-reasons-why-your-digestive-system-isnt-working-properly/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

یک مدیتیشن کوتاه چرخش در حالت نشسته خم شدن در حالت چهار زانو آموزش حرکات یوگا برای خواب راحت

 

 

انجام این حرکات پشت سر هم، قبل از خواب به شما کمک خواهد کرد که آرام شوید و راحت‌تر به خواب بروید.

اگر یک شب‌زنده‌دار هستید که آرزوی سحرخیز شدن دارد، یا کسی که مشکل بی‌خوابی دارد و یا فقط به کمی آرامش قبل از خواب نیاز دارید، چند حرکت آهسته یوگا قبل از به خواب رفتن، به شما کمک خواهد کرد.

این حرکات را که به طور روزمره میتوانید در تخت خود انجام بدهید، به ذهن و بدن شما آرامش می‌دهد، باعث می‌شود خواب آرام و خوبی در طول شب داشته باشید و صبح، شاداب و سرحال از خواب بیدار شوید. به هیچ داروی خواب آوری هم نیاز ندارید.

  • یک مدیتیشن کوتاه

یک مدیتیشن کوتاه

 

جهت مشاهده و خرید انواع چراغ دندانپزشکی کلیک کنید

اول از همه، آماده شوید تا به تخت خوابتان بروید. لباس خوابتان را بپوشید. چراغ‌ها و همچنین تلویزیون و کامپیوتر را خاموش کنید. کتاب‌تان را کنار بگذارید و راحت باشید. به حالت چهارزانو روی تخت بنشینید. اندکی به بالش یا پشت تخت خود تکیه دهید. چشم‌هایتان را ببندید و دست‌ها را روی ران‌هایتان قرار دهید. برای چند دقیقه در همین حالت بمانید و فقط نفس عمیق بکشید. قرار نیست یک مدیتیشن سخت داشته باشید بلکه فقط استراحت کوتاهی است که، به خودتان اجازه می‌دهید به جز نفس کشیدن کار دیگری نکنید.

  • چرخش در حالت نشسته

چرخش در حالت نشسته

 

در همان حالت چهار زانو صاف بنشینید، هوا را وارد ریه‌های خود کنید (دم). حالا همانطور که بالا تنه خود را به سمت چپ می‌چرخانید، بازدم داشته باشید. می‌توانید از لبه‌ی بالای تخت‌تان استفاده کنید و با دست آن را بگیرید تا چرخش‌های آرام تری داشته باشید. در همان حالتی که چرخیده‌اید بمانید و چند نفس عمیق بکشید. حالا همانطور که صورت‌تان را به جلو برمیگردانید بازدم داشته باشید. دوباره هوا را وارد ریه‌های خود کنید و این بار در حالی که به سمت راست می‌چرخید بازدم داشته باشید.

  • خم شدن در حالت چهار زانو

خم شدن در حالت چهار زانو

 

 

مشخصات و قیمت انواع یخچال دارویی

 

در همان حالت چهار زانو، به آرامی از باسن‌تان به جلو خم شوید، دست‌هایتان را صاف به سمت جلو دراز کنید و روی تخت قرار دهید.

برای چند دقیقه در همین حالت بمانید و نفس‌های عمیق بکشید، کشش را در کمر و پشت‌تان احساس کنید.

  • خم شدن به سمت جلو در حالت نشسته

خم شدن به سمت جلو در حالت نشسته

 

به آرامی پاهایتان را به سمت جلو دراز کنید و کمی هم زانوهایتان را خم کنید. هوا را وارد ریه‌های خود کنید و صاف بنشینید. در حالی که بازدم دارید خودتان را به سمت نوک پاهایتان بکشید. تا جایی که لازم است زانوهایتان را خم کنید تا کمرتان صاف باشد. این یک حرکت فوق العاده برای کشش عضلات پشت ران است، اما وقتی هدف نهایی شما یک استراحت آرام و خواب راحت است، به خودتان زیاد فشار نیاورید و کشش را به طور شدید انجام ندهید.

به همان حالت نشسته که پاها به سمت جلو دراز است برگردید و این بار، به آرامی کمرتان را به سمت پا‌ها خم کنید. برای چند دقیقه در همان حالتی که به سمت جلو خم شده‌اید بمانید، نفس‌های عمیق بکشید و کشش را در ستون فقرات خود احساس کنید.

 

مشخصات و قیمت انواع یخچال دارویی

 

  • حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه

حرکت زانو‌ها به سمت قفسه سینه

 

به آرامی به پشت دراز بکشید و سرتان را روی یک بالش قرار دهید. یکی از زانو‌هایتان را بغل کنید و به سمت قفسه سینه خود بکشید، بهتر است از ساق پایتان بگیرید تا بتوانید بیشتر زانو را به سمت خود بکشید. این حرکت باعث کشش در پای دراز شده میشود و عضلات پشت را رها میکند.

بار دیگر این حرکت را با آن یکی پا تکرار کنید.

 

و حالا هر دو زانو را به سمت قفسه سینه خود بکشید و همزمان با دم و بازدم، به آرامی بر روی پشت‌تان به چپ و راست حرکت کنید. حال، پاها را رها کنید و اجازه دهید تمام پشتتان به آرامی روی تخت قرار گیرد.

جهت مشاهده و خرید انواع اتوکلاو کلیک کنید

  • دراز کشیدن در حالی که شست پا را با دست گرفته‌اید

دراز کشیدن در حالی که شست پا را با دست گرفته‌اید

 

هوا را وارد ریه‌های خود کنید و پای راستتان را به سمت سقف بالا ببرید. در همین حالت با دست‌تان هر قسمت از پا را که برایتان راحت است بگیرید ( پشت زانو، نزدیک قوزک پا، یا اگر بدن تان انعطاف پذیری خوبی دارد، انگشت شست پا را بگیرید ). حال، بازدم داشته باشید و پا را در حالی که به آرامی به سمت سر خود حرکت می‌دهید، صاف نگاه دارید. با هر بازدم، اندکی پا را به سرتان نزدیک‌تر کنید، این حرکت کششی را به آرامی با چند دم و بازدم عمیق ادامه دهید و سپس پا‌ها را عوض کنید.

فعلا این حرکات کششی را خیلی آهسته و ملایم انجام دهید.

  • حرکت نوزاد نیمه خوشحال

حرکت نوزاد نیمه خوشحال

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ترکشن کلیک کنید

بار دیگر زانوی راست خود را بغل کنید و در قفسه سینه‌تان جمع کنید. پای راست را خم کنید تا کف پا رو به سقف قرار گیرد. مانند تصویر بالا، با دست راست کف پای‌تان را نگاه دارید و زانویتان را به سمت آرنج بیاورید. در همین حالت، به آرامی چند نفس عمیق بکشید. پاها را عوض کرده و حرکت را تکرار کنید.

  • چرخش در حالت خوابیده

چرخش در حالت خوابیده

 

هوا را وارد ریه‌های خود کنید و زانوی راست را به سمت قفسه سینه جمع کنید. در حالی که بازدم دارید، پایتان را مانند تصویر بالا، به سمت چپ بدنتان بچرخانید. سر خود را به سمت راست برگردانید و دست‌ها را به هر دو طرف باز کنید. می‌توانید دست چپ‌تان را روی زانوی راست بگذارید. در همین حالت، به آرامی چند نفس عمیق بکشید و سپس این حرکت را با پای دیگر تکرار کنید.

  • وضعیت جسد بی‌جان

وضعیت جسد بی‌جان

 

 

فروش ویژه انواع تراکستومی فلزی وینکل پلاس

 

صاف به پشت دراز بکشید. هر دو پا و دست‌ها را به سمت بیرون دراز کنید. اجازه دهید قوزک پاها به سمت بیرون قرار بگیرند و کف دست‌ها رو به بالا باشند. مدتی در همین حالت استراحت کنید. اگر عادت دارید همیشه به پشت بخوابید، راحت باشید و اجازه دهید به خواب روید.

  • یک خواب آرام

یک خواب آرام

حالا میتوانید به پهلو بچرخید و از یک استراحت شبانه خوب لذت ببرید.


منبع: https://www.majalesalamat.com/fitness/workouts/yoga-poses-insomnia/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

 

ارتباط رفتار و حرکات با دروغ گفتن

 

 

چگونه می توانیم از روی حرکات و رفتارهای افراد پی به دروغ گفتن آنان ببریم و بفهمیم دروغ می گویند!

 

 

1- ناهماهنگی

ما انسان ها می توانیم زبانمان را وادار به دروغ گویی کنیم، اما بدنمان را نه؛ چون وقتی دروغ می گوییم، بدنمان با گفته هایمان هماهنگ نمی شود. درواقع بدن ما همیشه راست می گوید؛ مثلا وقتی کسی بخواهد به دروغ به چیزی پاسخ مثبت بدهد، ممکن است سرش هم زمان کمی به عقب برود که این حرکت به معنی «خیر» است.

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی کپسول اکسیژن

 

درحقیقت مغز ما طوری طراحی شده است که تمام واکنش های طبیعی بدن را با هم هماهنگ می کند؛ مثلا اگر کسی به شما گفت که «از دیدنت خیلی خوشحالم»، اما لحظه ای اخم هایش درهم رفت یا بر روی بینی اش چین افتاد، بدانید راست نمی گوید و یا اگر کسی نگاه معنی داری به شما کرد، مجبور نیستید حرفش را باور کنید! یادتان باشد به چشمتان بیشتر از گوشتان اطمینان کنید؛ چون زبان بدن ناخودآگاه اما کلام، خودآگاه است.

همچنین، این ناهماهنگی را می توان میان گفته های خود فرد در زمان های مختلف یا صحبت های او با دیگران، مثلا خانواده اش، مشاهده کرد. حتما شنیده اید که می گویند دروغ گو  کم حافظه است؛ چون فردی که راستش را نمی گوید، مسلما داستانی را از خودش سر هم می کند که ممکن است بعضی قسمت هایش با هم جور نباشند؛ مثلا هیچ کس نمی تواند هر روز عصر به باشگاه ورزشی برود؛ در حالی که ساعت کاری اش 8 تا 21 است!

2- آسمان ریسمان بافتن

وقتی کسی در برابر پرسش های حساس شما از پاسخ های رک و صریح طفره می رود، اجازه دارید به حرفش شک کنید. طفره رفتن می تواند به شکل جواب دادن سوال با سوالی دیگر باشد؛ مثلا در جواب سوال «شما سیگار می کشید؟» می گوید: «این چه سوالی است؟!» یا مثلا در جواب «آیا شما اهل عبادت هستید؟»، می گوید: «چه سوال خوبی پرسیدی! بگذار برایت داستانی را تعریف کنم…». فلسفه بافی هم نوعی طفره رفتن است.

شما فقط یک سوال پرسیدید و او نیم ساعت از این در و آن در می گوید. دست خودش نیست، او می خواهد موضوع اصلی را بپوشاند و ناخواسته آن قدر پرحرفی می کند که موضوع بین حرف ها  گم شود. جواب های دروغ معمولا بسیار طولانی تر از حد طبیعی است و در نهایت هم نمی فهمید بالاخره پاسخ طرف مثبت بود یا منفی؛ مثلا وقتی از طرف مقابلتان درباره وابستگی او به والدینش سوال می کنید و او از مزایای عدم وابستگی می گوید، محترمانه حرفش را قطع کنید، دوباره سوالتان را مطرح کنید و از او جواب مستقیم بخواهید؛ برای مثال بگویید: «فکر کنم منظورم را درست بیان نکردم. منظورم این بود که…»

3- اضطراب و واکنش غیرعادی

جهت مشاهده و خرید انواع سطل پدال دار کلیک کنید

اضطراب نشانه های زیادی دارد. اگرچه این مورد در جلسه آشنایی کاملا طبیعی است، اما وقتی علائم اضطراب فقط زمانی بروز می کند که شما موضوع حساسی را پیش می کشید، خوب چشم و گوشتان را باز کنید. یادتان باشد دروغ گویی با پنهان کاری برای هیچ کس آسان نیست و او هرقدر بخواهد این نشانه ها را پنهان کند، قادر نیست علائم ناخودآگاه نظیر عرق کردن، سرخ شدن یا پریدن رنگ چهره، خشک کردن عرق بالای ابرو قبل از شروع و حین صحبت و… را از نظرها دور کند.

برای فهمیدن این موضوع می توانید بحث و موضوع حساس را به درازا بکشانید و علائم اضطراب و واکنش های جانبی دیگر را بررسی کنید. ممکن است یک پرسش خاص فرد را دچار چنان اضطرابی کند که او دچار خشکی گلو شده و مجبور شود مرتبا آب دهانش را قورت دهد، زیادی لب هایش را زبان بزند و یا دستانش را به هم بمالد.

واکنش شدید هیجانی هم از جمله نشانه های عدم صداقت است؛ مثلا وقتی شما می پرسید «شما قبلا ازدواج نکرده اید؟» و او ناگهان از جا می پرد و با خشم و اعتراض می گوید: «واقعا در مورد من چه فکری کرده اید؟» و بعد شما را به بی ملاحظگی و بی احترامی متهم می کند، بدانید که حتما مسئله ای را پنهان می کند؛ چون می داند که موضوع اصلی تحقیقات محلی پیدا شده است؛ در حالی که شخص صادق از سوال شما فقط می رنجد؛ چرا که به هر حال مطرح کردن این پرسش به این شکل کار جالبی نیست!

4- پنهان شدن

پشت راست، سربالا، نگاه مستقیم و حالت بدن باز و راحت از نشانه های صداقت است؛ بنابراین اگر خواستگار شما طوری نشسته است که احساس می کنید می خواهد در زمین فرو برود، یعنی حالت بدنش کاملا بسته، دست ها به بدن چپسبیده، پاها قلاب شده، پشت خمیده و سر پایین است، احتمالا یا دارد از خجالت آب می شود یا دروغ می گوید، البته خجالت تا حدی طبیعی است اما برای کشف بی صداقتی طرف مقابل نیاز به نشانه های بیشتری دارید: فرد دروغ گو شاید ناخودآگاه موانعی را بین خود و شما بگذارد؛ مثلا گوشی، خودکار، کتاب، ظرف میوه یا هر چیز دیگری که دم دستش باشد؛ چرا که این حفاظ نمادین به او احساس امنیت بیشتری می دهد.

اگر می خواهید صداقت یا بی صداقتی او را بفهمید، موانع را بردارید. با او رودررو شوید و واکنش هایش را زیرنظر بگیرید. کف دست مورد دیگری است که می تواند برای شما نشانه صداقت باشد؛ زیرا شما هرگز کف دست فردی را که در حال دروغ گفتن است، نمی بینید. اگر به محض پرسیدن سوالی، دست های شخص به پشت برگردد یا در جیب یا در پشتش پنهان شود، بدانید این همان لحظه حساسی است که شاید سرنوشتتان را عوض کند. یکی از نشانه های فرد دروغ گو، پایین رفتن لحن صداست. او عادی حرف می زند، اما در یکی دو جمله خاص صدایش انگار از ته گلو در می آید؛ نگته را گرفتید؟ ما انسان ها به ندرت می توانیم با صدای بلند و اعتماد به نفس بالا دروغ ببافیم.

جهت مشاهده و خرید انواع سرنگ کلیک کنید

ایران مطلب


منبع: https://www.hidoctor.ir/98125_%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d8%ad%d8%b1%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%ba-%da%af%d9%81%d8%aa%d9%86.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

همه چیز درباره آزمایش اعتیاد در منزل همه چیز درباره آزمایش اعتیاد در منزل

 

همه چیز درباره آزمایش اعتیاد در منزل

ما باید درک کنیم انسان می تواند خطاها و اشتباهات زیادی مرتکب شود 

 

آزمایش اعتیاد در منزل:

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که این تست برای تشخیص اعتیاد فرد به کار می رود که در پی آن ابتدا برای خود فرد کمک کننده است و بعد از آن برای خانواده و نزدیکان فرد؛ در نهایت این موضوع جامعه و کشور را نیز در بر می گیرد و سبب سلامت هر چه بیشتر در جامعه می گردد.

این موضوع سبب شده تا فرد دیگر از طرف جامعه طرد نشود و انگ صفات بد اعتیاد به او نخورد. ما باید دیدگاه خود را نسبت به افراد معتاد به طور کامل تغییر دهیم و آن ها را بیمارانی تصور کنیم که نیاز مبرم به محبت و توجه دارند و نه افراد یاغی که جامعه را به فساد و تباهی کشیده اند و هیچگونه مقام و مشروعیتی در دنیا ندارند. 

 

فروش ویژه انواع تخت تیلت الکتریکی وینکل پلاس

 

 

ما باید درک کنیم انسان می تواند خطاها و اشتباهات زیادی مرتکب شود و این اشتباهات را مختص به موقعیت افراد بدانیم. بعضی افراد حالا چه خواسته و چه نخواسته می توانند درگیر اعتیاد شوند. متاسفانه اعتیاد به سمت و سویی رفته که فرصت یک اشتباه بیشتر به ما نمی دهد و وقتی یکبار مرتکب شدی، دیگر رهایت نمی کند. 

 

عوامل متعددی از جمله بیکاری، نبود سرگرمی، مشکلات خانوادگی، کمبود محبت و ... می تواند موجب اعتیاد فرد به مواد مخدر شود. هیچ معتادی دوست ندارد جامعه به چشم یک سربار یا عضو هنجارشکن به او بنگرد؛ آن ها مانند هر فرد دیگری در جامعه دارای شخصیت و احترام هستند و می تواند در صورت ایجاد فرصت، به عضوی فعال و مفید در جامعه تبدیل شود.  در ادامه مقاله به آزمایش های عدم اعتیاد می پردازیم: 

 

 نحوه انجام آزمایش اعتیاد در منزل

 

فروش ویژه انواع تب سنج دیجیتال وینکل پلاس

 

 

آزمایش های عدم اعتیاد :

آزمایش اعتیاد برای مواردی از جمله: ازدواج، موارد استخدام، گرفتن گواهینامه، تمدید آن برای رانندگان، موارد بررسی بعد از ترک، روند درمان یا چک کردن فرد برای وجود سم توسط خود فرد یا خانواده فرد انجام می شود. بسته به نیاز فرد یا شرایط، روش های متعدد آزمایشگاهی وجود دارد. اکنون به طور خلاصه به توضیح این روش ها می پردازیم.

 

برای تشخیص مواد شیمیایی مصرفی تغییر دهنده خلق در یک فرد راه های بسیار متعددی وجود دارد که هر کدام با استفاده از تغییرات فیزیولوژیک مانند: تغیر سایز مردمک، سرخی چشم، زبان، تغیر رنگ صورت و ...یا استفاده از انواع آزمایشات پزشکی مثل: آنالیز خون، آنالیز بزاق، آنالیز ادرار و ...انجام می گردد. یقینا هر یک از این روش ها عیب ها و محاسن خاص مربوط به خود را دارند. اغلب این راه ها تخصصی و طولانی هستند و هر کدام ، پیچیدگی خاص خود را دارند و حتما باید یک متخصص آن ها را تحلیل کند. 

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی لاپاراسکوپ کلیک کنید

 

ساده ترین روش آزمایش اعتیاد در منزل :

اما آیا یک راه ساده تر برای حل این موضوع وجود دارد؟ اکنون قصد داریم یکی از ارزان ترین و مطمئن ترین راه های تشخیص اعتیاد را به شما عزیزان معرفی کنیم. برای درک بهتر در ابتدا لازم است به طور مختصر درباره کیت ها صحبت کنیم. روش کار نیز بسیار آسان است.

 

کافی است کمی از ادرار فرد مورد آزمایش را درون این کیت ها بریزیم و منتظر بمانیم. مواد شیمایی موجود در این کیت ها با ادرار فرد ترکیب شود. در مواردی که رنگ کیت به طرز خاصی تغییر کند، می توان نشان دهنده وجود یا عدم وجود ماده خاصی در بدن باشد. به این صورت به راحتی می توان اعتیاد را در فرد تشخیص داد.

 

البته لازم به ذکر است که برای هر ماده خاص نظیر: الکل، مورفین، آمفتامین، حشیش و ... کیت مخصوص به خود وجود دارد. برعکس این روش وجود ندارد یعنی نمی توان برای تشخیص مثلا شیشه از کیت مورفین استفاده کرد. البته کیت هایی نیز هستند که چند نوع ماده مخدر را به طور همزمان تشخیص دهند. 

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تک شکن

 

کیت های سه کاره یا شش کاره نیز موجود هستند اما یقینا به همان اندازه نیز گران هستند.اکنون عکسی از کیت امفتامین که برای تشخیص مصرف شیشه مورد استفاده است را می بینیم.

 

 کیت امفتامین که برای تشخیص مصرف شیشه مورد استفاده است

 

چگونگی نحوه انجام "آزمایش اعتیاد در منزل":

1- تهیه کیت

 

فروش ویژه انواع لایت کیور وینکل پلاس

 

دسترسی به این کیت ها آسان است و در انواع داروخانه ها و فروشگاه های لوازم پزشکی موجود هستند.

2- یک عدد لیوان یک بار مصرف تمیز

3- تهیه نمونه ادرار

این قسمت یکی از سخت ترین قسمت هاست. بیشتر افرادی که مواد مصرف می کنند در تغییر دادن آزمایش خود خبره هستند. به همین دلیل برای اطمینان از درستی آزمایش باید به موارد زیر توجه کنید:

• باید دقت شود که فرد در نمونه ادرار خود چیز دیگری اضافه نکند: مثل آب، مایع دستشویی و ...

• دقت شود که نمونه مربوط به خود فرد باشد( نزد شما نمونه گرفته شود و شما شاهد باشید)

 

فروش ویژه انواع کمد کنار تخت وینکل پلاس

 

• به فرد مورد آزمایش از قبل اطلاع ندهید و بگذارید تا به صورت ناگهانی و کاملا غیر منتظره در انجام عمل قرار گیرد.

• اطمینان حاصل کنید که فرد قبل از آزمایش دارویی مصرف نکرده باشد.

 

در این مرحله باید نوار کاغذی را از سمتی که فلش دارد، درون آزمایش قرار دهید:

بعد از گذشت چند دقیقه روی کیت نوار های قرمز رنگی پدید می آید که بنا به محل یا تعداد آن ها می توان به اعتیاد یا عدم اعتیاد فرد پی برد. 

اولین و بهترین حالت پدید آمده از نوار، حالت دو نوار قرمز رنگ است که نشان دهنده منفی بودن آزمایش یا همان عدم وجود ماده ای خاص در بدن است. به این معنی که فرد در سلامت است. یا اینکه فرد در 72 ساعت گذشته از هیچگونه ماده مخدری استفاده نکرده است. 

 

مشخصات و قیمت انواع فشارسنج عقربه ای

 

حالت بعدی زمانی است که تنها یک خط قرمز رنگ پدید این به معنی مثبت بودن آزمایش است یعنی فرد در بدن خود ماده ای خاص دارد که می تواند مخدر باشد. ( البته که باید توجه داشته باشید که بسیاری از داروها می تواند موجب مثبت شدن آزمایش شوند)

 

حالت بعدی روشن شدن یک خط پایینی درون کیت یا روشن نشدن هیچ خطی بر روی آن است که این به معنی مشکوک بودن فرد است. دلایل زیادی می تواند موجب مشکوک شدن آزمایش فرد شود مثل: وجود مواد خارجی در نمونه، مصرف برخی داروهای خاص، فاسد بودن کیت، وجود آب در نمونه، سپری شدن مدتی بیش از 72 ساعت از مصرف و... می تواند باعث آن باشد.

 

فقط در صورتی اقدام به آزمایش کنید که به رفتار فرد مشکوک شده باشید

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع فشارسنج کلیک کنید

 

نکات مهم در آزمایش اعتیاد :

فقط در صورتی اقدام به آزمایش کنید که به رفتار فرد مشکوک شده باشید. یعنی نشانه های دیگر مصرف در فرد دیده باشید. چون این آزمایش و انجام آن به خودی خود موجب بی اعتمادی می شود و می تواند صدمات جدی را در رابطه شما و فرد ایجاد کند. همچنین صدمات جدی به اعتماد به نفس او نیز وارد می کند.

 

اگر آزمایش مثبت باشد این احتمال را در نظر داشته باشید که ممکن است مصرف برخی داروهای درمانی منجر به آن شده باشد. برای اطمینان به انجام آزمایش های تخصصی روی آورید.

 

اگر پس از انجام کلیه این آزمایشات مطمئن شدید فرد معتاد به مواد مخدر است قبل از هر اقدامی نظیر کتک کاری، طرد کردن، زندانی کردن در منزل و ...حتما با یک متخصص ترک اعتیاد یا مرکز ترک اعتیاد ارتباط برقرار کرده و مشورت بگیرید. 

 

فروش ویژه انواع تخت لاغری و ژل و بوتاکس وینکل پلاس

 

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

 


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/home-addiction02-testing.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

چگونه دچار توهم می‌شوید؟ شنیدن صداها دیدن چیزها توهم ها را بیشتر بشناسید

 

 

در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم شما را با توهم بیشتر آشنا کنیم. توهم فقط به معنای دیدن چیزهایی که واقعا وجود ندارند، نیست. بلکه توهم می تواند لمس یا حتی بوییدن چیزی باشد که اصلا وجود ندارد. توهم می تواند به علت یک بیماری روانی اسکیزوفرنی یا یک مشکل در سیستم عصبی مانند بیماری پارکینسون باشد.

 

اگر شما یا یکی از عزیزان شما دچار توهم هستید باید به یک پزشک مراجعه کنید. می‌توانید با استفاده از درمانی‌هایی توهم خود را کنترل کنید، اما کنترل توهم بیشتر به این مهم بستگی دارد که چه چیزی عامل توهم است.

چگونه دچار توهم می‌شوید؟

شنیدن صداها

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی بیهوشی کلیک کنید

 

پزشک شما ممکن است که این نوع از توهم را «توهم شنیداری» بنامد. در اثر این توهم این احساس در شما شکل می‌گیرید که از درون یا بیرون ذهن شما صداهایی در حال خارج شدن هستند. ممکن است که این توهم شنیداری به‌گونه‌ای باشد که این صداها در حال صحبت با یکدیگر یا در حال بیان انجام چیزی به شما هستند.

دیدن چیزها

به این نوع از توهم «توهم بصری» می‌گویند. برای مثال، ممکن است که حشراتی را روی صورت خود یا شخص دیگری ببینید که در حال خزیدن هستند. بعضی از اوقات این توهم‌ها به‌مانند درخششی از نور هستند. یک نوع نادر از حمله صرع به نام «پس‌سری» (Occipital) می‌تواند موجب این شود که فرد نقطه‌ها یا شکل‌های به رنگ روشن ببیند.

بوییدن چیزها

به این نوع از توهم «توهم بویایی» می‌گویند. در اثر این توهم ممکن است فکر کنید که از یک‌چیز موجود در اطراف شما بویی در حال پخش شدن است یا این احساس را دارید که از بدن شما بویی در حال پخش شدن در هوا است.

چشیدن چیزها

 

فروش ویژه انواع ژل وینکل پلاس

 

به این نوع از توهم «توهم چشایی» می‌گویند. ممکن است در صورت خوردن یا چشیدن چیزی این احساس را پیدا کنید که آن چیز مزه عجیب‌وغریبی دارد.

احساس کردن چیزها

پزشک‌ها به این نوع از توهم «توهم لامسه‌ای» می‌گویند. در اثر این توهم ممکن است که این احساس در شما شکل بگیرد که فردی در حال قلقلک دادن شما است، درحالی‌که هیچ‌کس دوروبرتان نیست. یا ممکن است این احساس در شما شکل بگیرد که حشرات روی یا زیر پوست شما در حال خزیدن هستند. علاوه بر این، ممکن است وزش باد گرمی را روی صورت خود حس کنید که واقعی نیست.

چه چیزی باعث توهم می‌شود؟

اسکیزوفرنی

بیش از 70 درصد افراد مبتلابه این بیماری دچار توهم‌های بصری هستند و 69 تا 90 درصد آن‌ها صداهایی را نیز می‌شنوند. اما بعضی از آن‌ها ممکن است چیزهایی را ببویند یا بچشند که واقعی نیستند.

 

فروش ویژه انواع تخت ماساژ هلالی وینکل پلاس

 

بیماری پارکینسون

بیش از نیمی از افراد مبتلابه این بیماری گاهی از اوقات چیزهایی را می‌بینند که واقعا وجود ندارند.

بیماری آلزایمر و دیگر انواع زوال عقل

این بیماری‌ها باعث تغییراتی در مغز می‌شوند که می‌توانند موجب توهم‌ها شوند. احتمال وقوع این توهم‌ها زمانی بیشتر است که بیماری در مراحل پیشرفته قرارگرفته است.

میگرن‌ها

حدود یک‌سوم از افراد مبتلابه این نوع سردرد یک نوع توهم بصری به نام «هاله» ((aura دارند. این نوع از توهم به‌مانند یک هلال چندرنگ از نور است.

جهت مشاهده و خرید انواع تخته ستون فقرات بلند کلیک کنید

تومور مغزی

بسته به اینکه این تومور در کجای مغز قرار دارد می‌تواند باعث انواع مختلفی از توهم‌ها شود. اگر این تومور در ناحیه‌ای از مغز قرار دارد که مربوط به بینایی است، ممکن است چیزهایی را ببینید که واقعی نیستند. علاوه بر این، ممکن است نقاط یا شکل‌های نوری را ببینید. تومورهایی که در دیگر بخش‌های مغز وجود دارند می‌توانند موجب توهمات بویایی یا چشایی شوند.

سندروم چالرز بونت

این بیماری می‌تواند در افراد مبتلابه مشکلات بینایی همچون دژنراسیون ماکولا، آب‌سیاه یا آب مروارید این احساس را به وجود آورد که در حال دیدن چیزهایی هستند، درحالی‌که چنین چیزهایی وجود ندارند. در ابتدا ممکن است فکر کنید که چنین چیزی یک توهم نیست، اما درنهایت درمی‌یابید که دچار توهم بینایی شده‌اید.

صرع

حمله‌ای که همراه با صرع باشد بیشتر فرد را در معرض توهم‌ها قرار می‌دهد. این نوع از توهم‌ها بستگی به این دارند که حمله صرع کدام بخش از مغز شمارا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی مانیتورینگ

 

 

درمان توهم چیست؟

در ابتدا، پزشک شما باید دریابد که چه چیزی باعث توهم‌های شما می‌شود. او از سابقه پزشکی شما مطلع می‌شود و معاینه فیزیکی روی شما انجام می‌دهد. علاوه بر این، در مورد علائم شما نیز سوال‌هایی را می‌پرسد. ممکن است که برای شناسایی مشکل خود نیاز به آزمایش‌هایی نیز داشته باشید. برای مثال، الکتروانسفالوگرام (electroencephalogram;EEG) برای بررسی الگوهای غیرمعمول فعالیت الکتریکی در مغز انجام می‌گیرد. این آزمایش می‌تواند نشان دهد که توهم‌های شما به دلیل حمله‌ها هستند یا خیر. علاوه بر این، ممکن است به انجام تست MRI نیاز داشته باشید که از مغناطیس‌های قدرتمند و امواج رادیویی برای تصویربرداری از ساختارهای درون بدن استفاده می‌کند. با استفاده از این آزمایش می‌توان دریافت که آیا یک تومور مغزی یا چیز دیگر باعث توهم‌های شما شده است یا خیر. پزشک شما می‌تواند در صورت یافتن دلیل توهم برای درمان آن اقدام کند. این درمان‌ها شامل موارد زیر هستند: • داروهای مربوط به بیماری اسکیزوفرنی یا بیماری‌های زوال عقل همچون بیماری آلزایمر • داروهای ضد حمله صرع برای درمان صرع • درمان دژنراسیون ماکولا، آب‌سیاه و آب‌مروارید • داروهایی همچون تریپتان‌ها (Triptans)، بتا بلاکرها (Beta-blockers) و ضد تشنج‌ها برای افراد مبتلابه میگرن‌ پزشک شما ممکن است داروی پیماوانسرین (pimavanserin) با نام تجاری نوپلازید (Nuplazid) را تجویز کند. این دارو در درمان توهم‌ها و وهم‌های مرتبط با روان‌پریشی موثر بوده است که در بعضی از افراد مبتلابه پارکینسون رخ می‌دهند. ملاقات با روان‌درمانگرها نیز می‌تواند به درمان توهم‌ها کمک کند. برای مثال، درمان شناختی رفتاری که روی تغییرات تفکر و رفتار تمرکز می‌کند به فرد کمک می‌کند تا علائم خود را بهتر مدیریت کند.

منبع: سپید آنلاین


منبع: https://www.hidoctor.ir/275361_%d8%aa%d9%88%d9%87%d9%85-%d9%87%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%af.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

از کجا متوجه شویم حمله قلبی خاموش داشته ایم؟ از کجا متوجه شویم حمله قلبی خاموش داشته ایم؟

 

از کجا متوجه شویم حمله قلبی خاموش داشته ایم؟

حمله قلبی چه علائم آن  آشکار باشد و چه نباشد شرایطی جدی محسوب می شود

 

حمله قلبی شرایطی است که احتمالا فکر نمی کنید بدون بروز هیچ نشانه و علائمی آن را تجربه کنید. اما این امکان وجود دارد و حتی از آن چیزی که شاید فکرش را بکنید شایع‌تر است.

 

این شرایط به نام حمله قلبی خاموش شناخته می شود. این نوع از حمله قلبی می تواند برای هر فردی رخ دهد، اما ابتلا به دیابت این احتمال را هرچه بیشتر افزایش می دهد. طی یک حمله قلبی خاموش ممکن است متوجه هیچ چیزی نشوید و یا آن را به صورت خفیف، به عنوان مثال، همانند سوزش سردل یا دردی عجیب و مبهم احساس کنید. این شرایط ممکن است آنقدر جزئی به نظر برسد که آن را نادیده گرفته و فکر کنید که بخشی از روند افزایش سن و پیری محسوب می شود.

جهت مشاهده و خرید انواع یخچال نگهداري دارو کلیک کنید

 

اما حمله قلبی چه علائم آن را آشکار باشد و چه نباشد، شرایطی جدی و خطرناک محسوب می شود. در همین راستا چکاپ های منظم از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

 

چگونه می تواند خاموش باشد؟یکی از اثرات شایع دیابت نوعی آسیب عصبی به نام نوروپاتی است. به طور معمول این آسیب موجب مشکلاتی مانند بی حسی، احساس سوزن سوزن شدن، یا ضعف در دست ها و پاها می شود. اما نوروپاتی در همینجا متوقف نمی شود.

 

افراد مبتلا به دیابت ممکن است آسیب دیدن اعصابی که به قلب، مثانه، و رگ های خونی منتهی می شوند را تجربه کنند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد، فرد ممکن است نشانه های هشدار دهنده مانند درد و ناراحتی را احساس نکند.

جهت مشاهده و خرید انواع یخچال نگهداري دارو کلیک کنید

از این رو، طی یک حمله قلبی که در حالت عادی می تواند دردی شدید در قفسه سینه، بازوها، یا فک ایجاد کند، بیمار ممکن است متوجه هیچ چیزی نشود. اما آسیب رخ می دهد و پیامدهای خطرناک حمله قلبی خاموش واقعی هستند.

 

عرق سرد ناگهانی یا خیس شدن دست ها بدون هیچ دلیلی از علائم حمله قلب خاموش است

 

نشانه های آسیب عصبیشما می توانید با نظارت دقیق و بررسی احتمال آسیب عصبی به محافظت از خود کمک کنید. اگر این شرایط زود شناسایی شود، ممکن است در کند کردن روند آن موفق باشید.

از جمله نشانه های احتمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مشخصات و قیمت انواع ترازوی دیجیتال

 

احساس سرگیجه یا غش کردن هنگام برخاستن از جای خوددشواری در انجام کارها حتی ورزش سبکمشکلات در دفع ادرارمشکلات جنسی مانند کاهش میل جنسی کمتعریق بیش از حد معمول یا عدم تعریقدشواری در گوارش غذا، مانند بروز نفخ و ناراحتی معده

 

نشانه های حملات قلبی خاموشبرخی افراد متوجه هیچ چیزی نمی شوند. حتی اگر با نشانه ای مواجه شوید، ممکن است خفیف بوده و به سرعت از بین برود. پس از حمله قلبی خاموش نیز ممکن است احساس کاملا خوبی داشته باشید.این امکان وجود دارد مقداری درد، فشار، یا انقباض را در مرکز سینه به جای سمت چپ آن احساس کنید. این شرایط ممکن است همانند یک سوء هاضمه بی اهمیت به نظر برسد، اما اگر از بین نرود می تواند از مشکلی بزرگتر حکایت داشته باشد.

 

از دیگر نشانه هایی که ممکن است با آنها مواجه شوید می توان به موارد زیر اشاره کرد:عرق سرد ناگهانی یا خیس شدن دست ها بدون هیچ دلیلیاحساس سبکی سراحساس خستگی بدون هیچ دلیلیسوزش سردلدرد در فک، گردن، یا بازوی چپ (به ویژه در زنان شایع است)ناراحتی معدهتنگی نفس، حتی زمانی که کار خاصی انجام نمی دهید

اگر با هر یک از این علائم مواجه شدید مراجعه به پزشک در کمترین زمان ممکن بهترین گزینه است.

 

فروش ویژه انواع واکر ساده وینکل پلاس

 

 

شما باید حمله قلبی خاموش را به اندازه حملات قلبی دارای علائم آشکار جدی بگیرید

 

از کجا متوجه شویم که حمله قلبی خاموش داشته ایم؟این تشخیص می تواند چالش برانگیز باشد. در برخی موارد، با برخی علائم پس از حمله قلبی مواجه می شوید که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:احساس خستگی شدیدسوزش سردل که از بین نمی رودتورم در پاهادشواری در تنفس در شرایطی که سابقه تجربه چنین شرایطی را نداشته اید

 

در مواقع دیگر، تنها به صورت اتفاقی متوجه می شوید که یک حمله قلبی خاموش را تجربه کرده اید. شما ممکن است چند ماه بعد به پزشک مراجعه کرده و آزمایش هایی انجام دهید که بروز حمله قلبی را نشان می دهند.

 

مشخصات و قیمت انواع دستکش نیتریل

 

 

پزشک می تواند چند کار برای بررسی نشانه هایی که پیش‌تر داشته اید را انجام دهد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:آزمایش خون برای بررسی پروتئین هایی خاص که قلب در زمان تجربه آسیب تولید می کند.الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب که سیگنال های الکتریکی در قلب شما را بررسی می کند.اکوکاردیوگرام که نوعی تصویربرداری فراصوت بوده و وضعیت قلب را نشان می دهد.

 

آسیب در کمین استشما باید حمله قلبی خاموش را به اندازه حملات قلبی دارای علائم آشکار جدی بگیرید. این شرایط می تواند به قلب صدمه زده و آسیب هایی را بر جای بگذارد. این شرایط می تواند بر سطح عملکرد قلب اثرگذار باشد.

 

افزون بر این، اگر نمی دانید که حمله قلبی خاموش داشته اید، نمی توانید برای درمان آن اقدام کنید. حتی اگر پس از وقوع حمله احساس خوبی دارید، همچنان با چالشی بزرگ مواجه هستید. بدون مراقبت و درمان مناسب، احتمال تجربه حملات قلبی بعدی با شدت بیشتر افزایش می یابد. این به تنهایی می تواند زندگی فرد را در معرض خطر قرار دهد و احتمال ابتلا به مشکلات جدی دیگر مانند نارسایی قلبی را نیز افزایش می دهد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت بیمارستانی دو موتور کلیک کنید

 

 

منبع:salamatnews.com


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/stroke-heart2-attack.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

خشکی پوست در پاییز

 

یک متخصص پوست و زیبایی عنوان کرد: در یک سانتی متر پوست، ۱۲ متر عصب و چهار متر رگ و مویرگ وجود دارد که نیاز به تغذیه و آبرسانی دائم دارند. هوای خشک پاییزی موجب جذب رطوبت سطح پوست شده و مانند آنچه که برای ساکنین صحرا اتفاق می‌افتد ممکن است در این فصل برای هر فردی اتفاق بیفتد.

 

دکتر زهرا رمضانی در گفت وگو ایسنا، با اشاره به اینکه با آغاز فصل پاییز، هوا خشک و سرد خواهد شد و مشکل خشک شدن پوست که تحت تاثیر هوای این فصل به وجود می‌آید شایع می‌شود، اظهار کرد: پوست به دلیل خشکی هوا ترک خورده و منظره‌ای شبیه به بستر رودخانه‌ای خشک پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه فقدان آب اصلی ترین عامل در ترک پوست است، گفت: این فرآیند زمانی آغاز می شود که سطح پوست رطوبت خود را از دست داده و خشک شود و پوستی که رطوبت خود را از دست دهد ترد و شکننده خواهد شد و ترک می خورد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که با مواد جاذب رطوبت نظیر خاک، آب و صابون کار می کنند به سرعت دچار ترک برداشتن پوست می شوند، تصریح کرد: رطوبت در پی رویارویی با مواد محرکی نظیر پاک کننده‌ها، عطر، لوسیون، الکل و استون از بین می رود و همچنین رنگ‌ها و حلال‌ها نیز اثر مشابهی دارند که باید در هنگام استفاده از آنها دقت داشته باشند که از دستکش استفاده کنند.

این متخصص با ذکر این نکته که دست‌ها و پاها شایع‌ترین نقاط بروز ترک‌های پوستی هستند، ادامه داد: این اتفاق می‌تواند برای هر قسمت از پوست رخ دهد، بویژه پوست ظریف روی ساق پا، پیشانی و گونه‌ها. خوشبختانه صرف نظر از محل ضایعه می‌توان بر این مشکل فایق آمد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ICU – CCU الکتریکی کلیک کنید

 

رمضانی اولین اقدام در مقابله با ترک پوست را مرطوب کردن آن دانست و گفت: رطوبت نقاط ترک خورده را باید به وسیله مواد نگهدارنده رطوبت حفظ کرد، این مواد رطوبت را به طرف پوست جذب می کنند و آن را در محل نگاه می دارند.

وی با بیان اینکه برخورد زیاد با آب چربی را از سطح پوست می‌زداید و موجب خشکی بیشتر پوست می‌شود، اظهار داشت: باید سعی کرد تا به مدت کوتاهی حمام کرد تا از خشکی پوست بتوان کاست.

این متخصص با تأکید بر اینکه در ترک‌های عمیق‌تر نباید از مرطوب کننده استفاده کرد، گفت: در صورت نیاز باید در مورد ترک‌های عمیق‌تر به پزشک مراجعه کرد و پس از آن ترک‌های شدیدتر را به مدت پنج دقیقه در آب گرم قرار داد تا نرم شود و سپس آن را با پماد و یا لوسیونی شبیه گلیسیرین، اوسرین و وازلین پوشاند تا رطوبت را در آن حبس کرد.

وی ادامه داد: افراد باید از به کارگیری آب داغ بپرهیزند و سعی کنند از صابون‌هایی با پایه چرب، اوسرین و یا ماده ای بنام ستافیل برای این کار استفاده کنند. همچنین پس از شستشو بر روی دستها پماد و یا لوسیون بمالند و برای درمان خشکی پوست از ماسکی استفاده کنند که روی پوست مرطوب بماند.

رمضانی با بیان اینکه اگر آب بدن شما کاهش یابد در تشدید خشکی پوست موثر است، توصیه کرد: افراد برای جبران کاهش آب بدن خود، آب بیشتری مصرف نمایند و حداقل روزانه دو لیتر مایعات مصرف نمایند همچنین از خوردن مواد غذایی تند، قهوه و الکل خودداری نمایند. استفاده از لباسهایی با جنس کتان ونخی سبب می‌شود تا از خارش و خشکی پوست جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه پاشنه‌های ترک‌خورده و دردناک از مشکلات شایع پاییز است، افزود: ترک‌خوردگی پوست پاشنه به علت خشکی پوست ایجاد می‌شود که پینه‌ بستن پاها معمولا مشکل را بدتر می‌کند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه CR کلیک کنید

 

این متخصص ادامه داد: در بسیاری از موارد خشکی پا می‌تواند باعث ایجاد عفونت یا درد هنگام راه‌ رفتن ‌شود، لذا باید قسمت‌های ترک‌ خورده پوست پاشنه را با وازلین نرم و آن را با یک جوراب و یا پوشش پلاستیکی پوشانید.

رمضانی در پایان با بیان اینکه بسیاری از پوست‌ها مستعد ترک خوردن هستند، خاطرنشان کرد: کرم‌ها یا لوسیون‌های حاوی اوره و یا آلفاهیدروکسی اسید برای پوست‌های خشک بسیار مفید هستند چرا که این مواد در صورتی که مرتب استفاده شوند موجب تسریع التیام ترک‌ها و پیشگیری از بروز مجدد آنها خواهند شد.

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه


منبع: https://rastineh.com/%d8%ae%d8%b4%da%a9%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%b2/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

عفونت کرمک چیست؟ کرمک ها به چه شکل اند؟ آیا عفونت کرمک برای کودکان مضر است؟ عفونت کرمک چیست؟ علائم، درمان و پیشگیری از کرمک در کودکان

 

در مورد عفونت کرمک چه می دانید؟ آیا با علائم این بیماری در کودکان آشنایی دارید؟ آیا فرزند شما به علت خارش مکرر مقعد، بی قرار است؟ این مهم، می تواند ناشی از عفونت کرمک اطراف مقعد باشد. کرمک در کودکان بسیار شایع است اما به راحتی با مصرف داروهای خوراکی و موضعی می تواند درمان شود. کرمک در کودکان، معمولا به سبب کمبود بهداشت اتفاق می افتد. این مقاله از بخش سلامت کودک و بیماری های دکتر سلام پیرامون کرمک، علل، علائم، درمان های خانگی و پیش گیری از این مشکل در کودکان، اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهد.

عفونت کرمک چیست؟

عفونت کرمک، اغلب در روده کودکان خردسال بین پنج تا ده سال دیده می شود. کرمک ها، بسیار کوچکند اما با چشم غیر مسلح نیز قابل رویت اند. آن ها داخل روده بزرگ انسان زندگی می کنند و با تخم گذاری کرم های ماده در طول شب، تکثیر می شوند. بنابراین خارش کودک، طی زمان خواب، به بیشترین میزان خود می رسد.

 

 

کرمک ها به چه شکل اند؟

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی پنج کشو کلیک کنید

کرمک ها شبیه به قطعات کوچک نخ دندان یا نخ پنبه ی سفید هستند. از این رو، به عنوان کرم های نخی یا سنجاقی نیز نام گذاری می شوند. کرمک ها حدود نیم اینچ اند و ساختار ژله مانندی دارند.

آیا عفونت کرمک برای کودکان مضر است؟

خیر، کرم ها برای کودکان آسیبی نمی رسانند و یا زندگی آن ها را تهدید نمی کنند. عفونت ناشی از کرمک، تنها باعث خارش و شب بیداری می شود. اما همواره توصیه ما بر این است که احتیاط کنید و به دنبال مشاوره تخصصی باشید.

داروهای مختلفی برای درمان عفونت کرمک موجودند. مراجعه به یک پزشک می تواند روند بهبودتان را تسریع بخشد.

آیا عفونت کرمک مسری است؟

بله، عفونت ناشی از کرمک، مسری است و به سرعت در میان کودکان- به ویژه آن هایی که در سنین مدرسه اند- گسترش می یابد. این عفونت می تواند از طریق توالت فرنگی- در صورت رعایت نکردن بهداشت محیط- و راه های دیگر، که بعدا به آن ها خواهیم پرداخت، منتقل شود.

 

مشخصات و قیمت انواع ساکشن برقی

 

عفونت کرمک چگونه گسترش می یابد؟

بهداشت ضعیف، دلیل اصلی ابتلا به عفونت کرمک است. کرم های نخی در کودکان ممکن است به شیوه های زیر گسترش یابند:

  • انتقال با تخم: هنگامی که یک کودک آلوده، مقعد خود را می خاراند و شیئی را لمس می کند، تخم ها از دستان او به شی مذکور منتقل می شوند و با لمس کودکان دیگر، به آن ها نیز سرایت می کند.
  • انتقال از طریق هوا: تخم کرم در فضای اطراف فرد آلوده نیز می تواند وجود داشته باشد. بنابراین، عفونت کرمک حتی از طریق تخم کرمی که بر روی یک ماده غذایی انباشته می شود نیز می تواند گسترش یابد و کودکی از آن غذا بخورد.

تخم کرمک، پس از اینکه روی لباس، میز و یا هر جسم دیگری قرار گرفت، در حدود دو هفته زنده می ماند. بنابراین، رعایت بهداشت و پاکیزگی برای مصون ماندن کودک از هر گونه آلودگی موضوع مهمی است.

 

علائم عفونت کرمک

در ادامه شایع ترین علائم عفونت انگلی در کودکان آورده شده است:

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه برداشت مو کلیک کنید

 

علائم رایج:

  • تحریک و خارش اطراف مخرج
  • روده تحریک پذیر
  • بی خوابی

علائم شدید:

  • از دست دادن اشتها
  • ترشحات واژن دختران در تمام سنین
  • کاهش شدید وزن
  • اختلال رفتاری

عفونت کرمک چگونه شخیص داده می شود؟

تست نوار چسب، برای شناسایی این عفونت در کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. این تست را می توان در خانه یا در کلینیک پزشکی انجام داد و نیازی به آماده سازی ندارد و به سرعت برای شناسایی تخم های کرمک در اطراف ناحیه مقعدی استفاده می شود. تست نوار چسب، نام رایج این تست است، اصطلاحات پزشکی آن، تست اکسيوريازيس یا انتروبیازیس است.

به منظور تشخیص بهتر، این تست در سه روز متناوب انجام می شود. تست مذکور شامل سه مرحله ساده است:

  • یک اینچ از نوار سلفون را برش دهید و آن را به مدت چند ثانیه نزدیک مقعد بچسبانید.
  • نوار را به آرامی بردارید و آن را در یک کیسه سربسته قرار دهید. فراموش نکنید که دست ها را پس از برداشتن نوار بشویید.
  • برای نمونه برداری از کرم ها و تخم آن ها، نمونه را به پزشک خود ارجاع دهید.

 

 

مشخصات و قیمت انواع یخچال آزمایشگاهی

 

عفونت کرمک چگونه درمان می شود؟

پزشک به محض تشخیص عفونت انگلی در کودک، ممکن است داروهایی چون مبندازول یا آلبندازول و پیرانتل پاموآت را تجویز کند که بدون نسخه نیز در دسترس اند، یا احتمال دارد به ازای هر پوند از وزن کودک، 5 میلی گرم ترامایسین را برای وی تجویز کند.

برای بهبود سریع، داروها را طبق دستور پزشک مصرف کنید و دوره درمانی را تکمیل کنید. به سبب مسری بودن این بیماری، پزشک پیشنهاد می کند که تمام اعضای خانواده از این داروهای پیش گیرانه مصرف کنند.

توجه داشته باشید که مصرف داروهای بدون نسخه برای کودکان توصیه نمی شود. بنابراین، قبل از مصرف هر دارویی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

درمان های خانگی برای درمان عفونت کرمک

برخی از رایج ترین درمان های خانگی برای درمان عفونت کرمک عبارت اند از:

جهت مشاهده و خرید انواع تراکستومی کلیک کنید

  • سرکه سیب سرخ (ACV): ماهیت اسیدی سرکه به مبارزه با عفونت ها کمک می کند. دو قاشق غذاخوری ACV را با یک لیوان آب مخلوط کنید و آن را دو بار در روز به کودک خود بخورانید. این کار باعث می شود که کرم ها از بدن کودک خارج شوند.
  • سیر: سیر، کرم ها و تخمشان را می کشد. سیر می تواند به غذا اضافه شود و یا به صورت موضعی به مخرج کودک اعمال شود تا عفونت های باکتریایی محل را از بین ببرد. در صورت حساس بودن پوست کودکتان- هر چند جزئی-  از مصرف سیر بپزهیزید.
  • روغن نارگیل ویرجین: روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که به برطرف شدن عفونت ناشی از کرمک کمک می کند. بلعیدن یک قاشق چای خوری روغن نارگیل خالص در صبح و استفاده از آن به صورت موضعی در پیرامون ناحیه مقعدی قبل از رفتن به رختخواب، برای کودک مفید است.

هیچ تحقیق علمی برای اثبات درمان کرمک از طریق اقدامات خانگی وجود ندارد، اما اثربخشی آن نیز، غیر قابل اغماض است. ممکن است یک درمان خانگی برای یک نفر اثر بخش باشد اما برای دیگری چنین نباشد. علاوه بر این، در صورتی که کودک شما نسبت به هر یک از درمان های خانگی حساسیت نشان داد از مصرف آن ها اجتناب کنید.

 

چگونه باید از ابتلای کودکان به بیماری کرمک اجتناب کرد؟

در صورتی که اقدامات احتیاطی لازم به عمل نیاید، تخم های کرمک به سرعت تکثیر می شوند. در ادامه برخی از اقدامات پیشگیرانه ضروری آورده شده است:

  • بهداشت شخصی: حوله، ملحفه های رختخواب و یا لباس های کودکتان را در اختیار فرد آلوده قرار ندهید. دستان کودکتان را مرتبا بشویید و او را به حمام ببرید. لباس های زیر آن ها را حداقل دو بار در روز عوض کنید و بلافاصله آن ها را بشویید.
  • نور خورشید: تخم های کرمک به هنگام تابش نور آفتاب به سطوح در حال رشد آن ها، از بین می روند. بنابراین، تا جایی که ممکن است درب ها و پنجره ها را باز کنید تا نور خورشید به اتاق کودکتان بتابد.
  • خارش ندهید: حتی در صورتی که خارش کودک غیر قابل تحمل و خارج از کنترل او بود، از کودک بخواهید که این کار را نکند. خارش زیاد، پوست را تحریک می کند و فرآیند بهبود را دشوارتر می سازد. شما همچنین می توانید ناخن های کودکتان را کوتاه کنید تا اثرات جانبی خارش را کاهش دهید. همچنین آن ها را مجاب کنید تا دست هایشان را بلافاصله پس از خارش بشویند.
  • رخت های شستنی: لباس ها و ملافه های فرد آلوده را با آب گرم بشویید تا مطمئن شوید عفونت کاملا برطرف شده است.

در ادامه به برخی از سوالات متداول خوانندگان پاسخی ارائه شده است.

 

 

فروش ویژه انواع تخت لیزر وینکل پلاس

 

سوالات متداول:

آیا احتمال ابتلا به کرمک از حیوانات خانگی وجود دارد؟

خیر. کرمک یا انتروبیوس ورمیکولاریس تنها در بدن انسان زندگی می کند. بنابراین، احتمال انتقال عفونت از حیوان خانگی به شما یا بالعکس، وجود ندارد.

آیا ابتلا به عفونت کرمک تکرار پذیر است؟

بله، عفونت کرمک به آسانی شیوع می یابد و در صورتی که کودک شما بهداشت روزانه خود را رعایت نکند و در محیط آلوده ای زندگی کند ممکن است بیماری او تکرار شود.

عفونت کرمک، بیماری جدی تلقی نمی شود، به طوریکه از طریق اقدامات ساده بهداشتی قابل پیشگیری است. بهترین روش برای جلوگیری از گسترش عفونت، تمیز نگه داشتن محیط خانه و استحمام منظم کودک است و مهم تر از همه، شستشوی مرتب دستان کودک بعد از استفاده از توالت و قبل از خوردن غذاست.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت دیالیز چهار شکن الکتریکی 4 موتوره

 

شما برای جلوگیری از ابتلای کودک خود به عفونت انگلی چه اقداماتی اتخاذ کرده اید؟ دکتر سلام پیشنهاد می کند مقاله عفونت کرمک در بارداری را نیز مطالعه کنید.


منبع: https://www.hidoctor.ir/335054_%d8%b9%d9%81%d9%88%d9%86%d8%aa-%da%a9%d8%b1%d9%85%da%a9.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

راه های پیشگیری از سرماخوردگی

 

 

یکی از شایع ترین بیماری های فصل سرما سرماخوردگی است که همه ی ما به آن مبتلا شده ایم اما بهترین اقدام و راه برای پیشگیری از سرماخوردگی و هم چنین درمان سرماخوردگی چیست؟برای پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی چه‌کارها و اقداماتی باید انجام داد تا از تاثیر منفی این بیماری در زندگی شخصی و سرایت آن به اقوام و دوستان جلوگیری کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، به دلیل وجود اطلاعات بسیار گسترده و در مواردی متناقض درباره پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی و همچنین باورهایی غلط درباره پیشگیری و درمان سرماخوردگی، بر آن شدیم تا اطلاعات دقیقی درباره سرماخوردگی و مخصوصا راه‌های پیشگیری و درمان آن ارائه کنیم.

از آنجا که سرماخوردگی معمولا تاثیر منفی بر روند زندگی روزمره شما گذاشته و باعث ایجاد اختلال در انجام کارهای روزانه می‌شود، فارغ از تاثیر منفی آن در زندگی شخصی شما، در مواردی سرایت به افراد خانواده، همکاران و دوستان نیز دردسر ساز می‌شود. در نتیجه رعایت اصولی بسیار ساده و ابتدایی می‌تواند نه تنها از سرماخوردگی جلوگیری کند بلکه همیشه بدنی سالم و پر انرژی داشته و بتوانید از لحظات خود بیشترین لذت را ببرید.

در همین راستا شرکت داروسازی دکتر عبیدی اقدام به اجرای کمپینی کرده که در آن فرهنگ پیشگیری و رعایت بهداشت در موارد سرماخوردگی را در اختیار مردم عزیز قرار می‌دهد.

 

مشخصات و قیمت انواع تخته ستون فقرات کوتاه

 

آیا سرما باعث سرماخوردگی می‌شود؟

در واقع این یک باور غلط هست که سرما باعث سرماخوردگی می‌شود. علت سرماخوردگی باکتری و ویروس است که در موارد ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست ولی در مواردی که علت باکتری است، عموما آنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز می‌شود. سرماخوردگی نوعی عفونت ویروسی شایع است که مختص دستگاه تنفسی فوقانی است. این بیماری غالبا در فصول پاییز و زمستان اوج می‌گیرد و با توجه به حاد بودن آن، حداکثر طی مدت یک هفته و ندرتا ۱۰ روز بهبود می‌یابد.

با سرد شدن هوا و کاهش رطوبتهوای استنشاقی، مجرای بینی خشک شده و اولین خطوط دفاعی بدن که همان گلو و بینی هستند، در مقابل هجوم ویروس ها آسیب پذیر می‌شوند. با این وجود برخلاف باور عموم، هوای سرد تاثیر به سزایی در ابتلا به این بیماری ندارد.

در حقیقت این حضور بیشتر در فضاهای بسته و تماس نزدیک با افراد در فصول سرما است که این امکان را به ویروس‌ها می‌دهد تا از طریق دهان و بینی و یا لمس اشیاء آلوده به ویروس و سپس تماس با صورت وارد بدن شخص شوند.

۲۰۰ بار سرما بخورید، دیگه سرما نخورید!

بد نیست بدانید هر ویروس قادر است تنها یکبار بدن را مورد حمله قرار دهد و پس از آن بدن در مقابل آن پادتن تولید کرده و خود را مصون می‌گرداند، با اینحال از آنجایی که بیش از  ۲۰۰ نوع ویروس عامل بیماری سرماخوردگی وجود دارد، هر فرد در طول عمر خود به طور متوسط ۵۰ بار به آن دچار خواهد شد و اگر امکان ۲۰۰ بار سرماخوردن رو داشته باشید تقریبا میشه گفت که مصون میشید.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت بیمارستانی توری کلیک کنید

از جمله علائم ابتلا به این بیماری می توان به گلودرد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، عطسه، دردهای عضلانی، سردرد و تب ملایم اشاره کرد. بهتر است در نظر داشته باشید تشدید این علائم ممکن است به منزله عفونت حاد دستگاه تنفسی بوده و صرفا یک سرماخوردگی ساده نباشد.

چه نوع قرصی برای سرماخوردگی باید خورد؟

به دلیل تعدد و تنوع ویروس های موجود، ساخت واکسنو داروییجامع برای این بیماری غیر ممکن است، اما با این‌حال می‌توان علائم بیماری را با داروهای تب بر، ضد احتقان و دارای آنتی هیستامین کاهش بخشید. امروزه داروهای سرماخوردگی، ترکیبی از چند دارو بوده که با اسامی گوناگونی در بازار ارائه می‌شوند.

البته در مصرف این داروها می‌بایست دقت کرد زیرا زمانی که یک قرص می‌خورید در واقع همه اجزاء موجود در آن قرص‌ها را مصرف کرده‌اید، در حالیکه ممکن است بدن شما به تمامی آنها نیاز نداشته باشد.

اقدام داروسازی دکتر عبیدی برای جلوگیری از سرماخوردگی

کارخانه داروسازی دکتر عبیدی اولین و بزرگترین شرکت داروسازی ایران است. محصول سرماخوردگی این شرکت با نام کلداکس به بازار عرضه شده و به دلیل خصوصیات متمایز خود که در ادامه به آنها می‌پردازیم، به شدت مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

 

جهت مشاهده و خرید انواع کلاه یکبار مصرف آکاردئونی کلیک کنید

 

قرص‌های سرماخوردگی کلداکس، خود به دو دسته: ۱: کلداکس سینوس و آلرژی و ۲: کلداکس روز و شب تقسیم شده‌اند. قرص‌های کلداکسسینوس و آلرژی، حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم استامینوفن، ۵ میلی‌گرم فنیل افرین هیدروکلراید و ۲۵ میلی‌گرم دیفن هیدرامین هیدروکلراید است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتی هیستامین بوده و در موارد سرماخوردگی، آلرژی و نمایان شدن علائم آنفلوانزا و سینوزیت به کار می‌رود.

قرص‌های کلداکس روز و شب به دو رنگ سفید و آبی است که در قرص سفید رنگ (مختص روز) جهت جلوگیری از خواب آلودگی فرد، آنتی هیستامین وجود ندارد. ترکیبات و موارد مصرف این قرص:۵۰۰ میلی گرم استامینوفن، ۵ میلی‌گرم فنیل افرین هیدروکلراید و ۱۵ میلی‌گرم دیفن هیدرامین هیدروبروماید است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتی هیستامین بوده و در موارد سرماخوردگی، آلرژی و نمایان شدن علائم آنفلوانزا و سینوزیت، هر شخص بزرگسال در طول شبانه روز می تواند ۴ عدد قرص در فواصل ۶ ساعته مصرف کنند.

منبع/مهر


منبع: https://www.hidoctor.ir/193216_%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%da%af%db%8c.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

حقایق تغذیه ای آب لیمو چه کسی از فواید آب لیمو بهره می برد؟ خواص آب لیمو

 

فواید سلامتی آب لیمو عبارتند از: رهایی از امراض پوستی، گلودرد، یبوست، سنگ کلیه، آفت های دهان، و اختلالات لثه. همچنین به کاهش فشار خون، کاهش استرس، حفظ پوست سالم و داشتن کبد سالم کمک میکند. به طور معمول آب لیمو برای کمک به هضم، کاهش مصرف کالری، کمک به کاهش وزن و جلوگیری از انواع خاصی از سرطان شناخته شده است.

 

 

حقایق تغذیه ای آب لیمو

آب لیمو از لیمو که منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است، گرفته شده است. آب لیمو شامل آب، پروتئین، کربوهیدرات ها و قند است. لیمو منبع خوبی از ویتامین C و همچنین حاوی مقادیر کمتری از ویتامین های مختلف مانند تیامین، ریبوفلین، نیاسین، ویتامین B-6، فولات و ویتامین E می باشد. لیمو حاوی مواد معدنی مختلف مانند آهن، منیزیم، فسفر، کلسیم، پتاسیم و روی نیز است. با تمام مواد مغذی مهم موجود در لیمو، آب لیمو می تواند به خاطر فواید بسیاری که برای سلامتی دارد برای انسان بسیار مفید باشد.

 

 

فروش ویژه انواع فشارسنج وینکل پلاس

 

 

چه کسی از فواید آب لیمو بهره می برد؟

آب لیمو برای همه مفید است به جز کسانی که به لیمو آلرژی دارند. هر کسی که سعی دارد زندگی سالم داشته باشد باید آب لیمو مصرف کند، آب لیمو در مقایسه با سایر نوشیدنی های گازدار و شیرین موجود در بازار که ممکن است به اندازه ای که شما فکر میکنید سالم نباشند، نوشیدنی بسیار خوبی باشد. آب لیمو نه تنها آب بدن را تامین می کند، بلکه به فرآیندهای مختلف بدن مانند هضم نیز کمک می کند.

 

 

چگونه آب لیمو را تهیه کنید؟

 

فروش ویژه انواع عینک سینوسی وینکل پلاس

 

اگر در حال حاضر نسبتا از لحاظ سلامتی سالم هستید، آب گرفته شده از نصف لیمو را به آب اضافه کنید و دو بار در روز بخورید. اگر اضافه وزن دارید، آب یک لیمو را به آب اضافه کنید و دو بار در روز بخورید. سعی کنید آب لیمو را به سرعت آماده کنید و مصرف کنید، آن را کنار نگذارید یا در یخچال نگهداری نکنید. در صورت تمایل برای تغییر طعم آن، می توانید نمک یا شکر به آب لیمو اضافه کنید. همچنین میتوانید شکر را با عسل جایگزین کنید. لیمو باید با توجه به سلیقه شخصی شما رقیق شود. به منظور کمک به بدن برای جذب کارآمد انرژی از مواد غذایی که می خورید، به طور منظم آب لیمو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

 

فواید سلامتی آب لیمو

آب لیمو برای همه ما بسیار مفید است. رایج ترین فواید آن مفصل در زیر ذکر شده است.

تسکین گلو درد نوشیدن آب لیمو گرم میتواند به گلودرد یا فارنژیت کمک کند.

 

فروش ویژه انواع تخت لیزر وینکل پلاس

 

پیشگیری از سنگ کلیه یکی از فواید مهم آب لیمو برای سلامتی شامل توانایی آن در درمان و جلوگیری از سنگ کلیه است. به طور معمول، سنگهای کلیه بدون ناراحتی زیاد از بدن خارج می شوند، اما گاهی اوقات ممکن است جریان ادرار را مسدود کنند و باعث درد شدید شوند. نوشیدن آب لیمو کمک می کند تا آب بدن بیشتر شود و ادرار رقیق تر شود. این مسئله، به نوبه خود، هر گونه خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش می دهد. با این حال، در صورت درد شدید و ناراحتی سنگ کلیه احتمالی، باید با پزشک صحبت کنید.

کاهش مصرف کالری آب لیمو جایگزین مناسبی برای آب میوه ها و نوشیدنی هایی است که میتوانند حاوی قند زیادی باشند. به خصوص برای افرادی که دیابت دارند و یا قصد کاهش وزن دارند، آب لیمو برای آبرسانی به بدن و تامین انرژی بدن بدون افزایش میزان سطوح خطرناک قند، نوشیدنی خوبی است. نوشیدن مقدار زیادی آب برای رفع تشنگی و سلامت کلی توصیه می شود، اما افراد ممکن است به خاطر اینکه طعم آب ساده را دوست نداشته باشند زیاد آب ننوشند. در چنین مواردی، ممکن است آب لیمو بنوشند، که بسیار نشاط آور و لذت بخش است و هم دارای فواید لیمو و هم آب است.

 

 

بهبود سلامت کبد نوشیدن آب لیمو میتواند به فعال کردن آنزیم های گوارشی موجود در کبد کمک کند. همچنین می تواند به تنظیم اکسیژن رسانی خون کمک کند.

بهبود هضم عصاره لیمو موجود در آب لیمو باعث تولید اسید هیدروکلریک و ترشح صفرا می شود که برای هضم لازم است. همچنین خطر ابتلا به اسیدیته و نقرس را کاهش می دهد. افرادی که معمولا از مسائل مربوط به سیستم گوارش مانند گرفتگی شکمی، نفخ، احساس سوزش و گاز بیش از حد رنج می برند باید از آب لیمو استفاده کنند. آب لیمو می تواند از اسهال و مسائل مشابه نیز جلوگیری کند. زنان می توانند از عصاره گرفته شده از ۳ تا ۴ لیمو استفاده کنند تا از درد دوران قاعدگی خلاص شوند. برای بیشترین بهره مندی از آب لیمو، باید آن را پس از مخلوط کردن با آب گرم مصرف کنید.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تیلت تیبل دو شکن

 

رهایی از یبوست آب لیمو برای درمان یبوست مفید است، بنابراین هر روز صبح آب لیمو گرم بنوشید و بقیه روز از یبوست رهایی یابید.

تقویت سیستم ایمنی آب لیمو منبع خوبی از بیوفلاونوئید مرکبات، ویتامین C و مواد مغذی طبیعی است که به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. همچنین به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی ضروری، باعث افزایش سطح انرژی در بدن می شود.

 

 

کمک به کاهش وزن هر روز صبح نوشیدن آب لیمو ولرم با عسل می تواند به افراد کمک کند وزن اضافی را به راحتی از دست دهند.

تسکین روماتیسم نوشیدن آب لیمو قبل از غذا و در هنگام خواب نیز میتواند به رهایی از درد روماتیسم کمک کند.

 

فروش ویژه انواع کپسول اکسیژن وینکل پلاس

 

درمان کمبود ویتامین C مصرف آب لیمو به درمان اسکوربوت و یا کمبود کلی ویتامین C کمک میکند.

رفع آفت های دهان شستشو دهان با آب لیمو ولرم می تواند به رهایی از آفت ها یا زخم های دهان کمک کند.

تسکین درد لثه متورم نوشیدن آب لیمو میتواند باعث کاهش درد ناشی از لثه های متورم شود. برای دستیابی به بهترین نتیجه، مقدار کمی نمک به آب لیمو اضافه کنید و مطمئن شوید که آب لیمو به خوبی در آب رقیق شده است.

خواص ضد سرطانی نوشیدن آب لیمو میتواند در جلوگیری از سرطان نیز مفید باشد. تحقیقات انجام شده نشان می دهند که لیمو با خواص ضد توموری خود میتواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

 

 

 

مشخصات و قیمت انواع واکر پزشکی

 

کاهش فشار خون و استرس یکی دیگر از فواید مهم آب لیمو، توانایی آن در کاهش فشار خون است در عین حال باعث کاهش استرس، افسردگی و اضطراب می شود. همچنین نوشیدن آن احساس آرامش را به همراه می آورد.

متعادل کردن pH با نوشیدن یک لیوان آب لیمو میتوانید به قلیایی کردن کل بدن و تعادل سطح pH بدن کمک کنید. بیماری ها و شرایط مرتبط بسیاری با وضعیت اسیدی بدن همراه هستند. برای سلامتی مطلوب، حفظ حالت قلیایی که با خوردن غذاهای قلیایی به دست می آید برای بدن بسیار مهم است. آب لیمو می تواند کمک کند تا تعادل را به سمت قلیایی برسانید.

سم زدایی بدن آب لیمو با کاهش سموم موجود در خون، بدن شما را پاک می کند. مواد مغذی موجود در لیمو، حذف مواد زائد و همچنین سموم را افزایش می دهند، زیرا آب لیمو به عنوان دیورتیک طبیعی عمل می کند که باعث افزایش ادرار می شود.

مراقبت از پوست مصرف آب لیمو به صورت روزانه می تواند به بهبود پوست کمک کند. لیمو سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص ضد پیری معروف لیمو و سایر مواد مغذی غنی از آنتی اکسیدان در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوبیت پیدا کرده است.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع فروش ویژه کلیک کنید

خرید و نگهداری لیمو

لیمو به راحتی در اکثر بازارهای محلی قابل دسترسی است. همیشه لیمو تازه را در بازار انتخاب کنید. لیموهایی را انتخاب کنید که پوستی نازک داشته باشند و لکه های زرد یا سبز نداشته باشند. از لیموهایی که پژمرده اند و یا لیمو هایی که بافت دانه دانه ندارند، خودداری کنید. لیمو می تواند به مدت چند روز به دور از نور خورشید در دمای اتاق نگهداری شود. برای نگهداری لیمو برای مدت طولانی، توصیه می شود آنها را در یخچال قرار دهید. پس از فشار دادن لیمو تازه برای تهیه نوشیدنی، می توانید اضافه آن را نگه دارید و در یخچال قرار دهید.

 

 

  • https://ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/show/2274
  • https://medlineplus.gov/ency/article/000655.htm
  • https://medlineplus.gov/ency/patientinstructions/000135.htm
  • https://medlineplus.gov/kidneystones.html
  • http://www.cdc.gov/healthyweight/healthy_eating/drinks.html
  • http://books.google.co.in/books?id=Qbnu4aHs808C&pg=PA83&dq=lemon+water+for+liver+health&hl=en&sa=X&ei=CzdfU79biYqJB_uUgdAC&ved=0CCwQ6AEwAA#v=onepage&q=lemon%20water%20for%20liver%20health&f=false
  • http://books.google.co.in/books?id=26U8KOcAatAC&printsec=frontcover&dq=lemon+water+benefits&hl=en&sa=X&ei=wXKWUb_CCMbQrAfH74GAAg&ved=0CDEQ6AEwAA#v=onepage&q=lemon%20water%20benefits&f=false
  • http://books.google.co.in/books?id=Gp3vyt9pTaAC&pg=PA30&dq=lemon+water&hl=en&sa=X&ei=oXKWUeq9NcexrAfdn4HYCg&ved=0CDgQ6AEwAg#v=onepage&q=lemon%20water&f=false
  • http://books.google.co.in/books?id=blIQgUVUy_8C&pg=PA564&dq=lemon+water&hl=en&sa=X&ei=oXKWUeq9NcexrAfdn4HYCg&ved=0CD0Q6AEwAw#v=snippet&q=lemon&f=falsehttp://books.google.co.in/books?id=26U8KOcAatAC&pg=PA45&dq=lemon+water&hl=en&sa=X&ei=K3qWUezLN8KqrAeg7oHoAw&ved=0CDgQ6AEwAjgK#v=onepage&q=lemon%20water&f=false
  • http://books.google.co.in/books?id=26U8KOcAatAC&pg=PA45&dq=lemon+water&hl=en&sa=X&ei=K3qWUezLN8KqrAeg7oHoAw&ved=0CDgQ6AEwAjgK#v=snippet&q=gum&f=falsehttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22126498
  • http://books.google.co.in/books?id=Z_kueEFK0f0C&pg=PA27&dq=lemon+water&hl=en&sa=X&ei=oXKWUeq9NcexrAfdn4HYCg&ved=0CE4Q6AEwBg#v=onepage&q=lemon%20water&f=false

منبع تصاویر 

  • rd
  • edisoninst
  • dipfeed
  • cleanfoodcrush
  • medicalnewstoday
  • stylecraze
  • belmarrahealth

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت معاینه کلیک کنید

 


منبع: https://rastineh.com/the-properties-of-lemon-juice/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

15 غذای مورد نیاز برای از بین بردن درد مفاصل 15 غذای مورد نیاز برای از بین بردن درد مفاصل

 

15 غذای مورد نیاز برای از بین بردن درد مفاصل

کلم بروکلی حاوی سولفورفان است که به کاهش درد در مفصل کمک می کند

 

درد مفاصل ممکن است به علت آسیب های ورزشی باشد یا به طور معمول ممکن است مربوط به آرتریت باشد. اگر از درد استخوان یا درد مفاصل رنج می برید، می دانید که می تواند در زندگی روزمره آزار دهنده باشد. اگر چه رژیم دقیق برای درمان آن اثبات نشده است، مطالعات نشان داده اند که غذاها و ادویه جات خاص می تواند به بیماران کمک کند - مانند داروهای طبیعی کار کنند.

 

در ادامه به شما تعدادی مواد غذایی معرفی می کنیم که می تواند درد و التهاب را تسکین دهد، استخوان ها را تقویت می کند، و به طور کلی زندگی روزمره را بهبود می بخشد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ترکشن کلیک کنید

 

 

 بدن ما برای تقویت سیستم ایمنی به ویتامین c نیاز دارد

 

1. میوه ها

به طور کلی میوه ها حاوی مقدار زیادی از ویتامین هایی هستند که بدن ما به آنها نیاز دارد.

انگور:جدا از نظر عطر و طعم آن، انگور دارای یک ترکیب گیاهی که پروانتوسیانیدین نامیده می شود ، التهاب و درد مفاصل را کاهش می دهد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع فریم توری تخت کلیک کنید

 

 

مرکبات: بدن ما برای تقویت سیستم ایمنی به ویتامین c نیاز دارد. پرتقال، گریپ فروت و دیگر میوه های مرکبات دارای ویتامین C بالا هستند که به جلوگیری از آرتریت التهابی و درد مفصلی کمک می کند.

 

گیلاس: گیلاس و آلبالو نتایج خوبی در افراد مبتلا به آرتروز دارد. مطالعه ای در زنان مبتلا به این بیماری نشان داد که پس از مصرف 3 هفته، آب گیلاس، نشانه های التهاب کاهش یافته و بخشی از درد آنها نیز از بین می رود.

 

 کلم بروکلی حاوی سولفورفان است که به کاهش درد در مفصل کمک می کند 

 

مشخصات و قیمت انواع کاور سونوگرافی

 

 

2. سبزیجات

والدین ما همیشه می گفتند: "همیشه سبزیجات خود را بخورید" و آنها درست بوده. سبزیجات واقعا برای سلامتی ما خوب است.

 

اسفناج : اسفناج دارای آنتی اکسیدان زیادی است. یکی از ترکیبات آن، کامپرلو است که اثبات شده است که التهاب، درد و کاهش پیشرفت آرتروز را کاهش می دهد.

 

 

فروش ویژه انواع سی پی ام CPM وینکل پلاس

 

بروکلی : کلم بروکلی حاوی سولفورفان است که به کاهش درد در مفصل کمک می کند و باعث کاهش علائم آرتریت روماتوئید می شود. 

 

سویا : سویا نیز سودمند هست. آنها دارای چربی کم و غنی پروتئین و فیبر هستند و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به درد مفاصل التهابی کمک می کنند.

 

لوبیای قرمز : لوبیای قرمز نیز غنی از فیبر هستند. آنها همچنین دارای پروتئین، اسید فولیک، آهن، منیزیم و پتاسیم هستند که همه آنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

 

 

مشخصات و قیمت انواع شیردوش برقی هایتک

 

زنجبیل در افراد مبتلا به درد شدید مفصل زانو مفید است

 

3. ادویه ها

صرفنظر از دادن طعم اضافی به غذاهای ما، ادویه ها خواص زیادی دارند. برای استفاده از خواص بیشتر آنها، بهتر است آنها را در آب و نوشیدنی گرم یا سرد بریزید.

 

زعفران یا زردچوبه : اینها به عنوان عوامل ضد التهابی عمل می کنند و به کاهش علائم آرتروز کمک می کنند. مطالعات نشان داده اند که کروکین که یکی از ترکیبات اصلی زعفران است دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدان و ضد انعقادی است و در افراد مبتلا به درد مفاصل مؤثر است.

 

جهت مشاهده و خرید انواع کاور پروب سونوگرافی کلیک کنید

 

 

زنجبیل: مطالعه نشان می دهد که زنجبیل در افراد مبتلا به درد شدید مفصل زانو مفید است که 63٪ از بیماران پس از استفاده از آن به مدت طولانی از درد خلاص می شوند.

 

سیر: سیر اثرات معجزه آسایی دارد. براساس مطالعات انجام شده ، علاوه بر کاهش فشار خون و کمک به بیماری قلبی، سیر دارای خواص ضد التهابی قوی است و خطر ابتلا به استئوآرتریت و علائم دردناک آن را کاهش می دهد.

 

چای سبز : چای سبز عمدتا به خاطر ویژگی های آنتی اکسیدانی و افزایش سوخت و ساز بدن شناخته شده است. علاوه بر این، حاوی ترکیبی به نام پلی فنول است که ضد التهابی است و به کاهش درد کمک می کند. مطالعه دیگری نشان داده است که epigallocatechin-3-gallate، که همچنین در چای سبز موجود است، آسیب مفصلی در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید را متوقف می کند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع پالس اکسیمتر کلیک کنید

 

 

محصولات لبنی کم چربی برای تقویت استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی مفید هستند

 

4. سایر غذاها

غذاهایی که در تسکین درد مشترک کمک می کنند، محدود به میوه ها، سبزیجات و ادویه جات نیست.

ماهی و روغن ماهی : انواع ماهی های چرب مانند ماهی سالمون، ماهی تن و ماهی قزل آلا و روغن ماهی دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای مبارزه با التهاب اثبات شده اند و بلافاصله درد مفاصل را کاهش می دهند. مقدار بالایی از ویتامین D نیز در کاهش علائم آرتریت و بیماری های مشابه کمک می کند.

 

فروش ویژه انواع ژل ضد عفونی کننده وینکل پلاس

 

 

محصولات لبنی کم چربی : محصولاتی مانند ماست، شیر و پنیر غنی از کلسیم و ویتامین D هستند که هر دو برای تقویت استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی مفید هستند. آنها علاوه بر رژیم غذایی متعادل و همچنین کمک به کاهش درد از پوکی استخوان و استئوآرتریت کمک می کنند.

 

گردو، پسته و بادام : همه آجیل ها مغذی هستند، اما گردو، پسته ها و بادام حاوی مقادیر بسیار بالایی از کلسیم، منیزیم، ویتامین E، پروتئین و آلفا لینولنیک است که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. به طور خاص، اسیدهای چرب امگا 3 در  گردو بالا است که به کاهش آرتروز و درد آرتریت روماتوئید کمک می کند.

 

 

 

فروش ویژه انواع کامپوزیت نانو هیبرید وینکل پلاس

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/nutrition-relieve-jointpain.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

بجای فست فود از این غذاهای مقوی و خوشمزه محلی مصرف کنید

 

 

 

همانطور که میدانید فست فود یعنی غذای آماده از قبیل:ساندویچ،همبرگر،پیتزا و … .امروزه دیگر افراد بیش از حد درگیر کارشان شده اند و حتی غذایشان را در محل کارشان میخورند،البته غذای سفارشی از فست فودها و رستوران ها.این غذاها پر از مضرات هستند و هر کس که از آن ها مصرف کند به مرور زمان دچار مشکلاتی میشود.بهتر نیست بجای فست فود از غذاهای محلی مصرف کنیم؟

 

 

مشغله زندگی، گرایش به فست فود غربی را میان دانش آموزان افزایش داده و این درحالی است که استفاده از ساندویچ‌های محلی همچون«قپاله» درکرمانشاه علاوه بر مقوی بودن با طبع ما سازگاری دارد. گرایش به مصرف غذاهای فست فودی به‌عنوان فرهنگی منسوخ از مصرف‌گرایی بیگانگان از مسائلی است که در جامعه ما نمود دارد و متاسفانه روزبه‌روز عوارض ناشی از مصرف فراوان فست فودها بر سلامت جسم و جان شهروندان بیشتر شده به طوری‌که شاهد شیوع بیش از پیش بیماری‌های دیابت، فشارخون، چربی خون، چاقی، و انواع سرطان‌ها و مشکلات دیگر هستیم.  پیتزا، انواع ساندویچ، هات‌داگ، چیپس، همبرگر، پنیر و مرغ و سیب‌زمینی سرخ‌کرده و تنوری ازجمله فست فودهای موردعلاقه جوانان، نوجوانان و کودکان است که باوجود توصیه‌ها و هشدارهای فراوان متخصصان و پزشکان نسبت به پرهیز از مصرف این خوراکی‌ها اما ذائقه افراد را تسخیر کردند. عادات غذایی خانواده‌های ایرانی به سمت غذاهای غربی گرایش یافته است فریبرز عزیزی، فعال گردشگری و دبیر اتاق فکر روستای زردویی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دلایل گرایش به مصرف فستفودها و بیان راهکارهایی برای پرهیز از مصرف آن اظهار داشت: فرهنگ‌سازی لازم برای ترویج غذاهای سنتی از سوی رسانه‌ها صورت نگرفته و از طرفی عادات غذایی خانواده‌ها نیز در گرایش به سمت مصرف فست فودها تاثیر دارد. وی افزود: ما در خانواده خود اصلا غذاهای فست فودی مصرف نکردیم و نخواهیم کرد اما یکی از دلایلی که سبب گرایش خانواده‌ها و به‌خصوص کودکان و نوجوانان به مصرف فستفودها شده شاغل بودن پدر و مادر است بطوریکه وقت آزادی برای پختن غذاهای سالم خانگی ندارند از سوی دیگر تبلیغات سوء برای مصرف فست فودهای مختلف با عنوان فستفودهای ایتالیایی، آلمانی و… نیز مزید بر مشکل شده و معاونت غذا و دارو آن‌طور که باید برخورد نمی‌کند. پخت غذاهای کاملا ایرانی برای گردشگران خارجی عزیزی گفت: در روستای زردویی پاوه که از روستاهای هدف گردشگری است و نیز در تورهای گردشگری برای مهمانان خود به‌هیچ وجه غذایی به‌جز غذای محلی آماده نمی‌کنیم و غذای خارجی هم نداریم. غذاهای ما یا برای گیاه‌خواران است که کاملاً سالم بوده و یا غذاهایی مانند جوجه‌کباب زردویی را داریم که کاملا طبیعی و ارگانیک است و از رب انار ارگانیک و جوجه محلی تهیه می‌شود همچنین از هویج و فلفل فاقد کودهای شیمیایی استفاده می‌کنیم. این فعال گردشگری بیان کرد: غذاهایی که به زیان مردم باشد اصلا پخت نمی‌کنیم حتی اگر سود بالایی در فروش آن باشد زیرا رسالت خود را به خاطر سود بیشتر به خطر نمی‌اندازیم. احیای غذاهای محلی منسوخ شده در روستای زدویی عزیزی بیان کرد: فستفودها غذاهای آماده ای هستند و ما نیز فستفودهای محلی داریم که برخی از آنها منسوخ و فراموش شده از جمله آنها «کزی» یا نان تخم مرغی است که به عنوان یک صبحانه کامل و سالم از آن استفاده می‌شد و ترکیبات آن شامل سبوس، آرد، تخم مرغ، شیر و… است، یا اینکه انجیر و گردو و گوجه داخل نان می گذاشتند و مصرف می‌کردند که غذای سالمی بود. وی  با اشاره به دیگر غذاهای محلی گفت: «نان ساجی» از نان‌های محلی استان است که در حال منسوخ شدن بود اما با تلاش‌ها و اقداماتی که انجام دادیم توانستیم پخت و مصرف آن را ترویج دهیم. عزیزی بیان کرد: از دیگر غذاهای محلی «کولیره مزگه» شامل ترکیبات مغز گردو را داشتیم همچنین «قپاله» دیگر ساندویچ محلی بود که عشایر کرمانشاه و اورامانات بیشتر از آن استفاده می‌کردند و غذای بسیار مفیدی است که با کره حیوانی، کشک و پیاز و پیازچه تهیه می شود. وی افزود: «نان بژی» غذایی محلی است که به خاطر دوام زیادش در قدیم میان عشایر و روستائیان مرسوم بود و امروزه آن را با روغن نباتی تهیه می‌کنند که بسیار مضر است و باید با روغن حیوانی تهیه شود. عزیزی بیان کرد: «کلانه» دیگر غذای محلی استان کرمانشاه است و بیشتر در فصل بهار با استفاده از سبزی‌های کوهی تهیه و مصرف می‌شود، غذای دیگری به نام «شوانه» داشتیم که بیشتر در میان عشایر مرسوم بود غذایی بسیار لذیذ، کامل و مفید که از گردو، روغن حیوانی و پیازچه تهیه و برای چوپان‌ها آماده می‌شد تا در کوه و دشت میل کنند و گرسنه نباشند. لزوم احیای غذاهای فراموش شده ایرانی وی افزود: متاسفانه در کرمانشاه حتی یک مکان برای عرضه غذاهای محلی خاص این استان نداریم حتی برخی غذاهای محلی همچون «شوانه» فراموش شده که باید احیا شود و نهادهایی از جمله میراث فرهنگی باید تلاش کند. عزیزی اظهار داشت: خلال کرمانشاهی، خورشت ریواس که از میوه‌جات کوهی تهیه می‌شود و بسیار لذیذ است، آش انار که از گوشت و دانه‌های انار و  نخود و لوبیا و… درست می‌شود و خاص منطقه اورامانات است، نان بلوط، ترخینه و دوخ آو یا آش دوغ از دیگر غذاهای محلی استان است البته در باینگان گیاهی به نام «گنور» در آش دوغ می‌ریزند که بسیار خوش طعم است. ضرورت فرهنگ‌سازی برای دوری از غذاهای غربی وی تاکید کرد: کشاورزان و باغداران باید محصولات سالم و ارگانیک تهیه کنند و اصحاب رسانه در راستای ترویج غذاهای محلی و پرهیز از فستفودهای مُضر فرهنگ‌سازی کنند. یکی از صاحبان رستوران‌های غذاهای فست‌فودی در کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، به استقبال جوانان و نوجوانان از این غذاها اشاره کرده و گفت: گرایش به مصرف فست‌فودها در استان افزایش یافته است. وی گفت: در رستوان ما انواع غذاهای فست‌فودی از جمله هات داگ، برگر و… طبخ می‌شود و قیمت‌ها نیز متفاوت است. مواد اولیه برخی از غذاهای فست‌فودی فاقد استاندارد و خطرناک است وی بیان کرد: با شروع سال تحصیلی، رغبت دانش آموزان نیز به خرید غذاهای فست‌فودی و ساندویچ بیشتر شده و در اکثر اوقات روز مشتری داریم. البته باید گفت که مصرف مداوم غذاهای فست‌فودی سبب افزایش وزن در کودکان شده و برای سلامتی آنان ضرر دارد اما باید فرهنگ مصرف غذاهای فست‌فودی اصلاح شود و نظارت بیشتری بر تهیه این غذاها صورت گیرد چراکه افرادی سودجو مواد نامرغوب و ناسالم از جمله کالباس و سوسیس فاقداستاندارد را برای تهیه فست‌فودها استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک است.  غذاهای محلی سرشار از خواص و فوایدی در استان کرمانشاه در گذشته رایج بوده از جمله خورشت خلال بادام، دوینه یا ترخینه، پَرشت، جرگ و بز، ذورده، چنگال، سیب پلو، زو و کره و شلمین بخشی از غذاهای اصیل و بنام کرمانشاه است که متاسفانه جای خود را به فست‌فودها دادند و جز در برخی مناطق عشایری یا روستایی رغبتی برای مصرف این غذاهای لذیذ و سالم مشاهده نمی‌شود. منبع : الو دکتر

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت اپیلاسیون کلیک کنید

 

گرایش به مصرف غذاهای فست فودی به‌عنوان فرهنگی منسوخ از مصرف‌گرایی بیگانگان از مسائلی است که در جامعه ما نمود دارد و متاسفانه روزبه‌روز عوارض ناشی از مصرف فراوان فست فودها بر سلامت جسم و جان شهروندان بیشتر شده به طوری‌که شاهد شیوع بیش از پیش بیماری‌های دیابت، فشارخون، چربی خون، چاقی، و انواع سرطان‌ها و مشکلات دیگر هستیم. 

پیتزا، انواع ساندویچ، هات‌داگ، چیپس، همبرگر، پنیر و مرغ و سیب‌زمینی سرخ‌کرده و تنوری ازجمله فست فودهای موردعلاقه جوانان، نوجوانان و کودکان است که باوجود توصیه‌ها و هشدارهای فراوان متخصصان و پزشکان نسبت به پرهیز از مصرف این خوراکی‌ها اما ذائقه افراد را تسخیر کردند.

عادات غذایی خانواده‌های ایرانی به سمت غذاهای غربی گرایش یافته است

فریبرز عزیزی، فعال گردشگری و دبیر اتاق فکر روستای زردویی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دلایل گرایش به مصرف فستفودها و بیان راهکارهایی برای پرهیز از مصرف آن اظهار داشت: فرهنگ‌سازی لازم برای ترویج غذاهای سنتی از سوی رسانه‌ها صورت نگرفته و از طرفی عادات غذایی خانواده‌ها نیز در گرایش به سمت مصرف فست فودها تاثیر دارد.

وی افزود: ما در خانواده خود اصلا غذاهای فست فودی مصرف نکردیم و نخواهیم کرد اما یکی از دلایلی که سبب گرایش خانواده‌ها و به‌خصوص کودکان و نوجوانان به مصرف فستفودها شده شاغل بودن پدر و مادر است بطوریکه وقت آزادی برای پختن غذاهای سالم خانگی ندارند از سوی دیگر تبلیغات سوء برای مصرف فست فودهای مختلف با عنوان فستفودهای ایتالیایی، آلمانی و… نیز مزید بر مشکل شده و معاونت غذا و دارو آن‌طور که باید برخورد نمی‌کند.

پخت غذاهای کاملا ایرانی برای گردشگران خارجی

 

جهت مشاهده و خرید انواع پوتی قالبگیری کلیک کنید

 

عزیزی گفت: در روستای زردویی پاوه که از روستاهای هدف گردشگری است و نیز در تورهای گردشگری برای مهمانان خود به‌هیچ وجه غذایی به‌جز غذای محلی آماده نمی‌کنیم و غذای خارجی هم نداریم. غذاهای ما یا برای گیاه‌خواران است که کاملاً سالم بوده و یا غذاهایی مانند جوجه‌کباب زردویی را داریم که کاملا طبیعی و ارگانیک است و از رب انار ارگانیک و جوجه محلی تهیه می‌شود همچنین از هویج و فلفل فاقد کودهای شیمیایی استفاده می‌کنیم.

این فعال گردشگری بیان کرد: غذاهایی که به زیان مردم باشد اصلا پخت نمی‌کنیم حتی اگر سود بالایی در فروش آن باشد زیرا رسالت خود را به خاطر سود بیشتر به خطر نمی‌اندازیم.

احیای غذاهای محلی منسوخ شده در روستای زدویی

عزیزی بیان کرد: فستفودها غذاهای آماده ای هستند و ما نیز فستفودهای محلی داریم که برخی از آنها منسوخ و فراموش شده از جمله آنها «کزی» یا نان تخم مرغی است که به عنوان یک صبحانه کامل و سالم از آن استفاده می‌شد و ترکیبات آن شامل سبوس، آرد، تخم مرغ، شیر و… است، یا اینکه انجیر و گردو و گوجه داخل نان می گذاشتند و مصرف می‌کردند که غذای سالمی بود.

وی  با اشاره به دیگر غذاهای محلی گفت: «نان ساجی» از نان‌های محلی استان است که در حال منسوخ شدن بود اما با تلاش‌ها و اقداماتی که انجام دادیم توانستیم پخت و مصرف آن را ترویج دهیم.

عزیزی بیان کرد: از دیگر غذاهای محلی «کولیره مزگه» شامل ترکیبات مغز گردو را داشتیم همچنین «قپاله» دیگر ساندویچ محلی بود که عشایر کرمانشاه و اورامانات بیشتر از آن استفاده می‌کردند و غذای بسیار مفیدی است که با کره حیوانی، کشک و پیاز و پیازچه تهیه می شود.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دیالیز الکتریکی کلیک کنید

 

وی افزود: «نان بژی» غذایی محلی است که به خاطر دوام زیادش در قدیم میان عشایر و روستائیان مرسوم بود و امروزه آن را با روغن نباتی تهیه می‌کنند که بسیار مضر است و باید با روغن حیوانی تهیه شود.

عزیزی بیان کرد: «کلانه» دیگر غذای محلی استان کرمانشاه است و بیشتر در فصل بهار با استفاده از سبزی‌های کوهی تهیه و مصرف می‌شود، غذای دیگری به نام «شوانه» داشتیم که بیشتر در میان عشایر مرسوم بود غذایی بسیار لذیذ، کامل و مفید که از گردو، روغن حیوانی و پیازچه تهیه و برای چوپان‌ها آماده می‌شد تا در کوه و دشت میل کنند و گرسنه نباشند.

لزوم احیای غذاهای فراموش شده ایرانی

وی افزود: متاسفانه در کرمانشاه حتی یک مکان برای عرضه غذاهای محلی خاص این استان نداریم حتی برخی غذاهای محلی همچون «شوانه» فراموش شده که باید احیا شود و نهادهایی از جمله میراث فرهنگی باید تلاش کند.

عزیزی اظهار داشت: خلال کرمانشاهی، خورشت ریواس که از میوه‌جات کوهی تهیه می‌شود و بسیار لذیذ است، آش انار که از گوشت و دانه‌های انار و  نخود و لوبیا و… درست می‌شود و خاص منطقه اورامانات است، نان بلوط، ترخینه و دوخ آو یا آش دوغ از دیگر غذاهای محلی استان است البته در باینگان گیاهی به نام «گنور» در آش دوغ می‌ریزند که بسیار خوش طعم است.

ضرورت فرهنگ‌سازی برای دوری از غذاهای غربی

 

فروش ویژه انواع دستگاه ترکشن کمر وینکل پلاس

 

وی تاکید کرد: کشاورزان و باغداران باید محصولات سالم و ارگانیک تهیه کنند و اصحاب رسانه در راستای ترویج غذاهای محلی و پرهیز از فستفودهای مُضر فرهنگ‌سازی کنند.

یکی از صاحبان رستوران‌های غذاهای فست‌فودی در کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، به استقبال جوانان و نوجوانان از این غذاها اشاره کرده و گفت: گرایش به مصرف فست‌فودها در استان افزایش یافته است.

وی گفت: در رستوان ما انواع غذاهای فست‌فودی از جمله هات داگ، برگر و… طبخ می‌شود و قیمت‌ها نیز متفاوت است.

مواد اولیه برخی از غذاهای فست‌فودی فاقد استاندارد و خطرناک است

وی بیان کرد: با شروع سال تحصیلی، رغبت دانش آموزان نیز به خرید غذاهای فست‌فودی و ساندویچ بیشتر شده و در اکثر اوقات روز مشتری داریم. البته باید گفت که مصرف مداوم غذاهای فست‌فودی سبب افزایش وزن در کودکان شده و برای سلامتی آنان ضرر دارد اما باید فرهنگ مصرف غذاهای فست‌فودی اصلاح شود و نظارت بیشتری بر تهیه این غذاها صورت گیرد چراکه افرادی سودجو مواد نامرغوب و ناسالم از جمله کالباس و سوسیس فاقداستاندارد را برای تهیه فست‌فودها استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک است.

 غذاهای محلی سرشار از خواص و فوایدی در استان کرمانشاه در گذشته رایج بوده از جمله خورشت خلال بادام، دوینه یا ترخینه، پَرشت، جرگ و بز، ذورده، چنگال، سیب پلو، زو و کره و شلمین بخشی از غذاهای اصیل و بنام کرمانشاه است که متاسفانه جای خود را به فست‌فودها دادند و جز در برخی مناطق عشایری یا روستایی رغبتی برای مصرف این غذاهای لذیذ و سالم مشاهده نمی‌شود.

 

جهت مشاهده و خرید انواع ویلچر کلیک کنید

 

منبع : الو دکتر


منبع: https://www.hidoctor.ir/178770_%d8%a8%d8%ac%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b3%d8%aa-%d9%81%d9%88%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%82%d9%88%db%8c-%d9%88-%d8%ae%d9%88%d8%b4%d9%85%d8%b2%d9%87.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

منیزیم برای سلامت قلب زینک برای تقویت ایمنی چربی‌های امگا ۳ گیاهی مهم ترین مزایای سلامتی دانه‌های کدو تنبل

 

اگر هوس یک میان‌‌وعده‌ی تُرد کرده‌اید که برای سلامتی‌تان هم مفید باشد، دانه‌ی کدو تنبل همان چیزی است که به دنبالش هستید. دانه‌های کدو با داشتن مواد مغذی متعددی مانند منیزیم، منگنز، مس، پروتئین و زینک، مانند یک بمب تغذیه‌ای در یک بسته‌بندی بسیار کوچک عمل می‌کنند. آنها همچنین حاوی ترکیبات گیاهی به‌نام فیتوسترول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های نابودکننده‌ی رادیکال‌های آزاد هستند که می توانند میزان سلامتی شما را افزایش دهند.

 

بهتر از همه اینکه چون دانه‌های کدو تنبل به‌راحتی قابل حمل هستند و نیازی به نگهداری در یخچال ندارند، یک میان وعده‌ی عالی برای بیرون منزل و یک اسنک سریع برای داخل منزل هستند.

 

 

منیزیم برای سلامت قلب

جهت مشاهده و خرید انواع اتوکلاو دندانپزشکی کلیک کنید

یک‌چهارم فنجان دانه‌ی کدو تقریبا نیمی از نیاز روزانه‌ی شما به منیزیم را تأمین می‌کند. منیزیم در بسیاری از عملکردهای فیزیولوژیکی مهم بدن نقش دارد از جمله ساخت ATP (آدنوزین تری‌فسفات، مولکول‌های انرژی بدن شما)، سنتز RNA و DNA، پمپاژ قلب، ساخت استخوان‌ها و دندان‌های سالم، شل کردن رگ‌های خونی و عملکرد مناسب روده.

ثابت شده که منیزیم به تنظیم فشار خون و جلوگیری از ایست قلبی ناگهانی، سکته‌ قلبی و سکته‌ مغزی کمک می‌کند. در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از آمریکایی‌ها دچار کمبود منیزیم هستند.

 

 

زینک برای تقویت ایمنی

دانه‌های کدو تنبل، یک منبع غنی از روی هستند (هر ۳۰ گرم از آنها حاوی بیش از ۲ میلی‌گرم از این ماده‌ی معدنی مفید است). زینک از راه‌های بسیاری برای بدن شما مفید است، از جمله ایمنی، رشد و تقسیم سلول، خواب، خلق‌و‌خو، حس‌های بویایی و چشایی، سلامت چشم و پوست، تنظیم انسولین و عملکرد جنسی آقایان.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت الکتریکی 4 موتوره کلیک کنید

بسیاری از افراد به دلیل خاک‌های عاری از مواد معدنی، اثرات داروها، رژیم‌های غذایی گیاهی و سایر رژیم‌های سرشار از غلات دچار کمبود زینک هستند. این کمبود با افزایش سرماخوردگی و آنفولانزا، خستگی مزمن، افسردگی، آکنه، تولد نوزادان کم‌وزن، مشکلات یادگیری و عملکرد ضعیف کودکان در مدرسه مرتبط است.

مقاله مرتبط : تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا

 

 

چربی‌های امگا ۳ گیاهی

دانه‌ها و آجیل‌ها خام یکی از بهترین منابع امگا ۳‌های گیاهی (آلفا لینولنیک اسید یا ALA) هستند. همه‌ی ما به ALA نیاز داریم، با این حال ALA باید توسط بدن شما به چربی‌های امگا۳ بسیار ضروری‌تر EPA و DHA تبدیل شود – توسط آنزیمی که اکثر ما بواسطه‌ی سطوح انسولین بالا دچار ضعف هستیم. بنابراین در حالی که دانه‌های کدو تنبل یک منبع عالی از ALA هستند، ضروری است که مقداری از چربی‌های امگا ۳‌ را از منابع حیوانی مانند روغن کریل دریافت کنید.

جهت مشاهده و خرید انواع واکر پزشکی کلیک کنید

 

 

سلامت پروستات

دانه‌های کدو تنبل مدت‌هاست که به‌عنوان یک ماده‌ی طبیعی مهم برای سلامت مردان مورد توجه قرار گرفته‌اند. این تا حدی به‌علت محتوای بالای زینک آنهاست؛ زینک برای سلامت پروستات ( جایی که بالاترین میزان زینک را در بدن دارد) ضروری است. همچنین عصاره و روغن‌های دانه‌ی کدو ممکن است نقش مهمی در هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH یا بزرگ شدن پروستات) ایفا کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که دانه و روغن کدو تنبل، هر دو در حمایت از سلامت پروستات مفید هستند.

 

 

 

فروش ویژه انواع تب سنج وینکل پلاس

 

اثرات ضد دیابتی

مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که ممکن است دانه‌های کدوتنبل به بهبود تنظیم انسولین کمک کنند و با کاهش استرس اکسیداتیو به جلوگیری از عوارض دیابت یاری برسانند.

 

 

فواید دانه‌ی کدو برای زنان یائسه

روغن دانه‌‌ی کدو تنبل غنی از فیتواستروژین‌های طبیعی است و مطالعات نشان می‌دهد که ممکن است به افزایش معنی‌داری در کلسترول خوب (HDL)، همچنین کاهش فشار خون، گرگرفتگی، سردرد، در مفاصل و سایر علائم در زنان یائسه منجر شود.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی دو طبقه کلیک کنید

 

 

سلامت قلب و کبد

دانه‌های کدوتنبل غنی از چربی های سالم، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر هستند و برای سلامت قلب و کبد مفیدند – بخصوص هنگامی که با بذر کتان مخلوط شوند.

 

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت حجامت کلیک کنید

 

تریپتوفان برای خواب آرام

دانه‌های کدو تنبل یک منبع غنی از تریپتوفان هستند، یک اسید آمینه (واحد سازنده‌ی پروتئین) که بدن شما آن را به سروتونین و سپس به ملاتونین (هورمون خواب) تبدیل می‌کند. خوردن دانه های کدو تنبل چند ساعت قبل از خواب به همراه یک کربوهیدرات مانند یک تکه‌ی کوچک میوه ممکن است برای تأمین تریپتوفان مورد نیاز بدن شما برای تولید ملاتونین و سروتونین، بسیار مفید باشد و به یک خواب خوب شبانه‌ کمک کند.

 

 

خواص ضدالتهابی

مشخص شده که روغن دانه‌ی کدو تنبل دارای اثرات ضدالتهابی است. حتی یک مطالعه‌ی حیوانی نشان داد که آن در درمان آرتریت، اثری مشابه داروی ایندومتاسین دارد، اما بدون هیچ گونه عوارض جانبی.

 

جهت مشاهده و خرید انواع سمان موقت کلیک کنید

 

 

 

بهترین روش مصرف دانه‌ی کدوتنبل چیست؟

به‌منظور حفظ چربی‌های سالم موجود در این دانه‌ها، آنها باید به شکل خام مصرف شوند. اگر تصمیم دارید دانه‌های کدو تنبل را به شکل فله خریداری کنید، مطمئن شوید که تازه هستند و بوی کهنگی و کپک نمی‌دهند؛ چنین بوهایی می‌تواند نشان‌دهنده‌ی فاسد شدن یا وجود سموم قارچی در آنها باشد. در صورت امکان از دانه‌های کدو تنبل ارگانیک استفاده کنید، چون آنها به آفت‌کش‌ها یا سایر مواد شیمیایی مضر آلوده نمی‌شوند.

با این حال اکثر آجیل و دانه‌ها حاوی ترکیبات ضد مغذی مانند اسید فیتیک هستند که می‌تواند باعث شود همه‌ی مواد مغذی بحث‌شده در بالا در هنگام مصرف آنها جذب بدن نشوند. بنابراین اگر تصمیم دارید از دانه‌ها یا آجیل به‌طور منظم استفاده کنید، بهتر است آنها را بخیسانید یا سبز کنید. برای خوش طعم‌تر کردن‌شان می‌توانید آنها را در فر یا در خشک‌کن خشک کنید.

اگر ترجیح می‌دهید این دانه‌ها را به شکل بو داده مصرف کنید، خودتان آنها را بو دهید ؛به این ترتیب می‌توانید درجه و مدت زمان بودادن آنها را کنترل کنید. دانه‌های کدو تنبل خام را می‌توانید به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با درجه‌ی متوسط فر (زیر ۱۷۰ درجه‌ی فارنهایت یا ۷۵ درجه‌ی سلسیوس) بو دهید و سپس روی آنها نمک بپاشید.

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستگیره تعادل سالمندان کلیک کنید

 

مقاله مرتبط : تمام غذاهای گیاهی مفید نیستند!

 

 

  • http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract?fromPage=online&aid=7929299
  • http://www.jdcjournal.com/article/S1056-8727(10)00097-8/abstract
  • http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21545273
  • http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18938206
  • http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16053244
  • http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7784309

منبع تصاویر 

  • rd
  • joyoushealth
  • ۴٫bp.blogspot
  • ۱۶۷۴۹-presscdn-0-94.pagely.netdna-cdn
  • selfcarer
  • naturalon
  • static1.squarespace
  • i-health
  • cdn-image.foodandwine
  • herbs-info

 


منبع: https://rastineh.com/the-most-important-health-benefits-pumpkin-seeds/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

کریستال در ادرار؛ علائم، انواع و درمان کریستال در ادرار؛ علائم، انواع و درمان

 

کریستال در ادرار؛ علائم، انواع و درمان

غذاهای شور می توانند باعث تشکیل کریستال ها در ادرار شوند

 

کریستال های کلسیم اگزالات در ادرار اسیدی، خنثی یا قلیایی دیده می شوند. این کریستال ها ممکن است به واسطه سطوح بالای کلسیم، سیستئین، و اگزالات در خون شکل بگیرند.

کلیه یکی از اندام های کلیدی بدن انسان محسوب می شود. کلیه ها وظیفه پالایش مواد زائد از خون و تولید ادرار را بر عهده دارند. ادرار اساسا از آب و دیگر ترکیبات شیمیایی از جمله کلسیم، کربن، نیتروژن و اسید اوریک تشکیل شده است.

 

 

مشخصات و قیمت انواع سوند یکبار مصرف

 

در صورتی که به واسطه ناهنجاری های موجود در بدن عملکرد کلیه ها دچار اختلال شود، امکان شکل گیری مواد کریستال مانند در ادرار وجود دارد.

 

نشانه های وجود کریستال در ادرار

به طور کلی نشانه ها یا علائم مشخصی که نشان دهنده وجود کریستال در ادرار باشند، وجود ندارد. با این وجود، نظارت بر ظاهر ادرار و انجام آزمایش ادرار می تواند نقش چشمگیری در تشخیص این شرایط داشته باشد.

رنگ ادرار را بررسی کنید. هر گونه تغییر در رنگ و بافت ادرار ممکن است به وجود کریستال ها در ادرار اشاره داشته باشد. اگر با این شرایط مواجه هستید، مراجعه به پزشک بهترین گزینه برای بررسی دقیق‌تر شرایط است.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تب سنج لیزری کلیک کنید

آزمایش ادرار را بر اساس تجویز پزشک به طور منظم انجام دهید. بهترین روش برای بررسی وجود کریستال ها در ادرار انجام آزمایش ادرار است. از این طریق سطوح کریستال ها در ادرار و همچنین دلیل زمینه ای این شرایط مشخص می شود.

 

انواع کریستال ها در ادرار

انواع مختلفی از کریستال ها با توجه به شکل و ساختار آنها وجود دارند. برخی انواع رایج کریستال های موجود در ادرار شامل موارد زیر می شوند:

 

• کریستال های بیلی‌روبین

جهت مشاهده و خرید انواع تخت جراحی دام کلیک کنید

کریستال های بیلی‌روبین زرد رنگ و ساختاری سوزنی شکل دارند که از درهم آمیختن بیلی‌روبین شکل می گیرند. این کریستال ها به عنوان کریستال های غیر طبیعی در ادرار در نظر گرفته می شوند که اغلب با اختلالات کبدی مرتبط هستند.

 

• کریستال های کلسیم اگزالات

کریستال های کلسیم اگزالات در ادرار اسیدی، خنثی یا قلیایی دیده می شوند. این کریستال ها ممکن است به واسطه سطوح بالای کلسیم، سیستئین، و اگزالات در خون شکل بگیرند. این شرایط می تواند به تشکیل سنگ کلیه نیز منجر شود.

 

• کریستال های کلسترولی

 

فروش ویژه انواع پاراوان چرخ دار وینکل پلاس

 

کریستال های کلسترولی به طور معمول بی رنگ و مستطیل شکل هستند. این کریستال ها به واسطه چربی های اشباع شکل گرفته و بیشتر در ادرار اسیدی دیده می شوند.

 

• کریستال های سیستئین

کریستال های سیستئین به طور معمول بی رنگ و شش ضعلی هستند و به واسطه نشت اسید آمینه سیستئین تشکیل می شوند. این کریستال ها اغلب با بیماری های ارثی و اختلالاتی در مثانه و کلیه ها مرتبط هستند.

 

• کریستال های فسفاتی

 

مشخصات و قیمت انواع پانچ بیوپسی

 

کریستال های فسفاتی به واسطه مصرف زیاد مواد غذایی سرشار از پروتئین در رژیم غذایی شکل می گیرند. همچنین، وجود این کریستال ها در ادرار می تواند به پرکاری تیروئید اشاره داشته باشد که اغلب به شکل گیری ادرار کدر منجر می شود.

 

برخی داروها می توانند موجب تشکیل کریستال در ادرار شوند

 

• کریستال های گوگردی

کریستال های گوگردی در نتیجه مصرف آنتی بیوتیک ها شکل می گیرند. سطوح بالای این کریستال ها می تواند به کلیه ها آسیب وارد کند.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت سی پی ار CPR سه شکن کلیک کنید

 

• کریستال های فسفات سه گانه

کریستال های فسفات سه گانه از آمونیاک، منیزیم، و فسفات تشکیل شده اند. این کریستال ها در ادرار قلیایی تشکیل شده و به طور معمول با عفونت های دستگاه ادراری مرتبط هستند.

 

• کریستال های اسید اوریک

کریستال های اسید اوریک به طور معمول لوزی شکل یا متوازی الاضلاع هستند. این کریستال ها به همراه ادرار دفع می شوند و سطوح بالا از آنها می تواند به تشکیل سنگ کلیه و التهاب در مفاصل اشاره داشته باشد.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی کوادروسپس کلیک کنید

 

دلایل وجود کریستال ها در ادرار

تشکیل کریستال ها ممکن است به واسطه شرایطی که در ادامه به آنها اشاره می شود، رخ دهد. تا زمانی که میزان کریستال های موجود در ادرار از سطح عادی بیشتر نشده باشد، جای نگرانی نیست.

 

• کم آبی بدن

کم آبی بدن یکی از دلایل اصلی تشکیل کریستال ها در ادرار است. مصرف ناکافی مایعات ممکن است موجب سخت شدن مواد معدنی و مواد شیمیایی مانند نیتروژن و اسید اوریک در ادرار شده و به تشکیل کریستال ها منجر شود.

 

مشخصات و قیمت انواع لگن بیمار

 

 

• تغییر در pH ادرار

تغییرات در سطح pH ادرار ممکن است زمینه ساز تشکیل کریستال ها در ادرار شود. میزان عادی pH ادرار باید در محدوده اسیدی قرار داشته باشد که کمتر از 7 است. زمانی که سطح pH افزایش یافته و قلیایی می شود این شرایط می تواند به تشکیل کریستال های کلسیم اگزالات در ادرار منجر شود.

 

• عفونت دستگاه ادراری

باکتری هایی که موجب عفونت دستگاه ادراری می شوند می توانند سطح pH ادرار را تغییر داده و آن را هرچه بیشتر اسیدی سازند که این تغییر نیز می تواند به تشکیل کریستال ها در ادرار منجر شود.

 

مشخصات و قیمت انواع گیت ترینر

 

 

• سنگ کلیه و مثانه

کریستال هایی که دفع نمی شوند و برای مدتی طولانی در بدن باقی می مانند می توانند زمینه ساز تشکیل سنگ های کلیه و مثانه شوند. زمانی که اندازه سنگ ها بزرگ است، این شرایط حتی می تواند موجب احساس درد در ناحیه شکم شود.

 

رژیم غذایی

غذاهایی که از محتوای پروتئین زیاد برخوردار هستند ممکن است به تشکیل کریستال ها در ادرار منجر شوند. این شرایط ممکن است سطوح اسید اوریک و کلسیم را نیز افزایش دهد که احتمال تشکیل کریستال ها را افزایش می دهد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی اورژانس کلیک کنید

 

 

کریستال های گوگردی در نتیجه مصرف آنتی بیوتیک ها شکل می گیرند

 

عوارض جانبی داروها

برخی داروها می توانند موجب تشکیل کریستال در ادرار شوند. این شرایط ممکن است به تعامل داروهای مختلف و همچنین میزان مایعات مصرفی بستگی داشته باشد.

 

 

فروش ویژه انواع واکر آلمینیومی وینکل پلاس

 

درمان کریستال در ادرار

درمان کریستال ها ممکن است به دلیل شکل گیری آنها بستگی داشته باشد. تشخیص دقیق از طریق آزمایش ادرار امکانپذیر است. پس از آن پزشک روش درمان مناسب را ارائه خواهد کرد. برخی از روش های درمانی رایج شامل موارد زیر می شوند:

 

مدیریت pH ادرار

مصرف غذاهای سرشار از اگزالات می تواند اسیدیته ادرار را افزایش دهد. از جمله خوراکی های سرشار از اگزالات می توان به قهوه، ماء الشعیر، شکلات، بادام زمینی، اسفناج، و سیب زمینی شیرین اشاره کرد.

 

 

جهت مشاهده و خرید انواع شیکر روناتور دیجیتال کلیک کنید

 

نظارت بر میزان مصرف پروتئین

غذاهای سرشار از پروتئین نباید به صورت منظم مصرف شوند. این غذاها حاوی مقدار زیادی پورین هستند که احتمال تشکیل کریستال ها را افزایش می دهد.

 

کاهش مصرف نمک

غذاهای شور می توانند محتوای کلسیم موجود در ادرار را افزایش دهند و آن را هرچه بیشتر اسیدی سازند. از این رو، باید میزان مصرف آنها را برای پرهیز از تشکیل کریستال ها در ادرار کاهش داد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستگاه قند خون کلیک کنید

تامین آب مورد نیاز بدن

برای تامین آب مورد نیاز بدن می توانید نوشیدن هشت لیوان آب در روز را مد نظر قرار دهید تا از تشکیل کریستال ها در ادرار نیز پیشگیری شود.

 

منبع:asriran.com


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/crystal-urine1-treatments.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

مباحثی درباره عارضه داروهای گیاهی

 

 

زمان استفاده  از داروهای گیاهی  از زمانهای قدیم وجود دارد مثلا در زمانهای قدیم عطاریها نیز وجود داشتند که داروهای گیاهی برای انواع مختلف بیماریها می فروختند و تا کنون هم وجود دارد پس استفاده از داروهای گیاهی از زمانهای قدیم وجود داشته است. اکنون میخواهیم درباره طبیعی بودن و در عین حال عوارض این داروها نکاتی را بیان کنیم

 

استفاده از داروهای گیاهی و گیاهان دارویی سابقه ای هزاران ساله دارد. اگر بخواهیم مثالی از مهمترین داروه با منشاء گیاهی بیاوریم رزرپین، مرفین و وینکا مثالهای مهم هستند.

امروزه داروهای گیاهی بوفور در تمام دنیا چه بصورت رسمی و چه بصورت غیز رسمی یافت شده و مصرف می شوند؛ چه بصورت سنتی (عطاری) و چه بصورت مدرن (با بسته بندی و تعیین دزاژ و … در کارخانجات). خیلی از این داروها بصورت OTC در دسترس هستند اما نکته مهمی که در استفاده از این داروها وجود دارد علاوه بر بحث تعیین دزاژ صحیح و توجه به عوارض آنها (اغلب مردم عادی بر بی خطر بودن این نوع داروها معتقد هستند)، بحث تداخل بین این داروها و مکملهای گیاهی با داروهای روتین است. این مقاله بطور خلاصه به این موضوع می پردازد.

۱ – آیا FDA بر گیاهان دارویی و مکملهای گیاهی نظارت دارد؟ جواب منفی است FDA هیچ نظارتی بر این گونه مواد ندارد، پس استفاده از این داروها بدون مطالعات کافی ممکن است با خطر همراه باشد و صرف درج کلمه “طبیعی” یا natural بر لیبل آن نمی تواند بازگو کننده ایمنی مصرف آن باشد. پس بهتر است بیمارانی که سایر داروها را استفاده می کنند در استفاده از مکملها یا داروهای گیاهی با داروساز یا پزشک در مورد عوارض و تداخل بین داروهای خود و این گونه داروها مشورت کنند.

جهت مشاهده و خرید انواع لگن زیر بیمار کلیک کنید

۲ – چون گیاهان طبیعی هستند پس چرا باید تداخل ایجاد کنند!

باید گفت درست است که گیاهان از طبیعت می آیند و بشر در ساخت آنها نقشی ندارد اما ماده اصلی موثره آنها مواد شیمیایی فعالی هستند که می توانند با سایر داروها و مواد شیمیایی تداخل ایجاد کنند حتی با آب یا الکل. متاسفانه این مواد اغلب فاقد لیبل اطلاعات درست مانند تداخل و میزان ماده موثره هستند.

۳ – تداخل داروهای گیاهی یا گیاهان دارویی با داروهای روتین از چند جهت مهم است:

الف – این مواد عوارض داروهای شیمیایی را افزایش می دهند

ب – در جذب داروها تداخل ایجاد می کنند

ج – در مسیر متابلیسمی آنها اختلال ایجاد می کنند

 

جهت مشاهده و خرید انواع پاراوان پزشکی کلیک کنید

 

د – اثرات درمانی داروها را بلاک کنند

ه – سایر موارد

۴ – چگونه می توان تداخل دارو – گیاه را هندل کرد؟

به خاطر داشته باشید که بهترین راه پیشگیری است برای این کار شما باید هر گونه تداخل بین داروهای خود و مکملهای گیاهی بشناسید و یا در مورد آنها اطلاعات کسب کنید و بهترین کار در این مورد مشورت با پزشک و بخصوص داروساز است. در موقعی که دارویی برای شما تجویز می شود پزشک و یا داروساز خود را از مصرف هرگونه از این مکملها و حتی ویتامینها مطلع سازید.

به چند مثال توجه کنید:

  • گیاه کوهوش سیاه  Black cohosh با نام علمی  Actaea racemosa

این گیاه بطور گسترده ای در درمان علائم یائسگی مانند گرگرفتگی ، قاعدگی دردناک، اسپاسم مجاری ادرار و واژینیت استفاده می شود. نکته مهم در مورد این گیاه اینست که این گیاه ممکن است باعث آسیب کبدی شده و یا آسیبهای کبدی سایر داروها با آسیب کبدی را افزایش دهند مانند استامینوفن، آتورواستاتین و الکل

 

فروش ویژه انواع ساکشن جراحی وینکل پلاس

 

  • کوآنزیم کیو ۱۰ (Coenzyme Q10) که به یوبی کینون ubiquinone هم مشهور است امروزه بطور گسترده ای استفاده می شود. این کوآنزیم بطور طبیعی در قلب، کبد، پانکراس و کلیه وجود دارد که با بالارفتن سن و مصرف سیگار میزان آن کم می شود.

کوآنزیم کیو ۱۰ برای بازسازی بافت آسیب دیده قلب بعد از سکته ها، کمک کننده در درمان سرطان سینه، دیستروفی عضلانی و بیماریهای لثه و… کاربرد دارد. اما استفاده همزمان آن با ضدانعقادهایی مانند وارفارین باعث کاهش اثر آنها شده و احتمال لخته شدن افزایش می یابد. در استفاده همزمان این دو دارو باید مانیتورینگ مرتب انجام شود.

  • قره قاط یا سیاه گیله Cranberry با نام علمی Vaccinium arctostaphylos که در گونه ها و جنسهای مختلفی وجود دارد. در بسیاری از کشورها از میوه این گیاه استفاده های درمانی می شود مانند کشور ما که در مواردی به کار می رود مانند دردهای قاعدگی ، عفونتهای ادراری و بعنوان یک ماده قابض. در برخی از کشورها آب میوه آن بسیار پر مصرف است. مصرف همزمان این میوه با وارفارین منجر به افزایش اثر ضدانعقادی وارفارین شده و ممکن است منجر به خونریزی شود.
  • روغن گل مغربی یا Evening Primrose Oil که بخصوص در سالیان اخیر کاربرد زیادی پیدا کرده و شکل پرل آن نیز در ایران قابل دسترسی است. این روغن اسیدهای پرب مورد نیاز بدن را تامین می کند و در طیف گسترده ای از بیماریها به عنوان مکمل استفاده می شود؛ مانند بیماریهای قلبی، کلسترول بالا، مشکلات گردش خون، سندرم پیش قاعدگی، اندومتریوزیس، درد پستان، برخی علائم یائسگی، اگزما، آکنه، سوریازیس، حتی MS ، آسم، سرطان سینه، دیابت و نازایی

(منبع: http://www.drugs.com/mtm/evening-primrose-oil.html)

روغن گل مغربی دارای ماده ای به نام گامالینولئیک اسید است که باعث کند شدن روند انعقاد و افزایش احتمال خونریزی می شود. پس باید در استفاده همزمان آن با ضد انعقادها و آسپرین دقت کرد. همچنین روغن گل مغربی اثر داوهای ضد تشنج و فنوتیازینها را کاهش داده و نیاز به افزایش دز این داروهاست

  • والرین Valerian : که داروی گیاهی مشهوری بوده و در درمان بیخوابی، اضطراب کاربرد دارد و خاصیت سداتیوی ملایمی دارد. بیشتر از ۵۰۰ دارو وجود دارد که ممکن است با والرین تداخل داشته باشند که برخی از آنها خفیف بوده و برخی شدید (مثلا تداخل ماژور با بوپرنورفین) برای دیدن لیست کامل تداخلات دارویی والرین با داروهای دیگر اینجا را کلیک کنید.

اما بطورکلی در استفاده همزمان والرین با سایر داروهای ضد اضطراب، خواب آور، شل کننده های عضلانی و ضد افسردگیها باید دقت زیادی شود.

  • هوفاریقون یا گل راعی St. john’s wort  با نام علمی Hypericum perforatum: بطور گسترده ای در درمان افسردگی مصرف دارد (در ایران قطره خوراکی هایپیران). تداخل دارویی با هوفاریقون بسیار زیاد و خطرناک هستند و در استفاده از آن باید نظر مشورتی پزشک یا داروساز را گرفت. چند نمونه از تداخلات این ماده:

– SSRIs , TCAS , مهار کننده های MAO , نفازودون، تریپتان، وارفارین، داروهای هورمونی و ضد حاملگی و …

  • ملاتونین: یک هورمون طبیعی است که به ریتم خواب – بیدار ی کمک می کند. از ان برای درمان بی خوابی و کمک به بهبود کیفیت خواب و اختلالت خواب مانند سندرم پای ناآرام استفاده می شود. ملاتونین می تواند موجب خواب آلودگی شدید شود. مصرف همزمان آن با این داروها نیاز به توجه جدی دارد:

– بنزودیازپینها، آنتی هیستامینها، داروهای اوپیوئیدی و فرآورده های هوفاریقون (گل راعی)

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی غذا خوری کلیک کنید

 

– ملاتونین باعث افزایش قندخون می شود و موجب مشکلاتی در درمان دیابتیها می گردد و باید ذز داروهای دیابت دوباره تنظیم شود.

  • جینسینگ: این گیاه هزاران سال است به خاطر اثرات درمانی بسیارش بخصوص در آسیای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد. (در مورد کاربردهای درمانی این گیاه به مطلب کامل زیر به قلم اینجانب مراجعه فرمایید: گیاه جینسینگ و خواص این گیاه عجیب

تداخل جدی جینسینگ با وارفارین و سایر ضدانعقادها است و نیز تداخل آن با داروهای کاهنده فشارخون نیز باید مورد توجه باشد.

  •  جینکو بیلوبا که به جرات می توان گفت پرمصرفترین گیاه جهان است در بسیاری از موارد کاربرد دارد . برای دیدن کاربردهای این گیاه پرمصرف این مطلب نوشته اینجانب را در مجله اینترنتی گونش آنلاین بخوانید : معرفی گیاه جینکو بیلوبا – پر مصرفترین گیاه دنیا

استفاده از جینکو به طب سنتی چین باستان می رسد که در دمانس، آلزایمر، پارکینسون موارد مصرف دارد. از دیگر کاربردهای آن بهیود و تقویت حافظه، سرگیجه می باشد.

جینکو اثرات ضد ویروسی داروهای ضد ویروس بخصوص داروهای ضد ایدز efavirenz و indinavir را کاهش می دهد. جینکو باعث تغییراتی در متابلیسم داروها در کبد می گردد که داروهای زیادی در لیست هستند اما مهمترین آنها امپرازول، استاتین ها، دونپزیل می باشد.

از مصرف همزمان جینکو با داروهای ضد تشنج، ضد انعقادهای خوراکی و داروهای دیابتی باید اجتناب گردد.

  • سیر Garlic : گیاه معروفی که موارد استفاده خوراکی و دارویی زیادی دارد. سیر برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون، پیشگیری از سرطان، کاهش فشارخون و کاهش و تنظیم قندخون استفاده می شود.

از سایر موارد مصرف سیر می توان از کاهش دردهای قاعدگی و تنظیم قاعدگی و میزان خونریزی در طی دوره قاعدگی نام برد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی غذا خوری کلیک کنید

 

گزارش شده است که بر روی انعقاد خون و سطح گلوکز خون تاثیر دارد و با داروهایی که بر انعقاد خون تاثر دارند مانند پلاویکس، آسپرین، انوکساپارین وارفارین تداخل دارد. برای مشاهده لیست کامل داروهایی که ممکن است با سیر تداخل داشته باشند اینجا کلیک کنید.

  • چای سبز: که از چین گسترش یافت و تبدیل به یک نوشیدنی مورد علاقه شد کاربردهای درمانی شناخته شده ای دارد مانند کاهش وزن و کلسترول؛ ناراحتیهای گوارشی، پیشگیری از سرطان (به علت داشتن آنتی اکسیدان ها).

برگهای خشک چای سبز حاوی میزان زیادی ویتامین K می باشد و مصرف زیاد آن ممکن است با داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و … تداخل ایجاد کند. بخصوص مصرف کنندگان وارفارین باید هنگام مصرف چای سبز محتاط باشند.

  • زنجبیل یا ginger : در تهیه غذاها به عنوان یک ادویه خوش طعم و بو و یک طعم دهنده عالی استفاده دارد اما کاربردهای درمانی خبی هم دارد مانند : درمان و پیشگیری از بیماری مسافرت؛ سرگیجه، تهوع و استفراغ، افزایش اشتها و کاهش اسیدیته معده. همچنین با نظر پزشک در تهوع و استفراغ شدید دوران حاملگی کاربرد دارد.

تداخلات دارویی زنجبیل زیاد مستند نیستند اما مطالعاتی وجود دارد که زنجبیل ترومبوکسان را مهار کرده و زمان انعقاد را افزایش می دهد و با داروهای ضد انعقاد و رقیق کننده های خون مانند وارفارین و آسپرین تداخل دارد. دی پیریدامول هم داروی مهمی در این زمینه است.


منبع: https://www.hidoctor.ir/13531_%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%ad%d8%ab%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d8%b6%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%db%8c.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

شب و روز قبل از کنکور چه کنید؟ ۱) خوب بخوابید ۲) زیاد فکر و خیال نکنید شب و روز قبل از کنکور را چگونه بگذرانیم؟

 

 

شب و روز قبل از کنکور از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی به ۲۴ ساعت آخر مانده به کنکور می‌رسیم بسیاری دچار استرس می‌شوند. این استرس اکثرا با ترس از کنکور و رتبه آن همراه است. اما موضوع مهم این است که باید احساس منفی از اطراف فرد کنکوری دور شود. برای کاهش استرس و افزایش کارایی ذهن، در این چند روزه باید نسبت به روزهای گذشته برنامه غذایی متفاوت داشته باشید، اما نه آنقدر که این تفاوت به ضرر شما تمام شود.

 

 

ترک کردن برنامه های همیشگی، نداشتن تفریح و استراحت و نخوردن غذای مناسب شاید به نظر شما تاثیر چندانی در نحوه آزمون کنکور نداشته باشد اما نظر متخصصین چیز دیگری است. آنها برای کاهش استرس و اضطراب در این روزهای آخر، توصیه های عملی فوق العاده ای دارند.

شب و روز قبل از کنکور چه کنید؟

 

فروش ویژه انواع ترالی لگن وینکل پلاس

 

۱) خوب بخوابید

– در شب های باقیمانده شام سبکی بخورند تا راحت تر بخوابند و در وعده های روزانه هم، غذاهای حاوی کربوهیدرات های پیچیده مثل نان، برنج و سیب زمینی بخورند چرا که این مواد در طول روز به تدریج آزاد شده و توانایی ذهنی را گسترش می دهند.

از آنجایی که در کنکور سرعت، دقت و صحت مطرح است، بنابراین داشتن خواب منظم و تغذیه مناسب برای داوطلبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین از تمرین و مطالعه در شب های باقیمانده به کنکور پرهیز کنید، زیرا با بر هم زدن سیستم بدنی شما، استرس مضاعفی را به شبکه عصبی وارد می کند و این واکنش به صورت خستگی و احساس دلهره بیش از حد منجر به اختلال در حافظه و یادگیری می شود.

۲) زیاد فکر و خیال نکنید

– داشتن کمی استرس برای داوطلب طبیعی است و می تواند خلاقیت را در داوطلب ایجاد کند و به زندگی او نظم دهد و موجب افزایش کارایی در زندگی او شود. استرس مفید، عشق با فرزانگی برای یادگیری، پیمودن و روشنگری است و بنابراین داوطلبان باید با عشق و علاقه درس بخوانند، نه به خاطر ارزش های خاصی که جامعه برای آن قایل است . همین یک نکته برای رفع استرس کافی نیست؟

– در برخی از افراد اضطراب به صورت علایم جسمی نظیر شکم درد و سردرد تظاهر می کند که گاهی به افت تحصیلی منجر می شود. برای رفع این اضطراب باید قبل از امتحان از روشهایی نظیر relaxition استفاده کرد. روش هایی که در آن، فرد کلیه عضلات را شل کرده و با کشیدن نفس عمیق به حالت آرامش می رسد.

 

مشخصات و قیمت انواع تجهیزات کمکی ایستادن

 

 

۳) معتاد نشوید!

– درباره این که داوطلبان نباید از داروهای خواب آور یا آرام بخش استفاده کنند، احتمالا نباید خیلی توضیح داد. متخصصان می گویند به جز استامینوفن ساده، آن هم در صورت سردرد، هیچ داروی دیگری نباید مصرف کرد. اگر داوطلبان کنکور احساس استرس شدیدی دارند، می توانند ۱ تا ۲ لیوان جوشانده لیمو عمانی، گل گاو زبان و سنبل الطیب مصرف کنند.

– داوطلبان کنکور در دو روز پایانی از وارد کردن فشار و استرس به خود خودداری و برنامه غذایی متعادلی را رعایت کنند. توجه به تغذیه مناسب و داشتن تحرک، موجب کاهش استرس و افزایش شادابی در داوطلبان کنکور می شود.

۴) لبنیات بخورید، اگر می توانید

– برای کاهش استرس، به داوطلبان کنکور توصیه می شود از مصرف لبنیات غافل نشوند؛ به ویژه خوردن یک لیوان شیر ولرم قبل از خواب شبانه می تواند در برقراری آرامش نقش بسزایی داشته باشد. نکته اینجاست که خیلی از داوطلبان کنکور به وعده غذایی صبحانه اهمیتی نمی دهند، در صورتی که نخوردن صبحانه، حتی می تواند باعث ایجاد عوارضی مثل افت قند خون، سستی و بی حالی، عصبانیت، بی حوصلگی، افسردگی و عدم انگیزه مطالعه و در نتیجه همه این ها، افزایش میزان استرس فرد شود.

جهت مشاهده و خرید انواع چراغ معاینه کلیک کنید

– البته استفاده از لبنیات، نظر همه متخصصان نیست. چرا که اضطراب باعث به هم ریختن سیستم گوارشی می شود و به همین دلیل به افرادی که تجربه های ناخوشایندی با شیر داشته اند، توصیه می شود یک روز قبل از آزمون شیر نخورند.

 

۵) مرور دروس هم حدی دارد!

– با تاکید بر این که داوطلبان کنکور در روزهای پایانی از مرور مطالب خوانده شده خودداری کنند، توصیه می شود داوطلبان با تست زنی دانسته های خود را محک بزنند. داوطلبان در روزهای پایانی نیم ساعت از وقت خود را به ورزش هایی همچون پیاده روی، نرمش و یا شنا اختصاص دهند و در این روزها هیچ وعده غذایی را از برنامه خود حذف نکنند.

۶) تنظیم ساعت بیولوژیک

– حالات بدنی برحسب عادت در ساعات مختلف متفاوت است. کسی که عادت دارد بعدازظهرها دو ساعت بخوابد، اگر یک روز برای خوابیدن فرصت پیدا نکند، احساس خمودگی و کسالت می کند. کسی که عادت دارد در ساعات معینی مطالعه کند، در صورتی که بخواهد به اجبار این ساعات را تغییر دهد، نتیجه کمتری از مطالعه اش خواهد گرفت. به همین ترتیب ما به تجربه در ساعات متفاوت، عادات مختلفی پیدا کرده و بدن خود را با این شرایط تطبیق می دهیم . دکتر درستی می گوید: داوطلبان در روز کنکور حتماً باید سر ساعت معینی از خواب بیدار شوند تا بتوانند مسیر محل سکونت- محل آزمون را طی کنند و سر جلسه حاضر شوند. اگر در روزهای پایانی تا ساعات دیروقت شب برای درس خواندن بیدار بمانند، صبح دیر بلند شوند، هر موقع که خواستند صبحانه بخورند و خلاصه برنامه ثابت و یکنواختی منطبق با شرایط روز کنکور نداشته باشند، روز کنکور دچار مشکل می شوند.

 

مشخصات و قیمت انواع فریم توری تخت

 

 

۷) شادابی تان را حفظ کنید

– آرامش با شادابی ارتباط مستقیم دارد. آن قدر حجم کار خود را زیاد نکنید و آن قدر به خود سخت نگیرید که هرچه به کنکور نزدیک تر شوید، خستگی و بی حوصلگی شما را فراگیرد. باید آن قدر سرحال و شاداب باشید که وقتی به روز کنکور می رسید با روحیه ای آماده سر جلسه آماده شوید.

– مهمترین موضوع برای موفقیت در کنکور حفظ خونسردی است. باید بدانید که با غصه خوردن چیزی درست نمی‌شود. هیچ وقت به این فکر نکید نتیجه کار چه می‌شود یا زحمات خانواده ام از بین می‌رود. به هیچ وجه این افکار را دور خود جمع نکنید. به این فکر کنید که هرچه را آموخته اید فردا به بهترین شکل در کنکور بکار میگیرید و پیروز ماراتن کنکور شما هستید.

– موضوعی که باید در روز آخر باز هم به آن توجه کنید رژیم غذایی است. شب قبل از کنکور به هیچ وجه قهوه، چای، نسکافه و نوشابه نخورید. به جای آن غذاهای دارای امگا ۳ مانند ماهی را در رژیم غذایی شب کنکور قرار دهید. سعی کنید پس از غذا و قبل خواب موز و سیب بخورید که در کاهش افسردگی تاثیر گذار است. شام باید دو ساعت قبل از خواب میل شود و به هیچ وجه نباید کنسرو یا فست فود باشد.

– صبح روز کنکور ابتدا دعا و نیایش را انجام داده و دقایقی کوتاه ورزش سبک کنید. بهترین صبحانه برای روز کنکور عسل، کنجد، پنیر و خرما است. خرما انرژی لازم را فراهم می‌کند. همچنین سر جلسه چند عدد خرما به هماه داشته باشید چرا که قند موجود در ان گلوکز مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

 

مشخصات و قیمت انواع یخچال دارو

 

– روز کنکور شناسنامه، کارت شرکت در جلسه، ساعت مچی، پاک کن، مداد تراش، چند مداد مناسب نرم، بطری آب، سنجاق، شکلات یا خرما فراموش نشود. موضوع مهم این است که باید شماره داوطلبی را قبل از آزمون در جایی نوشته تا در هنگام اعلام نتایج از آن استفاده کنید.

– موضوع دیگری که باید داوطلبانی که آزمون آن‌ها عصر برگزار می‌شود بدانند، این است که دو ساعت قبل از آزمون حتما وعده غذایی بخورند.

در این باره بیشتر بخوانید: استرس و فشار روانی با بدن ما چه می‌کند؟

منبع: بهداشت نیوز و آکا ایران


منبع: https://www.hidoctor.ir/260186_%d8%b4%d8%a8-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%b1%d8%a7-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

مشکلات مربوط به مایع منی در مردان

 

 

 شایع‌ترین دلیل تغییر رنگ مایع منی ابتلا به یک عفونت است. اگر به همراه مایع منی زرد رنگ بوی بدی نیز حس می کنید، احتمال ابتلا به عفونت بالا است.

 

مایع منی هنگامی که به رنگ سفید باشد، سالم در نظر گرفته می شود. البته اگر اندکی به رنگ زرد نیز تمایل داشته باشد، جای نگرانی نیست. با این وجود، اگر با رنگ های زرد یا سبز مواجه هستید، مراجعه به پزشک توصیه می شود زیرا این شرایط به طور معمول از یک عفونت جدی، به ویژه زمانی که با نشانه هایی دیگر همراهی می شود، حکایت دارد.

چرا رنگ مایع منی من زرد است؟

به نقل از “نو هلث ادوایزر”، در شرایطی که گاه گاهی تغییر رنگ جزئی می تواند در رنگ مایع منی رخ دهد، اما تغییر رنگ ناگهانی، به ویژه زمانی که با بوی بد یا نشانه های دیگر همراه است را نباید نادیده گرفته شود.

 

مشخصات و قیمت انواع دستگیره تعادل سالمندان

 

رنگ مایع منی باید سفید یا تا حدودی خاکستری باشد، که این شرایط بیشتر ناشی از وجود پروتئین ها در ترشحات است. اما دلایل زیر می توانند به زرد رنگ شدن رنگ این مایع منجر شوند:

عفونت ها

شایع‌ترین دلیل تغییر رنگ مایع منی ابتلا به یک عفونت است. اگر به همراه مایع منی زرد رنگ بوی بدی نیز حس می کنید، احتمال ابتلا به عفونت بالا است. برای برطرف کردن این شرایط ممکن است به مصرف آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. با مراجعه به پزشک بهترین روش درمان پس از بررسی مایع منی تعیین می شود.

مایع منی در ترکیب با ادرار

گاهی اوقات رنگ زرد مایع منی می تواند از وجود ادرار در آن که داخل مجرای ادرار باقی مانده بوده است، حکایت داشته باشد. این شرایط ظاهر زرد رنگ و بوی نامطبوع مایع منی را موجب می شود. باقی ماندن ادرار در مجرای ادرار ممکن است به دلیل یک عفونت دستگاه ادراری رخ دهد، به ویژه اگر هنگام دفع ادرار احساس سوزش دارید.

افزایش سن

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی غذا خوری

 

با افزایش سن، رنگ مایع منی نیز احتمال بیشتری دارد به رنگ زرد متمایل شود. این شرایط بر باروری یا عملکرد جنسی فرد تاثیرگذار نیست. افزون بر این، ممکن است در هر بار انزال با رنگ زرد مایع منی مواجه نشوید.

رژیم غذایی

آن چه مصرف می کنید می تواند بر رنگ مایع منی تاثیرگذار باشد. اگر رژیم غذایی شما حاوی مواد غذایی غنی از گوگرد باشد، رنگ مایع منی ممکن است زرد شود. از جمله این مواد غذایی می توان به سیر، پیاز، و پیازچه اشاره کرد. مصرف برخی داروها نیز ممکن است موجب زرد رنگ شدن مایع منی شوند که از آن جمله می توان به مولتی ویتامین ها و داروهای مورد استفاده در درمان سل اشاره کرد.

انزال پس از مدتی طولانی

اگر مدتی از نظر جنسی غیر فعال بوده اید، در نخستین انزال پس از این مدت احتمال دارد با رنگ زرد مایع منی مواجه شوید. این شرایط به دلیل باقی ماندن مایع منی در کیسه های منی برای مدتی طولانی و غلیظ شدن آن شکل می گیرد.

بیماری های مقاربتی

 

جهت مشاهده و خرید انواع فشارسنج دیجیتال بازویی کلیک کنید

 

برخی بیماری های مقاربتی می توانند به تغییر رنگ مایع منی منجر شوند. از جمله شایع‌ترین این بیماری ها می توان به سوزاک و کلامیدیا اشاره کرد. اگر تغییر رنگ مایع منی در نتیجه بیماری های مقاربتی رخ داده است، احتمالا بوی ناخوشایند و احساس سوزش در زمان انزال را نیز تجربه خواهید کرد.

برای برطرف کردن رنگ زرد مایع منی چه باید کرد؟

مایعات فراوان بنوشید

تغییر رنگ مایع منی ممکن است در نتیجه کم آبی بدن رخ داده باشد. بر همین اساس، نوشیدن حداقل سه لیتر مایعات در روز از جمله آب و آبمیوه به منظور تامین آب مورد نیاز بدن را فراموش نکنید.

سطوح تستوستورون را تقویت کنید

نوسان در سطوح هورمون تستوسترون ممکن است به تغییر رنگ مایع منی منجر شود. سطوح تستوسترون با افزایش سن کاهش می یابند، که بر کیفیت مایع منی و اسپرم تاثیرگذار است. با مصرف تقویت کننده های تستوسترون به حفظ رنگ سفید مایع منی، میل جنسی و همچنین قدرت ماهیچه ای کمک خواهید کرد.

 

فروش ویژه انواع تخت سی پی ار سه شکن وینکل پلاس

 

از الکل و تنباکو پرهیز کنید

سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را به منظور بهبود شرایط مایع منی کنار بگذارید. مصرف نوشیدنی های الکلی بدن را با سموم مختلف پر می کند، که برخی از آنها به مایع منی راه یافته و تغییر رنگ آن به زرد را موجب می شوند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

رنگ زرد مایع منی همواره شرایطی نگران کننده نیست زیرا با تغییر در رژیم غذایی، دارو و سبک زندگی به طور معمول برطرف می شود. اگر مشکل همچنان پابرجا بود و با نشانه های دیگری نیز همراهی می شد باید به پزشک مراجعه کنید تا دلیل دقیق آن مشخص شود.

در صورت مواجهه با مایع منی قرمز رنگ که نشان دهنده وجود خون است، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. در صورت مشاهده نشانه های دیگر مانند اختلال در عملکرد جنسی، تب، درد یا خون در ادرار نیز به پزشک مراجعه کنید.

عصر ایران

 

فروش ویژه انواع ترالی لاپاراسکوپی وینکل پلاس

 


منبع: https://www.hidoctor.ir/214139_%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%b1%d8%a8%d9%88%d8%b7-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b9-%d9%85%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

انواع بیوپسی پستان 1- بیوپسی های سوزنی الف) بیوپسی سوزنی با سوزن ظریف بیوپسی پستان چگونه انجام می شود؟

 

 

نمونه گیری یا بیوپسی پستان به منظور برداشتن سلول هایی از بافت مشکوک پستان انجام می شود که معمولا به صورت سرپایی انجام می شود. حتی اگر آزمایشات تصویربرداری مانند ماموگرافی و سونوگرافی قادر به شناسایی منطقه مشکوک نباشند، باز هم نمی توانیم با قطعیت رای به عدم وجود سرطان بدهیم.

 

 

نمونه ­برداری تنها راه موجود برای حصول اطمینان از سرطانی بودن تغییرات پستانی است. نوع بیوپسی به اندازه و محل توده و یا منطقه مشکوک بستگی دارد.

انواع بیوپسی پستان

 

فروش ویژه انواع ترالی فلزی وینکل پلاس

 

1- بیوپسی های سوزنی

اولویت اول نمونه برداری از توده های مشکوک ، بیوپسی سوزنی است. به دو روش انجام می شود و اغلب ناراحتی کمتری برای بیمار ایجاد می کند.

الف) بیوپسی سوزنی با سوزن ظریف

به این روش FNAB یا Fine Needle Aspiration Biopsy هم گفته می شود. می تواند توسط پاتولوژیست ، رادیولوژیست یا جراح انجام شود.

مراحل کار:

_بی حسی موضعی انجام می شود

 

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات هتلینگ بیمارستانی کلیک کنید

 

_ یک سوزن باریک وارد بافت پستان می شود و نمونه اندکی برداشته می شود

_مقدار نمونه برداری بسیار کمتر از نمونه گیری خون انجام می شود

_ درد چندانی ندارد و احتمال عفونت و کبودی بسیار پایین است

_ اگر با مکش سرنگ، مایع شفاف به مقدار زیادی خارج شد، احتمالا توده کیست است نه سرطان

_ البته مایع کیست میتواند شفاف، کدر یا خونابه ای باشد.

_  اگر توده قابل لمس باشد ، نمونه گیری به راحتی انجام می شود . اما اگر توده بسیار کوچک باشد ، ممکن است تحت سونوگرافی (بیوپسی تحت گاید سونوگرافی) یا تحت ماموگرافی سه بعدی (بیوپسی تحت گاید Stereotactic) انجام می شود.

 

مشخصات و قیمت انواع کیف احیا

 

_ روش Stereotactic در موادی کاربرد دارد که توده به دلیل کوچکی در سونوگرافی قابل تشخیص نباشد یا ماهیت میکروکلسیفیکاسیون (Microcalcification) داشته باشد ، یعنی دارای رسوب های ظریف کلسیم باشد.

 

ب)بیوپسی سوزنی سینه با سوزن کلفت

به این روش CNB یا Core Needle Biopsy هم گفته می شود. شبیه روش FNAB است ، اما سوزنهای مخصوصی بکار می رود.

این کار در مطب جراحان یا کلینیک های سرپایی انجامی می شود.

سوزن گاهی ۳ تا ۶ بار جابجا می شود تا نمونه گیری کاملتر باشد.

 

مشخصات و قیمت انواع چسب زخم پارچه ای

 

قبل از نمونه گیری ناحیه تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد.

مزایای بیوپسی سوزنی سینه با سوزن کلفت:

از مزایای این روش اینست که نمونه برداشته شده می تواند نوع تومور سینه ، درجه و وضعیت گیرنده های سلولی آنرا مشخص کند. اما همچنان مواردی وجود دارد که شناسایی ماهیت مهاجم یا غیر مهاجم بودن سرطان وجود ندارد.

ج- بیوپسی سوزنی هسته

نمونه برداری با سوزن هسته ­ای (CNB) بسیار شبیه FNAB است.

سوزنی به نسبت بزرگتر و توخالی برای خارج نمودن بخشی کوچک (یا هسته ­های) از بافت منطقه غیر طبیعی پستان استفاده می­ شود.

 

فروش ویژه انواع تخت ICU وینکل پلاس

 

CNB اغلب در مطب پزشک و با بیهوشی موضعی انجام می شود.

از این سوزن 3 تا 6 بار برای نمونه ­برداری و یا خارج نمودن هسته­ ها استفاده می شود.

CNB نسبت به FNAB بیشتر زمان می­برد، ولی بدلیل نمونه­ برداری بیشتر نتایج حاصله دقیقترند.

CNB گاهاً موجب کبودی می­شود، اما معمولاً هیچگونه زخمی را درون و یا خارج پستان برجای نمی­گذارد.

پزشک برای هدایت سوزن CNB معمولاً از سونوگرافی و یا عکسبرداری با اشعه ایکس بهره می­ برد.

اگر منطقه مشکوک به راحتی و با دست قابل لمس باشد، سوزن بیوپسی را می­توان از طریق لامسه به سمت تومور هدایت کرد.

 

مشخصات و قیمت انواع واکر معکوس متوسط

 

 

د- بیوپسی سوزنی هسته استریوتاکتیک

نمونه برداری با سوزن هسته استریوتاکتیک از تجهیزات رادیوگرافی و کامپیوتر برای تجزیه و تحلیل تصاویر بافت پستان بهره می ­برد.

سپس کامپیوتر دقیقاً جایی از این منطقه غیر طبیعی را که نوک سوزن باید در آن فرو برود را نشان می ­دهد. زمانی که تومور را نمی توان احساس نمود و یا در سونوگرافی رویت نمود، اغلب از این آزمایش برای نمونه گیری از میکروکلسیفیکیشن­ های مشکوک (رسوبات کلسیمی کوچک) استفاده می­کنند.

2- بیوپسی های جراحی

بیوپسی های جراحی روشی است برای کسب اطلاعات کامل از وضعیت تومور. در این روش تمام توده مشکوک یا بخشی از بافت اطراف آن خارج می شود. اغلب پزشکان بیوپسی سوزنی را به بیوپسی جراحی ترجیح می دهند ، اما در مواردی چاره ای جز بیوپسی جراحی وجود ندارد.

 

مشخصات و قیمت انواع چسب زخم

 

3- بیوپسی Excisional

در این روش تمام توده غیر طبیعی و بخشی از بافت اطراف آن خارج می شود. این کار توسط جراح در اتاق عمل و تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی کامل انجام می شود ، اغلب بیمار نیاز به بستری طولانی ندارد.

جراح سیم ظریفی را جهت شناسایی محل دقیق توده ، وارد سینه می کند و پس از عکسبرداری ، نمونه گیری انجام می شود.

به کمک این روش اندازه ، نوع ، درجه و وضعیت گیرنده های سطح سلولی تومور مشخص می شود.

 

4- بیوپسی Incisional

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ترکشن دو قسمتی کلیک کنید

این روش وقتی کاربرد دارد که تومور اندازه بسیار بزرگی داشته باشد و امکان خارج کردن تمام آن امکانپذیر نباشد. از نظر روش انجام شبیه روش Excision است. این روش امروزه کمتر کاربرد دارد.

 

5- بیوپسی جراحی (باز)

اغلب پزشکان در ابتدا می­کوشند تا علت تغییرات بافتهای پستان را با بیوپسی سوزنی شناسایی نمایند، ولی با این حال در برخی موارد ممکن است بیوپسی جراحی ضرورت داشته باشد. بیوپسی جراحی با برش سینه برای تخلیه تمام یا بخشی از توده و بررسی آن در زیر میکروسکوپ بکار می­رود. این روش نمونه برداری باز نیز نامیده می­شود.

 

بیوپسی برشی یکی از انواع بیوپسی جراحی:

 

مشخصات و قیمت انواع نوار ماتریس

 

در بیوپسی برشی تنها بخشی از منطقه مشکوک را که برای تشخیص ­گذاری ضروری است نمونه­ برداری می­ کنند. در بیوپسی برشی کل تومور و یا کل منطقه غیر طبیعی برداشته می­شود

 آمادگیهای قبل از بیوپسی جراحی پستان

 

  • بهتر است بیمار حداقل ۶-۴ ساعت ناشتا باشد.
  • در صورتیکه داروی خاصی مصرف می کند به اطلاع جراح برساند.
  • بعد از بیوپسی اثر زخم بسیار کوچک خواهد بود و درد و تورم مختصری خواهد داشت که طی چند روز برطرف می شود.
  • مصرف مسکن های غیر مخدر خوراکی مانند بروفن و آستامینوفن با اجازه پزشک معالج ، مجاز است.

 مراقبت بعد از بیوپسی پستان

  • مراقبت بعد از حراحی
  • مراقب زخم ناشی از جراحی باشید
  • غذاهای پروتئینی مصرف کنید
  • مقابله با خستگی و کم اشتهایی
  • رعایت رژیم غذایی پس از دوره درمانی
  • پوشیدن لباس راحت
  • جلوگیری از ورم دست ها با ورزش هوازی
  • بارداری ۳ سال پس از درمان

 

تغذیه برای کاهش علائم بعد از جراحی سرطان پستان

 

فروش ویژه انواع پمپ سرنگ وینکل پلاس

 

یکی از شایع ترین علائم بعد از جراحی پستان، تهوع و استفراغ است که پس از پرتو درمانی و شیمی درمانی بیشتر دیده می شود. یکی از علائم دیگر سندروم تلف شدن است که در اثر بی اشتهایی بوجود می آید و با کاهش وزن و ضعف همراه خواهد بود.

بنابراین بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

  • از تعداد وعده غذایی بیشتری استفاده کنید.
  • مصرف زیاد نوشیدنی های مایع
  • افزایش پروتئین مصرفی
  • استفاده از سوپ مرغ و سوپ سبزیجات
  • مصرف غذاهایی مثل آبگوشت به جای غذای جامد
  • گنجاندن ماست در وعده های غذایی

 

ویزیت و معاینه منظم بعد از بیوپسی و درمان پستان

متخصصان تاکید می کنند پس از پایان درمان سرطان پستان، صرف نظر از داشتن یا نداشتن علامتی که نشانه بیماری باشد، بیماران باید به طور منظم ویزیت و معاینه شوند. این معاینات باید طی دو سال اول هر سه ماه و طی سه سال بعدی هر شش ماه و سپس سالانه صورت بگیرد.

 

 

مشخصات و قیمت انواع تخت ماساژ پرتابل

 

گردآوری: فرزانه پاشایی

هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

لینک مرتبط:

نحوه انجام بیوپسی پروستات

نحوه انجام بیوپسی بیضه

بیوپسی معده و روده چگونه انجام می شود؟

جهت مشاهده و خرید انواع تخت CPR کلیک کنید

بیوپسی از تومور مغزی چگونه انجام می شود؟

بیوپسی کلیه چگونه انجام می شود؟


منبع: https://www.hidoctor.ir/257251_%d8%a8%db%8c%d9%88%d9%be%d8%b3%db%8c-%d9%be%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af%d8%9f.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

10 باور نادرست پزشکی که از ذهن مردم بیرون نمی رود 10 باور نادرست پزشکی که از ذهن مردم بیرون نمی رود

 

10 باور نادرست پزشکی که از ذهن مردم بیرون نمی رود

 

 

از توصیه هایی مثل نوشیدن هشت لیوان آب در روز تا هشدارهایی مثل در خانه ماندن در فصل سرما هنگام بیماری، بعضی باورهای متداول پزشکی باوجود اینکه بارها و بارها نادرستی شان تایید شده است اما در بین عموم باقی می مانند. در زیر به ۱۰ مورد از آنها اشاره می کنیم.

باور ۱: واکسن ها ممکن است موجب بروز آنفولانزا (و اوتیسم) شوند.بااینکه بدن ممکن است با یک تب خفیف به همه واکسن ها واکنش دهد اما این شایعات که واکسن آنفولانزا باعث ابتلا به آنفولانزا می شود کاملاً نادرست است. درست است که این واکسن حاوی ویروس های مرده آنفولانزا است اما این ویروس ها مرده هستند. یک ویروس مرده نمی تواند موجب ابتلا به آنفولانزا شود. درمورد اینکه واکسن ها موجب ابتلا به اوتیسم می شوند هم باید گفت که این شایعه در سال ۱۹۹۸ توسط یک مقاله که در مجله "The Lancet” به چاپ رسید، پخش شد.

در این مقاله، والدین هشت کودک مبتلا به اوتیسم عنوان کرده بودند که تصور می کنند فرزندانشان بعد از زدن واکسن سرخک و سرخجه به این مشکل مبتلا شده اند. ارتباط بین این دو خیلی زود با علت جایگزین شد و از آن زمان باوجود تحقیقات بیشمار که هیچ ارتباطی بین این واکسن ها و بالا بردن احتمال ابتلا به اوتیسم پیدا نکردند، این شایعات همه جا پراکنده شد. متاسفانه، بقای این باور نادرست زمان و هزینه زیادی را که می توانست در جهت تحقیقات مربوط به اوتیسم صرف شود، برای اثبات دوباره و دوباره اینکه واکسیناسیون موجب ابتلا به آن نمی شود تلف می کند.

 

مشخصات و قیمت انواع ترالی کپسول اکسیژن

 

باور ۲: مکمل های غذایی همیشه سلامت شما را ارتقاء می بخشند.تحقیقات مختلفی به اثبات می رسانند که مکمل های ویتامینه نه تنها ممکن است بی تاثیر باشند، بلکه می توانند خطراتی نیز به دنبال داشته باشند. بعنوان مثال، افرادیکه ویتامین C و E مصرف می کنند، ممکن است خود را در معرض ابتلا به سرطان قرار دهند زیرا مقدار زیاد از این آنتی اکسیدان ها ممکن است موجب اختلالات ژنتیکی شود. به همین ترتیب، در یک تحقیق دیگر مشخص شد که مکمل های روغن ماهی با سرطان در موش ها مرتبط است. FDA به اندازه داروها برای مکمل های غذایی هم قوانین ندارد به همین دلیل درمورد ایمنی بسیاری از مکمل ها تحقیق نشده است. علاوه براین، ممکن است ادعاهای تاییدنشده ای روی برچسب ظرف این مکمل ها نوشته شده باشد و حتی ممکن است دوز مصرفی نیز نادرست توصیه شده باشد. اما اگر این ویتامین ها و ترکیبات از موادغذایی طبیعی دریافت شوند نه قرص و مکمل، نیازی به نگرانی برای مصرف دوز بالا نیست.

باور ۳: هوای سرد باعث مریض شدنتان می شود.این باور در سراسر جهان متداول است اما کاملاً اشتباه است. تحقیقات نشان داده است که بیشتر علائم سرماخوردگی چه واقعی و چه تصوری در زمانی که سردمان است احساس می شود اما این درجه هوا نیست که ما را در مقابل ویروس ها آسیب پذیرتر می کند. از سال ۱۹۶۸ که تحقیقی در مجله پزشکی نیوانگلند به چاپ رسید، مشخص شد که وقتی محققان افراد سرمایی را در معرض rhinovirus، یکی از متداول ترین ویروس های سرماخورگی، قرار دادند چه اتفاقی افتاد. نتیجه ها نشان داد که افراد در هوای سرد نسبت به زمان هایی که در دماهای متعادل ترین هستند، احتمال بیشتری برای ابتلا به سرماخوردگی ندارند. و اگر سرماخورده باشید، هیچ دلیلی ندارد که نتوانید بیرون در هوای سرد بروید.

بااینکه استراحت در این زمان بسیار عالی است اما هوای سرد تفاوتی در سرعت بهبودی شما ایجاد نمی کند. درواقع، بااینکه تحقیقات در این زمینه در مراحل ابتدایی است، اما این امکان وجود دارد که قرارگیری در معرض هوای سرد می تواند حتی به بدنتان کمک کند. برخی دانشمندان حدس می زنند که سرماخوردگی به این دلیل در ماه های سرد بیشتر اتفاق می افتد که افراد بیشتر در داخل خانه و فضاهای سربسته می مانند، بیشتر با هم در ارتباط نزدیک هستند و میکروب ها فرصت بیشتری برای پراکنده شدن دارند.

باور ۴: ما فقط از ۱۰ درصد مغز خود استفاده می کنیم.از سال ۱۹۰۷ تا بحال سخنرانان انگیزشی و گروه های خودیاری از این نکته برای تشویق مردم به استفاده از قابلیت های خود استفاده می کردند. اما هیچیک از این افراد نمی توانستند ادعای خود را از نظر علمی نیز ثابت کنند. امروز می توان با استفاده از دستگاه های تصویربرداری پیشرفته، به هر قسمت از مغز که بخواهیم نگاه کنیم و در هر زمان که می خواهیم مقدار فعالیت مغز را بررسی کرده و به این باور بخندیم. اما چرا این باور نادرست هنوز بین مردم وجود دارد؟ شاید از آن خوشمان می آید. احتمالاً می خواهیم فکر کنیم که از همه قدرتمان استفاده نکرده ایم.

باور ۵: قند، بچه ها را شیطان می کند.به ندرت می توان پدر یا مادری را پیدا کرد که به این باور اعتقاد نداشته باشد. در یک تحقیق هوشمندانه جدید به بچه ها غذای شیرین شده با آسپارتام دادند که ترکیبی بدون قند است. محققان به نیمی از والدین گفتند که این غذا حاوی قند است و به نیمی دیگر واقعیت را گفتند. والدینی که تصور می کردند بچه هایشان غذای حاوی قند مصرف کرده اند گزارش دادند که آنها غیرقابل کنترل و بسیار فعال شده اند. اما یک سنسور روی مچ این بچه ها که سطح فعالیت آنها را اندازه گیری می کند، خلاف این را نشان می داد: بچه ها کاملاً طبیعی رفتار می کردند. قندیجات معمولاً زمانی به بچه ها داده می شود که قوانین شل تر هستند و بچه های دیگری هم در آن اطراف هستند مثل جشن های تولد و تعطیلات. ممکن است این دلیل نشر این باور نادرست میان عموم بوده باشد.

باور ۶: اگر دچار صدمه ای شدید که موجب بیهوشی شد، باید سعی کنید بیدار بمانید.این صدمات و غش کردن ها بسیار اتفاق می افتد و بااینکه همیشه نیاز به توجه پزشکی برای آن است، معمولاً چندان جدی و خطرناک نیستند. هشدار برای بیدار ماندن بعد از بیهوشی و غش معمولاً از یک سوءتعبیر درمورد یک نوع آسیب خاص به سر ناشی می شود نوعی که موجب خونریزی مغزی می شود که موجب کما یا بدتر از آن می شود. اما این اتفاق بسیار نادر است و درمورد افرادی که دچار بیهوشی های معمولی می شوند صدق نمی کند. اگر توسط پزشک معاینه شدید و نظر او این بود که دچار یک بیهوش یا غش عادی و خفیف بوده اید، نیازی به نگرانی نیست.

 

جهت مشاهده و خرید انواع دستکش لاتکس کم پودر کلیک کنید

 

باور ۷: آدامس تا ۷ سال در معده می ماند.بااینکه درست است که بسیاری ترکیبات موجود در آدامس مثل الاستومرها، رزین و موم قابل هضم نیستند، اما این به آن معنا نیست که تا آخر عمر در شکمتان می ماند. بیشتر آنچه می خوریم حتی چیزهایی که توصیه می شود مصرف کنیم مثل فیبر قابل هضم نیستند. اما دستگاه گوارش یک ماشین ارگانیک قوی است که هر چیزی که قادر به جذب آن نباشد، رد می کند. باوجود چسبندگی آدامس، این ماده مستقیم از دستگاه گوارشتان رد شده از بدنتان دفع می شود.

باور ۸: مطالعه در تاریکی یا بیش از اندازه نزدیک نشستن به تلویزیون، بینایی تان را ضعیف می کند.نور کم یا زیاد، خیره شدن به تلویزیون از فاصله نزدیک بی شک باعث می شود جشمانتان بیشتر کار کرده و اذیت شود اما هیچ سند و مدرکی ثابت نمی کند که این کارها می تواند تخریب طولانی مدت برای چشمانتان ایجاد کند. باور نادرست درمورد تلویزیون از دهه شصت شروع شد و در آن زمان ممکن است درست بوده باشد. برخی از تلویزیون های رنگی در آن زمان تشعشعات زیادی ساتع کرده که می توانست موجب آسیب رسیدن به چشم شود اما این مشکل دیرزمانی است برطرف شده و تلویزون ها و مانتیورهای امروزی تقریبا بی خطرند. اگر تمایل دارید برای تماشای تلویزون خیلی نزدیک به صفحه نمایش بنشینید، ممکن است لازم باشد برای تشخیص نزدیک بینی چشمهایتان نزد پزشک بروید اما نزدیک تلویزیون نشستن شما را عینی نمی کند.

باور ۹: باید در روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.به طور کلی، بدن ما معمولاً کم آب نیست و به خوبی می تواند سطح آب داخل خود را تنظیم کند. باور ۸ لیوان آب در روز از سال ۱۹۴۵ شروع شد که هیئت تغذیه شورای ملی تحقیقات امریکا عنوان کرد افراد بزرگسال باید در روز دو و نیم لیتر آب مصرف کنند (تقریباً برابر با ۸ لیوان). البته رسانه ها فقط به گزارش همین جمله اکتفا کردند اما این هیئت در ادامه توضیح می دهد که بیشتر این دو و نیم لیتر از موادغذایی تامین می شود. این توصیه باید به این شکل تغییر کند: حدود هشت لیوان آب در روز بخورید یا بیاشامید.

باور ۱۰: تا یک ساعت قبل از شنا کردن نباید غذا بخورید.این باور نادرست احتمالاً بسیاری از بعدازظهرهای تابستان شما را خراب کرده است. اما واقعیت این است که هیچ دلیلی ندارد که بعد از غذا خوردن شنا نکنید. درست است که هر نوع فعالیت شدید بعد از غذا خوردن می تواند ایجاد ناراحتی کند (بااینکه خطرناک نیست) اما برای اکثر ما جای نگرانی وجود ندارد. و دل درد هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد، چه غذا خورده باشید چه نخورده باشید.منبع: mardoman.net


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/medical-myth2-mind.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ایران ماداس

خلاقیت ذهنی و عملکرد آن افزایش پیدا خواهد کرد: کندتر از سایر افراد پیر خواهید شد: سیستم ایمنی بدن شما تقویت خواهد شد: رژیم آب درمانی برای سلامتی و کاهش وزن

 

 

بدن (هر کدام از سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌ها) برای زنده ماندن و فعال بودن به آب نیاز دارد. آب می‌تواند یک نوع درمان سالمی برای شما فراهم کند. این ماده می‌تواند تا حد زیادی بر روی عملکرد بدن و نگهداری از سلامت آن تاثیر داشته باشد.

زمانی که به عنوان نوشیدنی اصلی خود تنها از آب استفاده می‌کنید، اتفاقات جالبی رخ خواهد داد.  داشتن یک رژیم آب به تنهایی برای همه افراد اسان نیست اما اگر کسی بتواند این شرایط را تحمل کند نتایج بسیار خوبی به دست خواهد آمد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

خلاقیت ذهنی و عملکرد آن افزایش پیدا خواهد کرد:

زمانی که به مدت ۳۰ روز تنها از آب استفاده می‌کنید، بر اساس مطالعات انجام شده مغز سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد. از آنجایی که مغز برای انجام موثر فعالیت‌های خود به اکسیژن زیادی نیاز دارد و آب نیز یکی از منابع عالی اکسیژن است، قدرت مغزی نیز افزایش پیدا می‌کند.

همین امر موجب می‌شود بهتر فکر کنید و تمرکز عالی بر روی کارهای خود داشته باشید. همچنین این موارد به شما کمک می‌کند مشتاق ، باهوش و سریع باشید. خوردن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز می‌تواند عملکرد شناختی شما را به اندازه ۳۰ ٪ بهبود ببخشد.

جهت مشاهده و خرید انواع ترکشن کمر کلیک کنید

کندتر از سایر افراد پیر خواهید شد:

نوشیدن آب می‌تواند فرآیند پیری شما را کندتر کند. زمانی که پوست شما به اندازه کافی آب رسانی شود دیرتر پیر خواهید شد. آب پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد و آن را سالم‌تر، جوان‌تر، شاداب‌تر و درخشان‌تر می‌سازد. همچنین مصرف آب می‌تواند عضله‌های صورت را محکم نگه دارد. همه این موارد از نوشیدن آب حاصل می‌شود.

در مقاله ای که در مجله Daily Mail منتشر شده است ، یک زن ۴۲ ساله با نوشیدن ۳۰ روز آب توانسته است ۱۰ سال جوان‌تر از سایر افراد دیده شود. او می‌گوید: من تفاوتی را که بعد از نوشیدن آب در صورتم ایجاد شد را باور نداشتم. قیافه‌ام کلا تغییر کرده بود.

سیستم ایمنی بدن شما تقویت خواهد شد:

یک ضرب‌المثل اسلواکی می‌گوید: آب خالص اولین و بهترین داروی جهان است.

این اغراق نیست. آب همانند یک کاتالیست رفتار می‌کند و می ‌تواند عملکرد بدن را بهبود ببخشد. نوشیدن آب کافی در روز عملکرد کبد و کلیه‌ها را تقویت می‌کند. این اندام‌ها مواد سمی، ضایعات و نمک را از خون شما حذف می‌کنند.

 

فروش ویژه انواع تخت تشریح وینکل پلاس

 

مطالعات نشان می‌دهد که مقدار آب کافی می تواند سطح PH بدن را تنظیم کند و سیستم ایمنی بدن را در مقابل سنگ‌های کلیوی و سایر بیماری‌ها مراقبت نماید.

قلب قوی‌تری خواهید داشت:

آب به بدن شما کمک می‌کند قلب سالم‌تری داشته باشید. این ماده خطر حملات قلبی را با پیشگیری از ضخیم شدن خون و کاهش فشار خون کمتر می‌کند. مصرف یک لیوان آب یک ساعت قبل از خواب می‌تواند حملات قلبی و سکته را کاهش دهد. این ماده به قلب کمک می‌کند اکسیژن را به اسانی به سایر اندام‌های بدن منتقل کند.

استخوان‌های قوی تری خواهید داشت:

آب به شما کمک می‌کند غضروف‌های جذب کننده ضربه را دوباره تولید کند بنابراین مفاصل به نرمی حرکت می‌کند و استخوان نیز تقویت می‌شود. انعطاف پذیری مفاصل با افزایش مقدار دریافتی آب بیشتر خواهد شد.

کاهش وزن خواهید داشت:

 

مشخصات و قیمت انواع آمالگاماتور

 

زمانی که به مدت ۳۰ روز تنها آب مصرف می‌کنید، بدن شما مواد سمی مضر و ضایعات را از اندام‌های حیاتی پاک می‌کند. همین امر موجب می‌شود بدن پاکسازی شود و چربی اضافی آب گردد.

در ابتدا افزایش وزن اندک می‌تواند باعث نگرانی افراد شود اما با گذشت زمان بدن شروع به کاهش وزن می‌کند. مصرف آب در یک دوره منظم می‌تواند به مدیریت وزن شما کمک کند. نوشیدن یک الی دو لیوان آب قبل از هر وعده غذایی به کاهش وزن افراد کمک بسزایی خواهد کرد.

متابولیسم بدن شما بهبود پیدا می‌کند:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آب در طول روز می‌تواند متابولیسم بدن را بهتر کند. مصرف ۴۵۳ گرم آب در روز متابولیسم را تا ۲۴ درصد افزایش می‌دهد.


منبع: https://www.majalesalamat.com/nutrition/drinks/this-what-happens-when-you-drink-only-water-for-30-days/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()